Motorizmus

Nemecké združenie BDI podporuje kúpnu prémiu pre nové vozidlá

Združenie nemeckého priemyslu (BDI) sa v diskusii o tzv. automobilovej prémii postavilo za výrobcov. Prezident BDI Dieter Kempf požaduje takúto prémiu nielen pre elektromobily, ale aj pre vozidlá so spaľovacím motorom. Pri tejto podpore musí ísť o investície aj ochranu klímy.
      
„Preto je zmysluplné, aby sa podporili aj autá s modernými a úspornými spaľovacími motormi, ak sa tým neohrozia existujúce dotácie pre elektrickú mobilitu,“ povedal pre týždenník Welt am Sonntag.
      
Požiadavka automobilového priemyslu na kúpnu prémiu pre nové vozidlá je sporná. Pokiaľ táto prémia príde, bude to podľa predstaviteľa Únie stredných podnikov a hospodárstva Carstena Linnemanna „nádherný príklad toho, ako sa v Nemecku presadzuje lobby“. Viacerí politici s prémiou nesúhlasia, no uznávajú, že tlak zo strany spoločností, odborov a premiérov spolkových krajín je veľký.
      
V utorok 2. júna sa majú vláda a koaličné strany zaoberať novým podporným ekonomickým balíkom, ktorý má oživiť hospodárstvo. V internom dokumente ministerstva financií sa však automobilové prémie nenachádzajú. Tie požadujú nielen samotné automobilky, ale aj spolkové krajiny Bavorsko, Dolné Sasko a Bádensko-Württembersko, kde majú svoje hlavné sídla BMW, Volkswagen a Daimler.

Nemeckí predajcovia neponúkajú kupcom nových áut takmer žiadne zľavy

Napriek prepadu automobilového trhu v dôsledku koronakrízy nemajú potenciálni kupci v Nemecku prakticky žiadne lákadlá na kúpu nového vozidla. K tomuto záveru prichádza pravidelná štúdia Centra automobilového výskumu Univerzity Duisburg-Essen pre mesiac máj.
      
Odborník na automobilový priemysel Ferdinand Dudenhöffer uvádza, že pred nadchádzajúcim stretnutím politikov o novom balíku ekonomických opatrení zaujali automobilky vyčkávací postoj. Audi napodobnilo svoj materský koncern Volkswagen a dokonca krátkodobo zvýšilo ceny.
      
Zľavy za nové vozidlá medziročne plošne klesli, píše sa v štúdii. To platí aj pre internetových predajcov, ktorí často nakupujú zľavnené vozidlá na vlastné náklady, aby ich neskôr predali so zľavou. „Zaujímavé ceny v koronakríze neexistujú,“ kritizuje Dudenhöffer. Spotrebiteľom sa teraz cesta k predajcovi vôbec neoplatí. „Motto znie: vyčkať.“

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button