Elektromobilita

Nový Renault Mégane E-TECH Electric

Nový Renault Mégane E-TECH Electric. Renault novinárom v španielskej Marbelle počas prvých jázd predviedol svoj nový elektrický tromf. Je ním nový Mégane E-TECH Electric, ktorý podľa nás dokáže svojím dizajnom, moderným nadčasovým interiérom a výbornými jazdnými vlastnosťami osloviť aj zarytých odporcov elektromobility.

Automobilka Renault je v elektromobilite doma a čerpá z bohatých, viac ako desaťročných skúseností. V Európe je v elektromobilite lídrom, čo podčiarkuje aj viac ako 300 000 predaných vozidiel s elektrickým pohonom. A nový Mégane E-TECH Electric je dôkazom toho, že získané poznatky dokáže značka vynikajúco zúročiť.

Dojazd so 40 kWh batériou je podľa cyklu WLTP 300 km, 60 kWh batéria poskytuje dojazd 450 km

Absolútne nekonvenčný dizajn

Novinka dostala tvary, ktoré jasne ukazujú, že ide o auto pre budúcnosť. Vpredu aj vzadu má iba minimálne previsy, prednej maske dominujú tenké svetlá, na ktoré úplne plynule nadväzuje denné LED svietenie v podobe tenkých pásikov, a pomerne veľký znak Renault. Auto má vďaka výške iba 1,5 metra a kľučkám zapusteným do dverí neuveriteľne aerodynamickú siluetu, ktorú dotvára atraktívne pozadie. Takto si predstavujeme autá budúcnosti.

Multimediálny systém so softvérom od Google

Renault sa zásadne pohral s dizajnom palubnej dosky, ktorá dostala názov OpenR. Tvoria ju dva rozmerné displeje: jeden pozdĺžny, priamo pred vodičom, s rozmerom 12,3“ a druhý, multimediálny, ktorý je kolmý a má 12“. Oba využívajú sklo, čo vytvára pocit luxusu a pri dotykovom multimediálnom displeji aj príjemný pocit na dotyk. Mimochodom, v interiéri nájdete aj prvky z pravého dreva.

Multimediálny systém využíva softvér Android Automotive, vychádzajúci z obľúbeného operačného systému Android. Stojí za ním technologický gigant Google, a tak tu okrem aplikácií ako Google Assistant alebo Google Maps môžete mať aj aplikácie tretích strán z Google Play. Možnosti prispôsobenia poskytuje aj displej pred vodičom, a to konkrétne štyri rôzne zobrazenia (Driving, Navigation, Battery alebo Zen). Fantastický prvý dojem z interiéru nám umocnili reproduktory Harman Kardon s krištáľovo čistým zvukom. Veľmi praktické je plánovanie trasy aj s nabíjaním, zobrazovanie odhadovaného stavu batérie po dorazení do cieľa alebo filtrovanie nabíjacích staníc podľa rôznych kritérií.

Atraktívny vzhľad si nevyžiadal žiadne zásadné kompromisy vo vnútri. Vďaka 4,2-metrovému rázvoru tu nájdete bohatý vnútorný priestor, a aj keď sa primárna pozornosť na pohodlie a zážitok sústreďuje vpredu, vzadu stále nájdete 21 cm priestoru pre kolená. Dizajnéri išli v rámci pohodlia až tak ďaleko, že ambientné osvetlenie prispôsobuje svoje farby a intenzitu cirkadiálnemu rytmu ľudského organizmu.

Nový Mégane E-TECH Electric má celkovo 26 asistenčných systémov

Nový Renault Mégane E-TECH Electric

Úplne nová platforma

Nový Mégane E-TECH Electric je postavený na úplne novej aliančnej elektrickej platforme s označením CMF-EV, navrhnutej pre elektrické vozidlá. Pochváliť sa okrem iného môže najtenšou batériou na trhu s hrúbkou iba 110 mm. Batéria vážiaca iba 395 kg je veľkosťou o 40 % menšia ako tá, ktorú využíva model Zoe. Ponúka dve rôzne kapacity – 40 kWh, resp. 60 kWh, a z technologického hľadiska stojí za zmienku fakt, že vďaka špeciálnej chemickej štruktúre dosahuje v porovnaní so Zoe až o 20 % väčšiu energetickú hustotu. Okrem spomenutého je však s novou platformou spojených aj ďalších 300 inovatívnych patentov, čo podčiarkuje vysoký technický pokrok tohto modelu.

Synchrónny elektromotor vám ponúkne dve úrovne max. výkonu – 130, resp. 218 k, s max. krútiacim momentom 250, resp. 300 Nm. V kombinácii s váhou, ktorá sa v závislosti od konkrétneho modelu pohybuje od 1 513 kg do 1 636 kg, sa elektrický Mégane vyznačuje špičkovými jazdnými vlastnosťami, počnúc skvelou dynamikou cez vynikajúce odhlučnenie až po výborný podvozok filtrujúci všetky nerovnosti. Pre úplnosť doplňme, že na prvej jazde sme jazdili s autami obutými na 20-palcových kolesách.

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button