Testy osobných vozidiel

DS 9 Rivoli E-Tense – prémiovka po francúzsky

DS 9 Rivoli E-Tense – prémiovka po francúzsky. Takmer päťmetrový sedan DS 9 Rivoli E-Tense 360 4×4 nás zaujal elegantným vzhľadom, luxusným interiérom aj tým, ako ide. Smelo sa vyhýba konvenciám o limuzínach vyššej strednej triedy s malým spaľovacím motorom dopovaným dvoma elektromotormi na 360 koní.

Model DS 9 je možné objednať iba ako plug-in hybrid s motorom 1,6 litra v dvoch výkonových variantoch 184 a 265 kW, s osemstupňovou automatickou prevodovkou, s pohonom predných alebo všetkých kolies a v troch stupňoch výbavy. Žiadnu základnú verziu tu nenájdete. Zjednodušene povedané, ponuka začína luxusom a končí veľkým luxusom. Podobne je to aj s bezpečnostnými prvkami, keď v štandarde je všetko a jedným z mála príplatkov za bezpečnosť je nočné videnie.

Prečítajte si aj

E-Tense 360 4×4

Základom hybridného systému je preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý poskytuje maximálny výkon 147 kW (200 k) v 6000 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 300 Nm v 3000 otáčkach. Spaľovací motor posilňujú dva elektromotory. Jeden s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 320 Nm je integrovaný do automatickej prevodovky s hydrodynamickým meničom momentu a poháňa prednú os. Druhý s výkonom 83 kW (113 k) a krútiacim momentom 166 Nm poháňa zadnú os. Celý systém potom dáva výkon 265 kW (360 k) a krútiaci moment až 520 Nm. Elektrické motory berú energiu z akumulátora s kapacitou 11,9 kWh.

DS 9 Rivoli E-Tense – prémiovka po francúzsky

Jazdné výkony

Vysoký systémový výkon a krútiaci moment dokážu s vozidlom v hybridnom režime pekne zacvičiť. Zrýchlenie z nuly na sto za 5,6 sekundy v športovom móde už pekne tlačí telo do sedačky. Rovnako tak pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 4 s je viac než dostačujúce na bezpečné predbehnutie. Nezáleží ani na tom, či máte batériu vyčerpanú natoľko, že neumožňuje čisto elektrický pohon. Vozidlo si v batérii vždy udržuje rezervu pre podobné krátkodobé manévre.

Pri ustálenej rýchlosti na diaľnici už pomoc elektromotorov nie je taká výrazná, ale aj napriek tomu spaľovací motor dokáže svišťať až maximálnou rýchlosťou 250 km/h. V čisto elektrickom režime je vozidlo o poznanie pomalšie, zrýchlenie je výrazné asi len do 90 km/h a potom sa pomaly zbiera až k diaľničným 135 km/h. Dojazd na elektrinu je okolo 40 km. Keď dôjde energia v batérii, prepne sa automaticky do hybridného režimu. Jazdný profil v teste zahŕňal mesto s dobíjaním, cesty prvej triedy a diaľnice bez dobíjania. Výsledná spotreba bola 7,0 litra na 100 km.

Lietajúci koberec

Nerovnostiam vozovky sa vozidlo prispôsobuje pomocou systému DS Active Scan Suspension. Kamera umiestnená v hornej časti čelného skla v kombinácii so signálmi zo senzorov z prednej časti vozidla skenuje povrch vozovky a prenáša dáta do riadiacej jednotky, ktorá v zlomkoch sekundy ovláda každé koleso samostatne pre optimálny komfort jazdy.

Pravdepodobne kvôli veľkým 20″ kolesám a nízkym pneumatikám nie je možné vždy odfiltrovať rázy z väčších dier v ceste. Ale inak systém funguje excelentne a vozidlo sa krásne nesie. S plavnou jazdou súvisí aj vynikajúce odhlučnenie pomocou akustických skiel a konštrukčných úprav, ako sú lepené spoje karosérie. Vďaka tichu na palube, maximálne vypolstrovanej kožou, je počúvanie hi-fi systému Focal so 14 reproduktormi skvelým zážitkom.

Interiér Opéra

DS 9 Rivoli E-Tense – prémiovka po francúzsky

VozidloDS 9 Rivoli E-Tense 360 4×4
MotorR4/zážihový
Zdvihový objem1598 cm3
Max. výkon147 kW (200 k)/6000 min-1
Max. krútiaci moment300 Nm/3000 min-1
Elektromotory81 kW (110 k), 83 (113 k)
Max. výkon systému265 kW (360 k)
Maximálna rýchlosť250 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h5,6 s
PrevodovkaA8
Kombinovaná spotreba1,5 l/100 km
Spotreba v teste7,0 l/100 km
Emisie CO235 g/km
Pohotovostná hmotnosť2006 kg
Celková hmotnosť2420 kg
Objem batožinového priestoru510 l
Rozmery d × š × v4934 × 1932 × 1460 mm
Rázvor2895 mm
Základná cena test. vozidla48 990 EUR bez DPH
Hodinárska práca na luxusných tlačidlách

Zdroj
transport.sk
Editor
LK

Prečítajte si aj

Back to top button