Testy úžitkových vozidiel

S novým a najsilnejším Renault Trafic

S novým a najsilnejším Renault Trafic. Nový Renault Trafic sa predáva od začiatku tohto roka a láka zákazníkov na nový dizajn prednej časti a prepracovaný interiér.

V redakčnom teste sme vyskúšali furgon dvojkabínu pre šesť osôb, s nízkou strechou, v predĺženej dĺžke a s najsilnejším dostupným motorom. Model Trafic sa predáva celkovo v 257 verziách, a to vďaka možnosti voľby prevedenia priestoru pre posádku a počtu sedadiel, presklenia, rôznych prevedení priehradiek a dverí a podobne. Základné rozdelenie teda zostáva jednoduché. Dodávka je k dispozícii v dvoch dĺžkach a v dvoch výškach, ak vynecháme verziu plošina, s nákladovým priestorom 4,3 až 8,9 m3. Čo nové nás zaujalo?

Zadné partie vozidla zostali bez zmeny

Prepracovaný interiér

Nový dizajn sa prejavil na palubnej doske, prístrojoch, výplniach dverí a radiacej páke. Sedadlá sú pohodlné a výplne dverí majú širšiu lakťovú opierku. Testované vozidlo malo tri miesta vpredu, pričom dvojlavica pre spolujazdcov ponúka niekoľko riešení využitia. Okrem sedenia je možné prostredné sedadlo sklopiť vpred a premeniť ho na pracovný alebo jedálenský stolík. Pod sedadlami spolujazdcov sa nachádza 54 litrov úložného priestoru. Pred nimi je veľkoobjemová zásuvka, ktorej riešenie bolo prevzaté z osobných modelov značky.

Výbava kabíny sa približuje osobným vozidlám

Variabilná dvojkabína

Druhý rad sedadiel je možné sklopiť smerom vpred alebo ho možno úplne vybrať. V dvojkabíne teda preveziete dve europalety. Zaistiť ich môžete k okám v podlahe a na prácu si môžete posvietiť výkonným LED osvetlením nákladového priestoru. Handsfree karta umožňuje zamykať a odomykať kabínu a nákladový priestor oddelene.

Technológie na palube

Trend približovania výbavy dodávok osobným vozidlám pokračuje aj v novom Traficu. K dispozícii je osempalcový dotykový multimediálny systém s integrovanou navigáciou a s pripojením oboch systémov telefónov a indukčnou nabíjačkou. Prístrojová doska obsahuje digitálny štít s uhlopriečkou 4,2 palca.

Nové asistenčné systémy

Náš automobil síce nemal voliteľný adaptívny tempomat, ale obyčajný tempomat, ktorý je vybavený funkciou brzdenia. Táto funkcia je rozšírením aktívneho núdzového brzdenia. A aj napriek tomu, že neudržuje vzdialenosť, vie zabrániť zrážke. V noci sme využili automatické prepínanie diaľkových svetiel. Napríklad pri cúvaní oceníte parkovacie senzory okolo vozidla, doplnené zadnou kamerou. Varovanie pred opustením jazdného pruhu je ale možné na kľukatých cestách vypnúť.

Najsilnejší naftový dvojliter

Trafic ponúka štyri motory Blue dCi s objemom 2,0 litra a výkonom od 110 do 170 koní. S najsilnejším motorom 125 kW (170 koní) sme počas testu dosiahli spotrebu 7,5 litra. Síce s prázdnym vozidlom, ale s využívaním jeho dynamiky na svižnejšiu jazdu. So šesťstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC sa jazdí naozaj pohodlne a doprajeme ju každému, koho riadenie dodávky živí.

VozidloRenault Trafic Blue dCi 170 L2H1
Motor R4/vznetový
Zdvihový objem valcov 1997 cm3
Max. výkon 125 kW (170 k)/3 500 min–1
Max. krútiaci moment380 Nm/1 500 min–1
Maximálna rýchlosť 176 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 13,7 s
Prevodovka A6
Kombinovaná spotreba 7,0 l/100 km
Spotreba v teste 7,5 l/100 km
Emisie CO2 191 g/km
Pohotovostná hmotnosť 2 171 kg
Celková hmotnosť3 070 kg
Objem nákladového priestoru4,3 m3
Rozmery (d x š x v) 5 480 x 1 956 x 1 967 mm
Rázvor3 489 mm
Základná cena test. vozidlaod 34 000 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
LK

Prečítajte si aj

Back to top button