Testy úžitkových vozidiel

Ford Tourneo Connect – novinka pre rodinu

Ford Tourneo Connect – novinka pre rodinu. Do ponuky Fordu pribudla 3. generácia modelu Tourneo Connect. Jeho podobnosť s VW Caddy nie je náhodná, ide totiž o výsledok spolupráce v oblasti úžitkových vozidiel. Kým nový VW Amarok vychádza z Fordu Ranger, nové Tourneo Connect zase ťaží z VW Caddy.

Pre nadšencov nejde o žiadnu novinku, zámer spolupracovať oznámili obe automobilky už pred rokmi. Teraz však vidíme prvé výsledky takejto významnej spolupráce. Nové Tourneo Connect ponúka dve dĺžky, kratšia verzia Active meria 4 515 mm a nami testovaná dlhšia verzia s označením Grand meria 4 868 mm. Zaujímavosťou je, že dlhšia verzia má aj širšie bočné posuvné dvere, konkrétne o 160 mm. V rámci príplatkovej výbavu si k posuvným bočným aj k výklopným zadným dverám môžete objednať servodovieranie.

Maximálne komfortný, maximálne užitočný

Osobná verzia modelu Tourneo Connect vychádza z tej úžitkovej a opäť tu platí, že to je veľmi dobre. K dvom radom sedadiel si viete zaobstarať aj tretí rad. Tvoria ho dve samostatné sedadlá, ktoré sa dajú po jednom jednoducho vybrať. Sedenie na nich je pohodlnejšie, ako sa na prvý pohľad zdá, a to aj napriek tomu, že ich polohu či sklon si nemožno prispôsobovať. Veľmi dobre je riešený tiež prístup do tretieho radu, na pravej strane sa totiž dá sedadlo kompletne odklopiť, čím vzniká veľký priestor pre nastupovanie. Cestujúci v treťom rade majú navyše k dispozícii držiak na telefón aj držiak na poháre.

V celom aute je množstvo odkladacích priestorov, v tomto smere Tourneo Connect využíva výhody úžitkového auta, na ktorom je postavené. Cestujúci v druhom rade majú k dispozícii sklopné stolíky, no a vzadu pri využití iba piatich sedadiel nájdete 1 720 l batožinového priestoru. Ak potrebujete odviezť sedem ľudí, miesto vzadu sa scvrkne na 650 l.

Dva motory a 4×4

Tourneo Connect ťaží z novej platformy Caddy, na ktorej sú postavené i osobné modely koncernu. Aj vďaka tejto platforme má v ponuke celú paletu bezpečnostných a asistenčných systémov a najmä jazdí veľmi pohodlne. O pohon sa môže starať benzínový agregát 1.5 TSI alebo dvojlitrový dieselový motor TDCi, ako to bolo v našom prípade. K dieselovému motoru s manuálnou prevodovkou si môžete objednať aj pohon všetkých kolies.

Motor a prevodovka sú vynikajúco zladené, všetko funguje plynulo a s dostatočnou dynamikou, aj keď pre úplnosť musíme dodať, že sme väčšinu testu jazdili s nezaťaženým autom. Dlhá verzia sa vyznačovala stabilitou. Čo nás však vyrušovalo, bol výraznejší hluk pri vyšších rýchlostiach. Vodič sa môže tešiť na Full LED svetlomety, ktoré v noci pracujú spoľahlivo a poskytujú veľmi dobrú viditeľnosť. Keď spomíname LED technológiu, dodajme, že LED osvetlenie dostali aj zadné výklopné dvere a batožinový priestor. Celkovo ide o veľmi užitočné auto, ktoré možno neohúri exkluzívnosťou, no zato jednoznačne zaujme funkčnosťou.

Multimediálny systém Ford SYNC4 vychádza zo softvéru Volkswagenu

Ford Tourneo Connect – novinka pre rodinu

Vozidlo Ford Grand Tourneo Connect
Motor 2.0 TDCi AWD
Druh paliva diesel
Prevodovka7-stupňová automatická
Max. výkon 90 kW (122 k) pri 2 750 – 4 500 min-1
Max. krútiaci moment320 Nm pri 1 600 – 2 500 min-1
Max. rýchlosť 175 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 12,1 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 4,8 – 5,7 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 5,9 l/100 km
Objem batožinového priestoru (5 sedadiel) 1 720 l
Rozmery (d x š x v) 4 868 x 2 100 x 1 836 mm
Rázvor 2 970 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 731 kg
Celková hmotnosť 2 450 kg
Cena základného modelu od 27 990 eur bez DPH
Cena testovanej verzie od 31 890 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button