Testy úžitkových vozidiel

Pohodlné vozenie: Citroën SpaceTourer

Týždenný redakčný test Citroënu SpaceTourer bol pre nás potvrdením toho, že dnešné úžitkové vozidlá už môžeme pokojne porovnávať s osobnými autami. Minimálne z pohľadu pohodlia a spracovania interiéru.

Pri pasažierskych verziách hrá rolu nielen pohodlie vodiča, no predovšetkým komfort jeho cestujúcich. Tých SpaceTourer zaujme už pred nástupom, vďaka svojmu modernému dizajnu, ktorý v prípade nášho testovacieho vozidla zvýraznila kombinácia bielej metalízy, čiernych skiel a efektných diskov kolies. Výborne zladené.

Pracovisko vodiča

Najviac času vo vozidle strávi predsa len vodič, preto začnime pri ňom. Moderný interiér z kvalitných materiálov veľmi dobre ladí s kvalitným spracovaním vnútorného priestoru pre cestujúcich a z pohľadu používania oceňujeme fakt, že je veľmi jednoduchý na ovládanie všetkých prvkov. Multimediálny systém má dotykovú obrazovku, no ku všetkým hlavným položkám menu ako stav vozidla, pripojenie telefónu, navigácia a pod. sa dostanete aj skratkou – vďaka fyzickým tlačidlám. Aj pohľad na palubnú dosku sa nesie v duchu jednoduchosti, vodiča nezamestnávajú žiadne zbytočné informácie, k dispozícii má tie podstatné ako je dojazd, prejdené km či aktuálna spotreba.

FOTO: red

Čo nám v testovanom aute chýbalo bola stredová konzola, ktorú si neviete objednať ani v rámci voliteľnej výbavy. Tento fakt vychádza z koncepcie dvoch samostatných sedadiel. Pravú ruku si bez problémov opriete o lakťovú opierku, no chýba vám priestor pre predmety dennej potreby, ako sú kľúče, peňaženka či mobilný telefón. Aby sme boli fér, môžete si ich odložiť do bočných dverí, ktoré majú menší odkladací priestor v hornej a veľký v dolnej časti, no tam vám zrejme budú „lietať“ pri každom prudšom zrýchlení alebo brzdení. Ďalšou možnosťou je odkladací priestor v strede palubnej dosky alebo pred spolujazdcom, ten však už nie je tak „po ruke“. Dobre je riešená vrchná línia tapacíru dverí. Má široký a rovný okraj, ktorý slúži ako fajn opierka.

FOTO: red

Taký ako ho potrebujete

Sedadlá v druhom a treťom rade pozostávajú z dvojitej lavice a samostatného sedadla. Sedenie je príjemné, miesta na nohy budete mať dostatok, pretože obe lavice/sedadlá dokážete posúvať. Pri maximálnom posunutí tretieho radu dozadu ale na úkor batožinového priestoru. Aj tu výrobca ponúka možnosti. SpaceTourer je k dispozícii v troch dĺžkach: XS (L1; 4,6 m), M (L2; 4,95 m) a XL (L3; 5,3 m). Ako správne úžitkové vozidlo ponúka tiež možnosť sedadlá v prípade potreby vybrať a na podlahe sú aj kotviace oká, nie však také robustné, ako v klasickej dodávke (pochopiteľne).

FOTO: red

Cestujúci v druhom rade majú pred sebou sklopné stolíky aj možnosť prispôsobovať si nastavenie ventilácie ovládaním na strope, tretí rad si musí vystačiť s držiakmi na poháre. Komplikovanejšie to majú cestujúci v treťom rade aj s nastupovaním, ktoré ani po odsunutí sedadiel a sklopení operadla sedadiel druhého radu nie je také pohodlné, pomáha však aspoň široký nástupný schodík. Pocit prémiovej triedy navodzuje aj elektrické otváranie a zatváranie bočných dverí.

FOTO: red

Na konci testovacieho týždňa, počas ktorého sme si trasy rovnomerne rozdelili medzi diaľnicu, vidiek a mesto, svietila na palubnom počítači spotreba 7,1 l/100 km Pre úplnosť dodajme, že sme väčšinou jazdili bez cestujúcich. K dobrej spotrebe dopomáha úsporný dieselový motor 2.0 BlueHDi, v našom prípade spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tú by sme pre väčší komfort vymenili za automat, ale inak sa s ňou pracuje dobre. Veľmi príjemne nás prekvapil podvozok, ktorý skvele filtroval všetky nerovnosti a celej posádke spríjemňoval cestu, tu si SpaceTourer zaslúži veľký palec hore.

VozidloCitroën SpaceTourer M (L 2)
MotorBlueHDi
Druh palivadiesel
Prevodovka6-stupňová manuálna
Zdvihový objem valcov1 997 cm3
Max. výkon106 kW (145 k) pri 3 750 min-1
Max. krútiaci moment340 Nm pri 2 000 min-1
Max. rýchlosť185 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hneuvedené
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom5,2 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste7,1 l/100 km
Objem batožinového priestoru900 l
Rozmery (d x š x v)4 959 x 2 204 x 1 899 mm
Rázvor3 275 mm
Pohotovostná hmotnosť2 003 kg
Celková hmotnosť2 760 kg
Cena základného modelu30 004 s DPH
Základná cena testovanej verzie (Feel)32 300 s DPH

Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button