Motorizmus

Nissan reinkarnoval Interstar

Nissan reinkarnoval Interstar. Nissan predstavuje novú generáciu najväčšej dodávky Nissan Interstar, ktorú prepracovali a zdokonalili na základe platformy sesterského Renaultu Master tak, že predstavuje najmodernejší model spomedzi ľahkých úžitkových vozidiel tejto značky.

Nový Nissan Interstar sa vyznačuje nielen väčšími rozmermi a všestrannosťou, ale je to aj prvá veľká dodávka Nissan dostupná so 100 % elektrickým pohonom s dojazdom až 460 km. Úplne nový Nissan Interstar oplýva veľkým praktickým priestom v kabíne pre posádku aj v priestore na prepravu nákladu, pripravený na rôzne špecifické potreby v distribúcii, kuriérskych službách a podnikaní živnostníkov v širokej škále profesií.

Nový robustný vzhľad

Základný dizajn vychádza z rozmerov a tvarov Renault Master. Nový Interstar má výraznú prednú mriežku, ktorá pripomína americké vany, vyniká kvalita spracovania do detailov. Nová dodávka sa dodáva so štandardnou zárukou Nissan na 5 rokov alebo 160 000 km, resp. 8 rokov alebo 160 000 km na batériu elektrickej verzie Interstar-e. Nissan Interstar-e je prvá plne elektrická veľká dodávka od Nissanu, má batériu s kapacitou 87 kWh, ktorá umožňuje dojazd viac ako 460 kilometrov.

Nabíjanie D/C za 30 minút dobíjania umožňuje dojazd 252 km. Verzia s menším výkonom batérie 40 kWh postačí na dojazd okolo 200 km. Verzia s menšou batériou sa pomocou A/C nabíjania nabije z na 100 % kapacity za menej ako 4 hodiny. Interstar-e je model určený predovšetkým na jazdu v mestách, preto spĺňa všetky mestské predpisy týkajúce sa emisných obmedzení.

Aerodynamika zlepšená o 20 %

Nový modelový dizajn prináša špičkovú aerodynamiku vo svojej triede. Koeficient odporu vzduchu SCx sa znížil o 20 %, čo výrazne prospieva k šetreniu paliva, resp. energie. Nissan avizuje najnižšiu spotrebu paliva v triede. Nový Interstar rozšíril bočné dvere o 40 mm a má o 100 mm dlhšiu ložnú plochu. Užitočné zaťaženie dosahuje až 1,6 tony v prípade elektrickej verzie a takmer 2 tony v prípade variantov s naftovým pohonom. Interstar novej generácie v dieselovej aj elektrickej verzii má maximálnu ťažnú kapacitu 2 500 kg.

Komfort pre posádku

Interstar novej generácie má úplne prepracovaný interiér. Moderná prehľadná palubná doska s LCD displejom obsahuje množstvo odkladacích priečinkov a boxov. Stredné sedadlo sa dá sklopiť do vodorovnej polohy, čím vznikne pracovný stolík pre vodiča. Odolné poťahy sedadiel spolu s vyhrievaným čelným sklom a sedadlami chránia čalúnenie vozidla a poskytujú vodičovi potrebný komfort a oporu aj počas dlhšieho pobytu za volantom. Manévrovateľnosť sa podľa Nissanu výrazne zlepšila, pretože v porovnaní so staršími verziami má lepší priemer otáčania až o 1,5 meter, čo mu zlepšuje priechodnosť v centrách miest.

Dôraz na bezpečnosť

Všetky modely Interstar novej generácie sú štandardne vybavené širokou škálou bezpečnostných prvkov, vrátane systému núdzového brzdenia, systému varovania pred únavou a systému monitorovania tlaku v pneumatikách. Súčasťou tejto novej ponuky je aj asistent pri ťahaní prívesu, ktorý zvyšuje bezpečnosť jazdy. Brzdový systém s jedným brzdovým valcom zabezpečuje, že brzdný výkon je vždy optimalizovaný bez ohľadu na to, aké ťažké je vozidlo.

Okrem toho sa reakčný čas Interstaru pri núdzovom brzdení skrátil oproti predchádzajúcej generácii modelov na polovicu, čo vodičom poskytuje lepšiu reakciu v kritických situáciách. Nissan si postavil ambiciózny cieľ – dosiahnuť úplnú elektrifikáciu radu ľahkých úžitkových vozidiel od roku 2026. S elektrickými pohonmi má aj so sesterským Renaultom dostatočnú a bohatú históriu.

V spolupráci
transport.sk
Editor
Viliam Bujna, zdroj: Nissan

Prečítajte si aj

Back to top button