Elektromobilita

V Nemecku chcú testovať nabíjaciu infraštruktúru pre nákladné vozidlá

Kým o budovaní nabíjacej infraštruktúry pre osobné vozidlá sa už v súčasnosti celkom živo diskutuje, nabíjacia infraštruktúra pre nákladné vozidlá zatiaľ takou široko diskutovanou témou nie je. Zmeniť sa to v Nemecku snaží 16 organizácií na čele s nemeckým Zväzom automobilového priemyslu (VDA).

Združenie 16 partnerov predložilo 16. februára 2021 žiadosť o financovanie projektu Vysokovýkonné nabíjanie v diaľkovej nákladnej doprave (HoLa). Jeho cieľom je plánovanie, výstavba a prevádzka vysokovýkonnej nabíjacej infraštruktúry pre diaľkové batériové elektrické nákladné vozidlá. Prvá a zároveň testovacia trasa má byť medzi Berlínom a Porúrím. Projekt sa zaoberá aj otázkami súvisiacimi s neskorším celonárodným rozšírením vysokovýkonných nabíjacích staníc v Nemecku a vytvára plán pre nabíjacích miest.

V rámci projektu HoLa majú byť zriadené dva vysokovýkonné nabíjacie body, každý so systémom  Megawatt Charging System (MCS), na štyroch miestach pozdĺž diaľnice A2 medzi Berlínom a Porúrím. V prvej fáze sú plánované nabíjacie miesta s nabíjacími stanicami typu CCS pre nákladné vozidlá, ktoré sú s takýmito nabíjacími bodmi kompatibilné. V druhej fáze sa má uviesť nabíjanie pomocou MCS, ktoré umožňuje veľkokapacitné nabíjanie diaľkových elektrických nákladných vozidiel. Nabíjacie stanice majú byť na diaľničných čerpacích staniciach, v logistických centrách a skladoch, aby boli pokryté rôzne aplikácie. Projekt má trvať tri a pol roka a jeho plná prevádzka na určenej trase sa má spustiť v roku 2023.

Konzorcium 16 partnerov zahŕňa okrem VDA aj spoločnosti ako P3 Automotive GmbH, EnBW, ABB, Heliox, Siemens, Ionity, Meyer & Meyer alebo Tank & Rast. Z výrobcov nákladných vozidiel sa projektu zúčastňujú Daimler Truck, MAN, Scania a Volvo Trucks. Odborné a vzdelávacie inštitúcie zastupujú Fraunhoferov inštitút pre priemyselné inžinierstvo, univerzity v Stuttgarte, Weimare alebo technické univerzity v Berlíne a Dortmunde.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button