Elektrina vo veľkom štýle
Elektrina vo veľkom štýle. Opel Mokka nás zaujal hneď pri svojej premiére. Oslovila nás jeho extravagantnosť a nekonvenčný štýl.
O to viac sme sa tešili na týždňový redakčný test jeho plne elektrickej verzie s názvom Mokka-e.
Len na spresnenie, o čisto elektrickom pohone hovoríme zámerne, Opel Mokka totiž môžete mať aj s benzínovým motorom. Obe verzie majú spoločné jedno – dizajn, ktorý rozbíja všetko nudné a stereotypné.
Tvary aj farebné kombinácie sú unikátne a doslova sa neviete dočkať, kedy sa do tohto auta posadíte. Prednej maske dominuje tzv. Opel Vizor, no štýlová je Mokka-e aj zozadu, vďaka úzkym zadným svetlám. V našom prípade to bolo podčiarknuté farbou Biela Jade, s čiernou strechou a kapotou s červenými lištami okolo okien. Takúto trojkombináciu máte k dispozícii od výbavy GS Line.
Mestský crossover
Mokka-e je autom do mesta, a to nielen vďaka elektrickému pohonu. O mestský crossover ide aj karosériou. V každom prípade, ani jedno z toho vás nelimituje a vybrať sa s ním môžete aj za hranice mesta. Podľa cyklu WLTP udáva značka dojazd 337 km. Vo februárovej realite vám auto pri plnom nabití ukáže odhadovaný dojazd približne 280 km. Koľko z toho bude reálnych, závisí najmä od vášho štýlu jazdy.
My sme na diaľnici volili o niečo ľahšiu nohu (110 km/h) a v meste sme väčšinu času jazdili so zvýšenou rekuperáciou. V takomto prípade jazdíte bez obmedzení a dobíjať stíhate priebežne, napríklad počas nákupu. Na 80 % kapacity sa na rýchlonabíjačke skutočne dostanete za približne polhodinu, ako sľubujú údaje z papierov. Batéria má celkovú kapacitu 50 kWh. Čo neodporúčame, je predlžovanie dojazdu pomocou režimu Eco. Nárast dojazdových kilometrov je minimálny, no auto okrem reakcií utlmí aj kúrenie, čo v zime zásadne cítiť.
Príjemná jazda
Mokka-e je v meste ako doma. Pre elektromobil typická dynamika sa nestráca ani pri vyšších rýchlostiach a nemeckí inžinieri zvládli výborne aj nastavenie podvozka, ktorému neuškodilo ani obutie na 18-palcových diskoch. Pozitívne dojmy z jazdného výkonu neopadávajú ani na okreskách. Na diaľnici sme sa sústredili skôr na rozumnú spotrebu, keďže tu sa pri „šantení“ môžete obrať o najväčšiu porciu dojazdu. Riadenie je presné a má optimálnu citlivosť. Čiže vďaka nízko položenému ťažisku Mokka-e veľmi dobre sedí na ceste. V noci sa môžete spoľahnúť na maticové svetlá IntelliLux.
Za volantom sú prvky rozumne rozmiestnené a asi najviac nás potešilo zalomenie palubnej dosky, displej multimediálneho systému je natočený smerom k vodičovi. Jeho grafika, podobne ako tlačidlá ovládania na volante, zostali nezmenené, čo nie je zásadným problémom, no vieme si tu predstaviť aj modernejšiu grafiku a dizajn volantu.
Palubný počítač využíva na prepočet odhadovaného dojazdu zvláštnu matematiku. Pri trochu rýchlejšej jazde vám začne kilometre odhadovaného dojazdu odkrajovať vražedným tempom, pričom realita vôbec nie je taká tragická. Problémom je, že vodiča to aj tak dokáže vystrašiť. Mokka-e ale ponúka štyri stupne výbavy, z ktorých naša GS Line je druhou najvyššou. Už v nej sme mali všetko, čo potrebujete na pohodlnú a bezpečnú jazdu, ale ak si chcete dopriať viac, je tu ešte výbava Ultimate.
Elektrina vo veľkom štýle – Opel Mokka
Vozidlo | Opel Mokka-e |
Motor | elektromotor |
Druh paliva | elektrická energia |
Prevodovka | automatická s pevným prevodovým stupňom |
Max. výkon | 100 kW (136 k) |
Max. krútiaci moment | 260 Nm |
Max. rýchlosť | 150 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 9,0 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 17,8 kWh |
Objem batožinového priestoru | 310/1 060 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 151 x 1 987 x 1 534 mm |
Rázvor | 2 561 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 598 kg |
Celková hmotnosť | 2 015 kg |
Cena základného modelu | od 31 990 eur |
Základná cena testovanej verzie | 34 090 eur |