Testy osobných vozidiel

Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

Renault Arkana E-Tech Hybrid 145. SUV kupé sa už stáva súčasťou ponuky takmer každej značky. S veľkorysým vnútorným priestorom a moderným infotainmentom zákazníkov láka aj Renault Arkana.

S Arkanou sme vyskúšali zaujímavý hybridný pohon s nižšou spotrebou. Renaultu Arkana E-Tech je prvý full hybridu od Renaultu. Zvonku pôsobí Arkana masívne. Má typické predné svetlomety s aktuálnym podpisom denného svietenia, zadné svetlomety sú na tom rovnako a prechádzajú teda celou šírkou zadnej časti, až k znaku automobilky uprostred veka batožinového priestoru.

Interiér

Vďaka rôznym lištám a športovo ladeným doplnkom zanecháva Arkana dobrý dojem. Aj interiér vzhľadom na cenu vozidla poteší. Vnútri nájdete niekoľko USB-A, ale aj priestor pre bezdrôtové nabíjanie či elegantné LED podsvietenie s možnosťou úpravy farieb. Renault si zachoval praktické ručné ovládacie prvky, vrátane elegantného ovládania klimatizácie s integrovaným OLED displejom. To je veľmi dobré, rýchlo si zvyknete na ovládanie prvkov bez straty koncentrácie na jazdu. Kvalitne prepracovaný interiér potvrdzujú aj použité hodnotnejšie materiály.

Väčšina plastov je mäkčených, nechýba koža s prešívaním, ani pohodlné predné sedadlá. Odkladacích priestorov je dostatok aj pre početnejšiu rodinu. Batožinový priestor má 480 litrov, čo je na SUV kupé s full-hybridom slušná hodnota, je však jednoduchý, bez úchytov na fixovanie batožiny. Spodná plocha je polohovateľná, po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná plocha a Arkana pojme skutočne veľký objem batožiny. Konektivita je štandardom a okrem integrovanej navigácie sú samozrejmosťou platformy Android Auto a Apple CarPlay. Odozva infotainmentu je dobrá, zobrazovací panel infotainmentu s uhlopriečkou 9,3″ má výbornú viditeľnosť aj polohu.

Hlavná výhoda hybridnej Arkany E-Tech Hybrid 145 spočíva v nízkej spotrebe pri prevádzke v meste. Arkanu E-Tech v meste aj pri početných posunoch o pár metrov, teda neustálom rozbiehaní mala spotrebou 4,6 litra/100 km, čo by ste s bežným spaľovacím motorom v rovnakých podmienkach mohli vytiahnuť až na dvojnásobok.

Počas jazdy sme mali zaradený mód B, teda silnejšiu úroveň rekuperácie, ktorá okrem rýchlejšieho nabíjania batérie znamená aj výraznejší brzdný efekt. Pri dochádzaní do križovatky alebo za auto stojace v kolóne nemusíte tak často šliapnuť na brzdu, stačí len v závere pri zastavení. Namiesto dobíjania V režime „B“ dobíja na 50 kW a v režime „D“ 15 kW. Na základný režim D vozidlo „plachtí“ využijete ho najmä na diaľniciach a okreskách.

Dynamika jazdy

Dynamika je dostatočná, zrýchli z 0 na 100 km/ h zvládne hybridná Arkana E-Tech za 10,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 172 km/ h. Výkon postačí najmä pre rozvážnejších vodičov. Vozidlo disponuje trojicou jazdných režimov, vrátane športového módu, ktorý je skôr vlažnejší ako ostrý. Dynamika jazdy v nižších rýchlostiach zodpovedá tomu, na čo sme u hybridov zvyknutí – rýchla akcelerácia a slušné zrýchlenie z nižších rýchlostí všeobecne. Vo vyšších rýchlostiach sa testované vozidlo spolieha prevažne na benzínový motor s objemom 1 598 cm3, výkonom 105 kW/143 koní a krútiacim momentom 148 Nm (ICE) + 205 Nm (EV), čo je vďaka relatívne nízkej prevádzkovej hmotnosti 1 510 kg postačujúce.

Hybridný pohon Arkany kombinuje elektromotor s výkonom 36 kW/49 koní a krútiacim momentom 205 Nm, so štartér-generátorom, ktorý pomáha ďalšími 15 kW/20 koňmi a 50 Nm. Arkana E-Tech nemá veľkú batériu (1,2 kWh) a čisto na elektrinu prejde zopár kilometrov, nemusíte sa však vôbec o nič starať. Pohonná jednotka vyrobenú elektrinu využíva tak, ako je to možné a vhodné, spaľovací motor deaktivuje a snaží sa ísť čisto na elektrickú energiu z batérie. Batéria sa nabíja úplne sama, čo je výhoda oproti plug-in hybridom, kde je batéria veľká a musí sa nabíjať z externého zdroja.

Vďaka štvorstupňovému variátoru je prechod medzi elektrickým pohonom a prechodom na spaľovací motor plynulý, zmenu ani nezaregistrujete (má dve rýchlosti pre elektrický pohon a štyri rýchlosti pre spaľovací motor). Ukazovateľ v podobe trojuholníka na plne digitálnom prístrojovom štíte pred volantom signalizuje, ktorý typ pohonu práve využívate, respektíve či spaľovací motor dobíja batériu elektromotora.

Hybrid

Investícia do hybridného pohonu v Arkane je dobrou voľbou, dobrá spotreba (v teste priemerná 5,5 litrov/100 km), moderný infotainment, pohodlný interiér aj príťažlivá cena. Vyzdvihnúť treba aj športovejší dizajn Arkany, ktorý pôsobí drahším dojmom. Pohľad do cenníka prezradí, že najnižšia cena za Renault Arkana TCe 140 EDC je stanovená v základnej výbave ZEN na 22 850 eur . Základný hybrid je iba o 1100 eur drahší. Vo výbave R.S. Line vyjde na 29 350 eur a viac podľa dodatočnej výbavy. V takejto cene je plnohodnotný hybrid Arkana s výbornou spotrebou dobrá voľba.

Renault Arkana E-Tech Hybrid 145

VozidloRenault Arkana E-Tech Hybrid 145
MotorR4 benzín + elektromotor
Zdvihový objem 1598 cm3 / 1,2 kWh
PrevodovkaAutomatická multimódová. 4+2 stupne
Maximálny výkon 105 kW (145 k) pri 5600 ot/min
Maximálny krútiaci moment148 Nm /3600 min-1
Maximálna rýchlosť172 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10,8 s
V meste – kombinovaná spotreba4,6 l/100 km – 5,5 l/100 km
Emisie CO2 111-112 g/km
Rozmery d × š × v4568 × 1821 × 1576 mm
Objem batožinového priestoru480 l
Pohotovostná hmotnosť 1550 kg
Celková hmotnosť 1961 kg
Rázvor 2720 mm
Základná cena vozidla 22 850 €
Cena testovaného vozidla 31 600 €

Zdroj
transport.sk
Editor
VIB

Prečítajte si aj

Back to top button