Testy osobných vozidiel

Suzuki Swift – ľahkonohý unikát

Suzuki Swift – ľahkonohý unikát. Suzuki Swift je malý automobil zo „starej školy“. Má atmosférický motor, manuálnu päťstupňovú prevodovku, váži necelú tonu a ponúka dnes celkom unikátny pohon 4×4. Novú dobu zastupuje mildhybridný pohon a konektivita so šikovnými mobilmi.

Súčasná generácia Suzuki Swift je na trhu skoro sedem rokov, faceliftom prešla v lete 2020. Ten v ponuke zachoval iba jediný pohon, a to benzínový štvorvalec 1.2 DualJet Hybrid.

Drobček s obrím priestorom

Swift svojou dĺžkou 3,8 m patrí na samotný okraj kategórie mini a malých vozidiel, taká Škoda Fabia meria cez štyri metre. Aj napriek malým rozmerom ale ponúka jeho interiér až prekvapivý priestor pre posádku, nie už tak ale pre batožinu. Kufor má totiž objem iba 265 l a pomerne vysokú nákladovú hranu.

Swift je ideálny do mesta, kam sa hodí aj komfortným podvozkom
Príplatok za štvorkolku je 1400 EUR bez DPH

Jednoducho jednoduchá

Prístrojová doska je reklamou na to, ako to nepreháňať s digitalizáciou a uberaním tlačidiel. Už v základe má Swift multifunkčný, kožou potiahnutý volant, za ktorým sa hľadá optimálna pozícia veľmi rýchlo. Z vozidla je vynikajúci výhľad, ktorý by mu mohla závidieť drvivá väčšina súčasných áut. Ani tu nechýba dotykový displej, ten však slúži iba multimediálnemu systému.

Jeho grafika nie je najmodernejšia, rovnako ako rýchlosť odozvy, ale nie je komplikovaný. Dokonca ponúka aj Apple CarPlay, čo však bola jediná protivná vec v ovládaní. Odpájal sa, kedy sa mu zachcelo, čo bolo vždy, keď to bolo najmenej potrebné – pri hovore alebo pri navigácii. Swift má aj bezpečnostné asistenčné systémy, ktoré sú príliš citlivé, hlavne ten varujúci pred nárazom.

Plasty sú síce tvrdé, ale celok nevyzerá lacno

Suzuki Swift – ľahkonohý unikát

Ešteže je tak ľahký

Benzínový štvorvalec 1.2 DualJet je zaujímavý motor. Absencia turba je tak trochu oldschoolová, variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov alebo dvojité nepriame vstrekovanie je naopak pomerne moderné. Swift sa tak zaobíde bez filtra pevných častíc. Menej potešujúci je naopak výkon iba 61 kW a maximálny krútiaci moment 107 Nm. Hoci Swift váži iba 975 kg, dojem z vlažného prejavu motora to nezachráni.

Hlavne v nízkych a stredných otáčkach je vyslovene letargický a príliš mu nepomáha ani ho nezachraňuje motorgenerátor mildhybridného 12V pohonu ISG, ktorý v prípade potreby krátkodobo pridáva 2,3 kW a 50 Nm. Jeho prejav postrehnete skôr vďaka hladkému štartovaniu motora (stop-start) alebo keď zložíte nohu z plynu, kedy začne rekuperovať a brzdiť aj pri jazde z kopca (a dobíjať 10Ah akumulátor pod sedadlom vodiča). Takže ak chcete bezpečne predbehnúť, musíte točiť, točiť a točiť. Na diaľnici by sme uvítali šestku, na päťku motor točí cez 3000 min-1.

Kufor je skromný

Letargický, no úsporný

Motor teda nie je divoch, poteší však spotrebou. Aj keď sme ho popoháňali, rovnako sa podľa palubného počítača pohybovala medzi 5,3 a 5,5 l/100 km. Takže ani 37-litrová nádrž až tak neobmedzuje.
Špecialitou Swiftu je pohon všetkých kolies Allgrip zaistený viskóznou spojkou, ktorá automaticky pripája zadné kolesá v prípade preklzu tých predných. Je to síce jednoduché riešenie bez väčšej možnosti regulácie elektronikou, ako ale ukazujú skúsenosti, je dlhodobo spoľahlivé.

Sedadlá sú tuhšie, v základe majú vyhrievanie

Suzuki Swift – ľahkonohý unikát

VozidloSuzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid 4×4 AllGrip Elegance
MotorR4/zážihový
Zdvihový objem1197 cm3
Max. výkon61 kW (83 k)/6000 min-1
Max. krútiaci moment107 Nm/2800 min-1
Max. rýchlosť165 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h13,8 s
PrevodovkaM5
Kombinovaná spotreba5,4 l/100 km
Spotreba v teste5,4 l/100 km
Emisie CO2121 g/km
Objem batožinového priestoru265/947 l
Pohotovostná hmotnosť975 kg
Celková hmotnosť1420 kg
Rozmery d × š × v3845 × 1735 × 1520 mm
Rázvor2450 mm
Základná cena testovaného vozidlaod 17 000 EUR bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor

Prečítajte si aj

Back to top button