Motorizmus

Ako vybrať jazdené auto pre ZŤP?

Servisná história, ale aj overený pôvod prvého majiteľa musia byť alfou a omegou pri obstaraní jazdených vozidiel. Jazdenky sú pritom možnosťou aj pre zdravotne ťažko postihnuté osoby. Ak však nechcú stratiť nárok na príspevok zo strany štátu, musí obstaranie vozidla spĺňať presné podmienky.

Jazdené vozidlá často lákajú svojou cenou, no dovoz zo zahraničia či neoverený pôvod prvého vlastníka býva vo väčšine prípadov rizikom. A to najmä pre stočené kilometre, teda zámerne upravený stav tachometra – počítadla najazdených kilometrov. Ak pritom máte v rodine ešte aj zdravotne ťažko postihnutú osobu, kde rodinný rozpočet na obstaranie vozidla nie je veľký, no zabezpečenie mobility kvôli lekárskym vyšetreniam či návšteve rehabilitácií je nevyhnutné, o starosť navyše. 

Kúpa nového vhodného auta býva totiž pre mnoho rodín so zdravotne ťažko postihnutým členom príliš nákladná, hoci získanie príspevku zo štátneho Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny na jeho obstaranie si vyžaduje splnenie presných kritérií. A to popri zdokladovaní zdravotného stavu ZŤP a teda opodstatnenosti nároku na príspevok, je pri obstaraní vozidla potrebná relevantná právnická osoba zaoberajúca sa predajom vozidiel. Teda žiadne vozidlo z druhej ruky od známeho či z inzerátu.

Ako vyberať vozidlo?

„Získať lacnejšie vozidlo pri splnení stanovených podmienok sa dá u autorizovaných predajcov kvalitných jazdených vozidiel, kde by mal mať záujemca možnosť vybrať si z rôznych modelov, veľkostí aj vybavenia vozidla presne podľa jeho potrieb,“ hovorí Jana Smoláriková, Team Manager Remarketing & Retail Sales Business Lease Slovakia. Či už sú to autobazáre, alebo dokonca lízingové spoločnosti, ktoré ponúkajú priamo fyzickým osobám na predaj autá po operatívnom lízingu. „Stretávame sa s prípadmi kúpy vozidla pre účely ZŤP, kde si záujemca úspešne požiadal o štátny príspevok či už pre seba, alebo rodinného príslušníka,“ potvrdzuje aj Jana Smoláriková.

Výhodou áut po operatívnom lízingu je, že sú kupované na Slovensku, sú jazdené v priemere štyri roky, sú po prvom majiteľovi a majú celú kompletnú servisnú históriu. Servisná história auta, vrátane histórie poistných udalostí, je pritom veľmi dôležitá z hľadiska budúcej poruchovosti vozidla.

Spoločnosť dokonca poskytuje na takéto jazdené vozidlá aj ďalší rok záruku na skryté vady a pod jednou strechou si viete vybaviť aj výhodné podmienky financovania a povinného či havarijného poistenia vozidla. „Vieme tiež, že v prípade klienta so ZŤP trvá celý postup žiadania o príspevok relatívne dlhý čas, a sme preto v týchto prípadoch pripravení vozidlo rezervovať na čas nevyhnutný na vybavenie formalít, stačí oň požiadať nášho predajcu,“ dodáva Smoláriková.

História a referencie

Práve zdokladovaný pôvod obstarania vozidla umožňuje vyhnúť sa nákupu vozidla s problémovou históriou, najmä stočenými kilometrami. Hoci dnes sú takéto praktiky u nás trestné, bez overeného prvého majiteľa a servisnej histórie je to vždy riziko. Na ošúchané pedále, radiacu páku alebo volant sa pri zisťovaní opotrebovanosti auta spoliehať nedá. Tieto diely sa totiž dajú pri dnešných cenách lacno vymeniť. No ako upozorňujú odborníci, jazda na takto „vylepšenom“ jazdenom vozidle by bola nielen nebezpečná na prevádzku aj vzhľadom na opotrebovanie dôležitých častí podvozka či bŕzd, no ak by sa prišlo na to, že ktokoľvek manipuloval s tachometrom vozidla, osvedčenie o technickej kontrole by ste na vozidlo nedostali.

Ak preto kupujete jazdené vozidlo, vždy vyberajte podľa dôveryhodnosti predajcu – teda jeho referencií. Ak ponúka viacero vozidiel, nie je problém si nájsť na internete referencie od zákazníkov. Vždy sa zároveň snažte získať čo najviac údajov o vozidle, každý seriózny predajca by ich mal dať k nahliadnutiu vrátane servisnej histórie či VIN čísla vozidla. Údaje o STK alebo Kontroly originality (KO) vozidla nájdete aj na oficiálnych stránkach www.ko.sk alebo www.stkonline.sk.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button