S novým a najsilnejším Renault Trafic
S novým a najsilnejším Renault Trafic. Nový Renault Trafic sa predáva od začiatku tohto roka a láka zákazníkov na nový dizajn prednej časti a prepracovaný interiér.
V redakčnom teste sme vyskúšali furgon dvojkabínu pre šesť osôb, s nízkou strechou, v predĺženej dĺžke a s najsilnejším dostupným motorom. Model Trafic sa predáva celkovo v 257 verziách, a to vďaka možnosti voľby prevedenia priestoru pre posádku a počtu sedadiel, presklenia, rôznych prevedení priehradiek a dverí a podobne. Základné rozdelenie teda zostáva jednoduché. Dodávka je k dispozícii v dvoch dĺžkach a v dvoch výškach, ak vynecháme verziu plošina, s nákladovým priestorom 4,3 až 8,9 m3. Čo nové nás zaujalo?
Prepracovaný interiér
Nový dizajn sa prejavil na palubnej doske, prístrojoch, výplniach dverí a radiacej páke. Sedadlá sú pohodlné a výplne dverí majú širšiu lakťovú opierku. Testované vozidlo malo tri miesta vpredu, pričom dvojlavica pre spolujazdcov ponúka niekoľko riešení využitia. Okrem sedenia je možné prostredné sedadlo sklopiť vpred a premeniť ho na pracovný alebo jedálenský stolík. Pod sedadlami spolujazdcov sa nachádza 54 litrov úložného priestoru. Pred nimi je veľkoobjemová zásuvka, ktorej riešenie bolo prevzaté z osobných modelov značky.
Variabilná dvojkabína
Druhý rad sedadiel je možné sklopiť smerom vpred alebo ho možno úplne vybrať. V dvojkabíne teda preveziete dve europalety. Zaistiť ich môžete k okám v podlahe a na prácu si môžete posvietiť výkonným LED osvetlením nákladového priestoru. Handsfree karta umožňuje zamykať a odomykať kabínu a nákladový priestor oddelene.
Technológie na palube
Trend približovania výbavy dodávok osobným vozidlám pokračuje aj v novom Traficu. K dispozícii je osempalcový dotykový multimediálny systém s integrovanou navigáciou a s pripojením oboch systémov telefónov a indukčnou nabíjačkou. Prístrojová doska obsahuje digitálny štít s uhlopriečkou 4,2 palca.
Nové asistenčné systémy
Náš automobil síce nemal voliteľný adaptívny tempomat, ale obyčajný tempomat, ktorý je vybavený funkciou brzdenia. Táto funkcia je rozšírením aktívneho núdzového brzdenia. A aj napriek tomu, že neudržuje vzdialenosť, vie zabrániť zrážke. V noci sme využili automatické prepínanie diaľkových svetiel. Napríklad pri cúvaní oceníte parkovacie senzory okolo vozidla, doplnené zadnou kamerou. Varovanie pred opustením jazdného pruhu je ale možné na kľukatých cestách vypnúť.
Najsilnejší naftový dvojliter
Trafic ponúka štyri motory Blue dCi s objemom 2,0 litra a výkonom od 110 do 170 koní. S najsilnejším motorom 125 kW (170 koní) sme počas testu dosiahli spotrebu 7,5 litra. Síce s prázdnym vozidlom, ale s využívaním jeho dynamiky na svižnejšiu jazdu. So šesťstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC sa jazdí naozaj pohodlne a doprajeme ju každému, koho riadenie dodávky živí.
Vozidlo | Renault Trafic Blue dCi 170 L2H1 |
Motor | R4/vznetový |
Zdvihový objem valcov | 1997 cm3 |
Max. výkon | 125 kW (170 k)/3 500 min–1 |
Max. krútiaci moment | 380 Nm/1 500 min–1 |
Maximálna rýchlosť | 176 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 13,7 s |
Prevodovka | A6 |
Kombinovaná spotreba | 7,0 l/100 km |
Spotreba v teste | 7,5 l/100 km |
Emisie CO2 | 191 g/km |
Pohotovostná hmotnosť | 2 171 kg |
Celková hmotnosť | 3 070 kg |
Objem nákladového priestoru | 4,3 m3 |
Rozmery (d x š x v) | 5 480 x 1 956 x 1 967 mm |
Rázvor | 3 489 mm |
Základná cena test. vozidla | od 34 000 eur bez DPH |