Cestná doprava

Stavebné vozidlá IVECO X-WAY a Trakker ponúkajú rýchlu dostupnosť a flexibilitu

Značka IVECO je v stavebnom segmente známym hráčom. Vozidlá radu X-WAY a Trakker sú u stavbárov populárne, vďaka svojej flexibilite a rýchlej dostupnosti.

Pre stavebný segment ide o kľúčové atribúty, preto sa talianska značka snaží vychádzať svojim zákazníkom v ústrety a napĺňať ich potreby. „Naše stavebné vozidlá ponúkajú spoľahlivosť a flexibilitu pre každú aplikáciu. Pracujeme spolu so zákazníkom, ktorý nám zadá svoje požiadavky a my mu na základe toho zadefinujeme typ nadstavby, aký na svoje aplikácie potrebuje a na to prispôsobíme podvozok,“ hovorí Miroslav Hnat, Sales Manager pre rad ťažkých nákladných vozidiel IVECO.

Prečítajte si aj

Značka dokáže na požiadavky zákazníkov reagovať promptne, vďaka programu Order & Drive. „Sledujeme dopyt na trhu, o aké nadstavby je na Slovensku najväčší záujem a v rámci programu Order & Drive máme na sklade hotové, pripravené vozidlá s nadstavbami, napríklad sklápače alebo betónové mixéry, takže keď zákazník prejaví záujem a potrebuje takéto vozidlo, vieme ho dodať okamžite k odberu aj s hotovou nadstavbou,“ opisuje Miroslav Hnat. V rámci tohto programu spolupracuje IVECO na Slovensku s viacerými dodávateľmi nadstavieb, napríklad firmami VS-mont, MOLČÍK a ďalšími.

FOTO: Ekoprim Prešov

Dva v jednom

Zaujímavú nadstavbu od firmy CIFA, domiešavač so vstavanou pumpou (pumíkom), postavila na podvozku IVECO STRALIS X-WAY prešovská firma EKOPRIM. Vozidlo poháňa motor Cursor 11 s výkonom 420 k a 12-stupňovou automatizovanou prevodovkou ZF TraXon. Bubon domiešavača má objem 12,8 m3, vodná nádrž má kapacitu 800 litrov. Čerpacia jednotka PB 607 disponuje maximálnym vertikálnym dosahom 28,1 m a maximálnym horizontálnym dosahom 24,1 m. Jej maximálny teoretický výkon je 61,3 m3/hod., pri tlaku na betón 71 barov. Celá nadstavba váži zhruba 12 520 kg.

FOTO: Ekoprim Prešov

„Keď máme tender na nové vozidlá, oslovujeme viacero predajcov. Pri našom výbere rozhodovalo niekoľko faktorov, najviac však v prospech značky IVECO rozhodol dobrý pomer medzi cenou a výkonom,“ hovorí Daniela Mazancová Dupláková zo spoločnosti EKOPRIM. Podľa jej slov sú zatiaľ po roku prevádzky spokojní aj s prevádzkyschopnosťou vozidla. „Po ročnej skúsenosti sme s vozidlom spokojní, spĺňa naše požiadavky.“

FOTO: Ekoprim Prešov

Pri výbere dodávateľa nadstavby zohralo dôležitú úlohu zázemie a servis, preto padla voľba na značku CIFA. „Nadstavbu CIFA sme mali už aj predtým, aj keď nie ako pumík. Dodávateľ sídli pri Brne, preto sa vieme spoľahnúť na rýchle dodanie náhradných dielov a servis, ktorý pri tomto type práce potrebujete často. Niekedy treba novú rúru, inokedy objímku alebo cievku. Dostupnosť a ústretovosť v prípade tejto značky hodnotím veľmi pozitívne. Navyše, nie je tu jazyková bariéra, takže ak sa niečo udeje, strojník vie kedykoľvek zavolať do servisu, poradiť sa a odstrániť problém mnoho krát aj priamo na mieste, kde sa práve nachádza,“ hovorí pani Mazancová Dupláková.

Stavebný rad vozidiel STRALIS X-WAY poháňajú motory Cursor 9, Cursor 11 a Cursor 13, spriahnuté s 12 resp. 16-stupňovou prevodovkou HI-TRONIX. Rám podvozku má v priemere hrúbku 7,7 mm a konštantnú výšku aj v mieste previsu. Zadné nápravy môžu byť vybavené jednoduchou alebo dvojitou redukciou. Tento rad ponúka aj bohaté asistenčné systémy ako EBS, ESP, systém zdokonaleného núdzového brzdenia alebo systém varovania pri vybočení z jazdného pruhu.

Editor
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button