Testy osobných vozidiel

Mazda 6 – ďalšia podarená limitka

Mazda 6 – ďalšia podarená limitka. K 20. výročiu uvedenia radu 6 pripravila Mazda výročnú edíciu. Popri špecifických dizajnových prvkoch zároveň prešla aj ľahkou modernizáciou. Vyskúšali sme si ju vo verzii sedan.

Mazda 6 popiera všetky automobilové pravidlá. V súčasnej, tretej (a asi aj poslednej) generácii je totiž na trhu už od roku 2012. Za tú dobu ale prešla mnohými faceliftami a modernizáciami, ktoré ju stále udržujú v kondícii. Testovaná edícia 20th Anniversary je v krátkom čase už druhá limitovaná edícia, pred dvoma rokmi sme totiž testovali edíciu k 100. výročiu značky Mazda.

V cene auta je záruka na šesť rokov alebo 150 000 km

Ako to robí?

Napriek tomu, že je Mazde 6 už vyše jedenásť rokov, je to stále krásavica, ktorá medzi ostatnými vozidlami vyčnieva. Limitovaná edícia na prvý pohľad upúta strieborne lakovanou mriežkou chladiča, vďaka ktorej pripomína vozidlá Jaguar. Ďalším poznávacím znakom sú špecifické matné 19″ zliatinové kolesá, na bokoch nápisy 20th Anniversary Edition a špecifický červený lak Artisan Red Premium. Logo, ale vyšité, nájdeme podobne ako pri edícii k sto rokom aj na hlavových opierkach predných sedadiel.

Po modernizácii dostala Mazda 6 upravené riadenie

Mazda 6 – ďalšia podarená limitka

Nevtieravý luxus

Vozidlo dostalo vnútorné čalúnenie v hnedej farbe, kožené čalúnenie z kože Nappa a ozdobný panel prístrojovej dosky v matnej hnedej povrchovej úprave. Zo všetkého je cítiť vysoká dielenská kvalita aj estetická úroveň, takže sme sa zakaždým tešili, až zasadneme do elektricky nastaviteľných sedadiel a zabuchnutím dverí sa odizolujeme od okolitého sveta.

Všetky Mazdy 6 dostali po modernizácii bezdrôtové nabíjanie chytrých telefónov a zrkadlenie Apple CarPlay. O niečo múdrejšie má byť aj autonómne riadenie. Zubatý a neostrý obraz parkovacích kamier sa už asi výrobcom neoplatí vylepšiť. Inak sa ale v otázke ovládania nie je u Mazdy 6 na čo sťažovať.

Sedadlá sú čalúnené jemnou kožou Tan Nappa

Turbo nechýba

Mazda ide proti prúdu aj v prípade benzínových motorov, stále totiž verí svojej technológii Skyactiv s nepreplňovanými štvorvalcami 2,0 a 2,5 l. Limitovaná edícia sa dodáva výhradne s najsilnejšou verziou G194. Tá poskytuje výkon 143 kW a plynulý záťah v stredných otáčkach. Veľmi solídne sa ale zbiera aj z hranice 2000 min-1, takže vo výsledku nám ani turbo nechýbalo a naplno sme si užívali točivú charakteristiku motora.

Štandardne spolupracuje s klasickým meničovým automatom aj s ručným radením páčkami pod volantom. Jeho šesť rýchlostí sa dnes môže zdať ako málo, ale bohato postačí. Navyše radí hladko a neuveriteľne rýchlo, skoro ako dvojspojková prevodovka. Zatiaľ čo s kombi s rovnakým motorom sme jazdili za osem litrov, so sedanom sme sa bez problémov dostali o liter nižšie. Výrobca uvádza 7,5 l/100 km.

Automatická prevodovka ponúka aj ručné radenie

Radosť jazdiť

Mazda 6 patrí k málu bežných áut, ktoré dokážu ponúknuť aj radosť z jazdy bez toho, aby ste za to museli vytrpieť tuhé pérovanie. V tomto aute máte chuť jazdiť aj po okreskách a ísť sa zviezť len tak pre radosť.

Mazda 6 – ďalšia podarená limitka

VozidloMazda 6 Skyactiv G194 20th Anniversary
MotorR4/zážihový
Zdvihový objem2967 cm3
Max. výkon143 kW (194 k)/6000 min-1
Max. krútiaci moment258 Nm/4000 min-1
Max. rýchlosť228 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h7,5 s
PrevodovkaA6
Kombinovaná spotreba7,5 l/100 km
Spotreba v teste7,0 l/100 km
Emisie CO2167 g/km
Objem batožinového priestoru489 l
Pohotovostná hmotnosť1532 kg
Celková hmotnosť2095 kg
Rozmery d × š × v4870 × 1840 × 1450 mm
Rázvor2830 mm
Základna cena testovaného vozidlaod 44 300 EUR bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor

Prečítajte si aj

Back to top button