Motorizmus

Elektrický je už aj Peugeot Partner

Značka Peugeot skompletizovala svoju ponuku elektrických úžitkových vozidiel. Modely e-Boxer a e-Expert, ktorý sa stal aj Medzinárodnou dodávkou roka 2021, doplnil elektrický Peugeot e-Partner.

Model Partner patrí medzí obľúbené úžitkové modely značky, od jeho uvedenia na trh v roku 1996 sa ho predalo viac ako 2 milióny kusov. Z najprestížnejšieho ocenenia pre úžitkové vozidlá v Európe sa tešil v roku 2019, získala ho zatiaľ posledná generácia, predstavená v roku 2018. Príchod jeho plne elektrickej verzie bol očakávaný a automobilka sa ním netajila. Ponúkne dojazd 275 km podľa WLTP, štandardnú (4,4 m) a predĺženú (4,78 m) dĺžku, verzie furgon a kombi (s piatimi miestami), ťažnú kapacitu 750 kg, užitočné zaťaženie 800 kg a objem nákladového priestoru 4,4 m³ , čím sa vyrovnáva verziám so spaľovacími motormi.

Prispôsobený segmentu pracantov

Aj Peugeot sa opieral o dáta zo segmentu úžitkových vozidiel, ktoré hovoria, že denný nájazd 80 % vodičov úžitkových vozidiel predstavuje vzdialenosť do 200 km. E-Partner je postavený na modulárnej platforme EMP2, ktorá umožňuje využitie viacerých typov pohonu. Elektrický motor má max. výkon 100 kW a max. krútiaci moment 260 Nm. Rovnakú elektrickú hnaciu líniu ako e-Partner využíva aj väčší e-Expert.

Batérie sú umiestnené pod podlahou (FOTO: Peugeot)

Oba modely majú spoločné aj prispôsobenie reduktora prevodovky zvýšenému zaťaženiu, ktoré je pre úžitkové vozidlá typické. Tepelná regulácia batérie je napojená na chladiaci a vyhrievací okruh v kabíne a umožňuje rýchle nabíjanie, optimalizovaný dojazd  a predlžuje tiež životnosť batérie. Nabíjanie je možné štandardnou 7,4 kW jednofázovou nabíjačkou alebo trojfázovou 11 kW nabíjačkou, ktorá je súčasťou voliteľnej výbavy. Z 16A zásuvky trvá nabíjanie 15 hodín, zo 7,4 kWh wall-boxu pri trojfázovej 11 kW nabíjačke 5 hodín, z rýchlonabíjacej stanice sa na 80 % nabije za 30 minút (teplotná kontrola batérie umožňuje využitie 100 kW nabíjačiek).

Predĺžená rovná podlaha má dĺžku 3,09 m pri štandardnej a 3,44 m v predĺženej verzii (FOTO: Peugeot)

e-Partner podobne ako jeho väčší brat ponúkne tri jazdné režimy (Eco, Normal a Power), ergonomický ovládač prevodovky e-Toggle a dva režimy brzdenia – štandardný a posilnený (B), ktorý intenzívnejšie pri dobrzďovaní rekuperuje elektrickú energiu. Jazdné režimy upravujú výkonové parametre vozidla: Eco poskytuje výkon 60 kW a krútiaci moment 190 Nm, Normal 80 kW a 210 Nm a Power 100 kW a 260 Nm.

Nákladový priestor ponúka 4,4 m3 priestoru (FOTO: Peugeot)

Interiér pre elektromobil

PEUGEOT i-Cockpit® bol technologicky vylepšený a ponúka dva nové prístrojové panely. Oba sú navrhnuté tak, aby na nich boli pre vodiča jednoducho dostupné všetky informácie, potrebné pre optimálne ovládanie elektromobilu. Súčasťou voliteľnej výbavy je 100 % digitálny združený prístroj, ktorý má v segmente elektrických vanov premiéru. Jeho súčasťou je  displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 10 palcov. Displej je plne nastaviteľný a prispôsobiteľný, pre zobrazenie informácií využíva najnovšie grafické rozhranie vyvinuté značkou. Štandardný analógový prístrojový panel je prispôsobený ovládaniu elektromobilu.

Interiér ponúka 113 l úložných priestorov (FOTO: Peugeot)

Uprostred palubnej dosky sa nachádza dotykový displej s online navigáciou. Možno na ňom zvoliť aj “elektrické menu “, ktorého súčasťou sú tri ponuky: zobrazenie toku energie, zobrazenie spotreby v priebehu času alebo naplánovanie odloženého nabíjania. Okrem toho na ňom možno zobraziť dostupné nabíjacie  miesta, aktuálny dojazd v závislosti od úrovne nabitia batérie alebo nastaviť čas predhriatia interiéru vozidla na požadovanú teplotu.

Prečítajte si aj

Back to top button