Testy úžitkových vozidiel

Peugeot e-Partner – do mesta bez emisií

Peugeot e-Partner – do mesta bez emisií. Peugeot e-Partner sľubuje vďaka 50kWh akumulátoru dojazd na jedno nabitie až 280 km. Pokiaľ sa s autom naučíte správne jazdiť, nie je úplne nereálne to dosiahnuť. Testovali sme krátke prevedenie.

Peugeot e-Partner sa na českom trhu objavil na začiatku novembra 2021, elektrický pohon dostal ako posledný úžitkový Peugeot po e-Boxeri a e-Experte. V cenníku ho v súčasnej dobe nenájdete, ale na vyžiadanie vám díler pripraví ponuku.

Rovnaký objem, menej kíl

Rovnako ako konvenčné prevedenie je e-Partner k dispozícii v dvoch dĺžkových verziách L1 (4403 mm) a L2 (4753 mm) s objemom skrine 3,3 a 3,9 m3, resp. 3,8 a 4,4 m3 s dvojsedadlom Multiflex. Táto opcia okrem iného prináša otvor v deliacej prepážke, umožňujúci prepravu predmetov dlhých až 3090 mm u nami testovanej krátkej verzie. Stačí sklopiť krajné operadlo. Pokiaľ sa naopak priklopí sedák, vznikne vpredu sľubovaných 500 l navyše. Užitočné zaťaženie e-Partnera sa pohybuje od 676 do 728 kg, čo je o cca 100 kg menej ako pri konvenčných pohonoch. To je daň za akumulátor umiestnený v podlahe.

Peugeot e-Partner - do mesta bez emisií
Posuvné ľavé dvere sú za príplatok 400 EUR

Dojazd podľa režimu

Ten má celkovú kapacitu 50 kWh, resp. 45 kWh využiteľných na pohon elektromotora, ktorý sa chváli maximálnym výkonom 100 kW a 260 Nm. To platí pre jazdný režim Power. Po naštartovaní sa totiž vždy aktivuje Normal, kedy motor produkuje 80 kW a 210 Nm. Kolískovým prepínačom Drive mode, ktorý je hneď vedľa voliča prevodovky e-Toggle, je možné ešte aktivovať mód Eco, kedy na predné kolesá smeruje len 60 kW a 190 Nm a ešte navyše obmedzí funkciu klimatizácie. Rozdiel v dynamike medzi jednotlivými režimami je naozaj výrazný, obzvlášť medzi Eco a Power. Spolu so zmenou jazdných režimov sa ale samozrejme mení aj dojazd. Na plné nabitie palubný počítač sľuboval 237 km, a čo sľúbil, to aj viac-menej potvrdil. Údaj WLTP hovorí o dojazde 249 až 280 km. Dojazd ovplyvňuje nielen navolený jazdný režim (rozdiel pri prepínaní jazdných režimov bol cca 20 km), ale najviac pravá noha vodiča a schopnosť rekuperovať.

Peugeot e-Partner - do mesta bez emisií
Delené zadné dvere môžu byť presklené, možno ich nahradiť aj výklopnými

Rýchle aj pomalé nabíjanie

e-Partner musíme pochváliť za rýchle DC nabíjanie až 100 kW v základe, vďaka ktorému je možné akumulátor dostať na 80 % kapacity za cca 30 minút. V prípade pomalého AC nabíjania z domáceho jednofázového wallboxu zvláda palubná nabíjačka 7,4 kW (7:30 h), trojfázový vďaka 11 kW skráti dobu nabíjania na 5 h. „Núdzovka“ z 230V domácej zásuvky znamená 31 hodín nabíjania. Konektor CCS2 je nad ľavým zadným kolesom, čo ocenia hlavne kuriéri, ktorí nechávajú auto väčšinou zadnými dverami pri rampe, aby hneď ráno mohli nakladať. Peugeot dáva na akumulátor záruku osem rokov alebo 160 000 km.

Peugeot e-Partner. Konektor CCS2 je nad ľavým zadným kolesom.
Konektor CCS2 je nad ľavým zadným kolesom

Praktický interiér

Silnou stránkou modelu Partner je množstvo rôznych priehradok a úložných priestorov, ktoré sú skvele po ruke. Pokiaľ si objednáte dvojsedadlo Multiflex, nielenže je pod prostredným sedákom schránka, sklopením jeho operadla získate navyše otočný stolík pre notebook. Testované vozidlo bolo osadené digitálnym vnútorným zrkadlom, na ktoré si treba chvíľu zvykať. Hlavne na to, že pri jazde sa na displeji zobrazuje obraz za vami. Ale na parkovanie je to skvelý pomocník.

Peugeot e-Partner. Praktický interiér.
Monochromatický displej rádia nie je ani dotykový

Technické údaje

VozidloPeugeot e-Partner L1 Active
Motorelektrický
Max. výkon100 kW (136 k)/3673 – 10 000 min-1
Max. krútiaci moment260 Nm/300 – 3673 min-1
Kapacita akumulátora50/45 kWh
Typ batérieLi-ion
Maximálna rýchlosť135 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h11,7 s
PrevodovkaA1
Kombinovaná spotreba19,7 – 22,4 kWh/100 km
Spotreba v teste25,1 kWh/100 km
Dojazd249–280 km
Pohotovostná hmotnosť1682 kg
Celková hmotnosť2410 kg
Objem batožinového priestoru4,4 m3
Rozmery d × š × v4403 × 1921 × 1825 mm
Rázvor2785 mm
Základná cena test. vozidlainformácia u dílera

V spolupráci
transport.sk
Editor
Michal Štengl, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button