Testy úžitkových vozidiel

Prvá jazda s novým elektrickým Kangoo

Elektrický Renault Kangoo Z.E. budoval prvé elektrické firemné flotily v časoch, keď jeho konkurenti o elektrickom pohone možno ešte ani neuvažovali. V súčasnosti začína najpredávanejšia kompaktná elektrická dodávka písať svoju novú kapitolu.

Prichádza úplne nový Renault Kangoo Van E-TECH Electric, ktorý sme si na krátky čas mohli vyskúšať počas prezentácie pre porotcov jury Van of the Year vo Francúzsku. Model Kangoo Z.E. electric vstúpil na trh koncom roka 2011 a odvtedy si ho kúpilo približne 70 000 zákazníkov.

Pri vývoji nástupcu tak mohla značka čerpať zo skutočne bohatých skúseností. Nový Kangoo Van E-TECH Electric, ako znie celý jeho názov, dostal batériu s užitočnou kapacitou 45 kWh. Tá podľa cyklu WLTP poskytne dojazd 300 km, čo je podľa našej doterajšej skúsenosti s elektromobilmi dostatočne veľa pre bezproblémovú celodennú jazdu. S takýmto dojazdom bude nové elektrické Kangoo bez problémov jazdiť nielen v meste, ale aj mimo neho.

Prečítajte si aj

Tri typy palubných nabíjačiek

Pre nabíjanie budú k dispozícii tri možnosti. Štandardom bude 11 kW trojfázová nabíjačka, doplnkovými možnosťami budú buď 22 kW nabíjačka pre rýchlonabíjanie na verejných nabíjačkách, resp. 80 kW DC rýchlonabíjačka, ktorá má byť schopná počas 30 minút dobiť dostatok energie na prejdenie 170 km. Z 11 kW wallboxu, ktorý je k batérii podstatne šetrnejší, bude podľa výrobcu nabíjanie z 15 na 100 % kapacity trvať necelé štyri hodiny. Pri oboch voliteľných typoch nabíjačiek je batéria vybavená chladením pomocou kvapaliny.

Skúsenosti značky s elektromobilitou v úžitkových vozidlách sa zrejme podpísali pod voľbu využiť tepelné čerpadlo. To dosahuje optimálny výkon v rozmedzí teplôt od -15 do +15 °C, čo zodpovedá teplotám v chladných obdobiach vo väčšine európskych krajín. Za príplatok môžete mať aj vyhrievané čelné sklo, sedadlá a volant. V prípade spojenia tepelného čerpadla klimatizácie s 22 kW nabíjačkou dokáže čerpadlo rekuperovať teplo z vonkajšieho vzduchu a vyhrievať ním interiér vozidla bez potreby využívať elektrický odporový článok, ktorý spotrebúva energiu.

Elektrickému pohonu sú prispôsobené ukazovatele na palubnej doske

Jazdné režimy podľa potreby

Nový Kangoo Van E-TECH Electric má motor s výkonom 90 kW a krútiacim momentom 245 Nm. Vodič si môže vybrať z troch jazdných režimov a rekuperovať energiu takou intenzitou, akú si zvolí. Pri režime B1 je rekuperácia obmedzená a vozidlo viac využíva plachtenie, v režime B2 má auto pri zložení nohy z plynového pedála podobný odpor, ako keď pustíte plynový pedál v klasickom vozidle so spaľovacím motorom.

Pre nás je optimálny režim B3 s maximálnym rekuperačným účinkom, ktorý nielen šetrí energiu, ale pomáha šetriť aj prevádzkové brzdy. Klasické hydraulické brzdenie je ešte doplnené o systém ARB (adaptívne rekuperačné brzdenie), ktorý maximalizuje množstvo rekuperovanej energie nezávisle od zvoleného režimu.

Zachoval si praktickosť

Elektrická verzia si zachováva rovnaké úžitkové vlastnosti, aké má nový Kangoo Van so spaľovacím motorom, vrátane riešenia „Open Sesame by Renault“, vďaka ktorému môže mať vodič na pravej strane prístup do batožinového priestoru široký až 1,45 m. Nechýba ani vnútorný strešný nosič „Easy Inside Rack“ alebo multimediálny systém Easy Link s 8“ displejom.

Vpredu sú tri sedadlá so sklopným prostredným operadlom, ktoré vytvára mobilnú kanceláriu. Objem úložných priestorov v kabíne dosahuje 60 litrov a nechýba ani výsuvná priehradka „Easy Life“ pred spolujazdcom. K dispozícii sú moderní jazdní asistenti poslednej generácie, ako adaptívny tempomat s funkciou zastavenia alebo systém Easy Pilot.

Rovnaký zostal aj objem nákladového priestoru v krátkej (3,9 m3) a dlhej (4,9 m3) verzii. Druhá spomínaná príde v druhej polovici roka 2022. Užitočné zaťaženie elektrickej novinky v krátkej verzii je 600 kg, pri dlhej to bude až 800 kg. Nové elektrické Kangoo utiahne príves s celkovou hmotnosťou 1 500 kg.

Zdroj
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button