Testy osobných vozidiel

To je vážne Číňan?

To je vážne Číňan? O vstupe britskej automobilky MG v čínskych rukách na slovenský trh ste už zrejme počuli. Vyskúšali sme menší z dvoch zatiaľ ponúkaných modelov ZS s preplňovaným litrovým trojvalcom a nestačili sme sa čudovať, najmä pokiaľ ide o cenu.

Tradícia britskej značky MG (Morris Garage) siaha až do roku 1924. Jej novodobá história sa však od roku 2007 spája s čínskym automobilovým gigantom SAIC Motors, ktorý ju prevzal. Na Slovensko vstúpila tento rok koncom júna, importérom je spoločnosť MG Motors, patriaca do koncernu AutoBinck.

Metalíza je jediný možný príplatok, jej cena je 512 eur

To je vážne Číňan?

Vyzerá sympaticky

Model ZS je mestský crossover, ktorý svojou dĺžkou 4 323 mm zapadá niekam medzi Škodu Kamiq a Daciu Duster. Na prvý pohľad vám môže pripomínať iné konkurenčné vozidlá, vo výsledku ale pôsobí veľmi vkusne a sympaticky. Žiadny prehnaný ázijský dizajn, ale európske, oku lahodiace krivky.
Veľmi európsky pôsobí aj interiér. Snáď len digitálne prístroje a úvodná obrazovka multimediálneho systému so skutočne veľkým displejom pôsobia tak trochu „kolotočiarsky“.

Nie v zmysle kvality, ale použitej grafiky, farebnosti a prehľadnosti. Keď už sme pri kvalite, materiály použité v interiéri sa na prvý (ale aj druhý) dojem prezentujú hodnotne. Rozhodne nijako za európskou produkciou nezaostávajú, práve naopak. Ani v otázke vnútorného priestoru sa model ZS v rámci svojej kategórie nemá za čo hanbiť. Vzadu je miesta tak akurát aj pre dospelého, aby svojimi kolenami nemusel „ohmatávať“ polstrovanie zadnej časti predných operadiel. Kufor poteší viac ako solídnym objemom 448 l, menej už vysokou nakladacou hranou.

Strešné okno je v cene, príjemne presvetľuje interiér

Točiť, točiť, točiť

Model ZS sa na Slovensko dováža výhradne s benzínovými spaľovacími motormi (existuje aj plne elektrický variant). Základnou jednotkou je atmosférický štvorvalec 1,5 l s výkonom 78 kW a 141 Nm, my sme však testovali preplňovaný trojvalec 1.0 TGI s parametrami 82 kW/160 Nm. Pozitívne na motore sú minimálne vibrácie a tiež skvelé potlačenie vnemu trojvalcovej koncepcie. Lenže v porovnaní s koncernovým či fordovským trojvalcom má ten od MG trochu zvláštne správanie.

Celkovo pôsobí dosť slabo, niečo sa začne diať až po prekročení 2 000 min-1, ale ani potom to rozhodne nie je ono. Namiesto toho, aby výkon s otáčkami gradoval, zvláštne kolísal. Samozrejme, nie je to nič, čo by nás malo vyslovene odradiť od kúpy, ale sme presvedčení, že to ide aj oveľa lepšie. Navyše, ak motor veľmi točíte, spotreba letí hore. Pokojne aj k 7,5 l/100 km. Keď zvolíte pokojný štýl, dá sa jazdiť medzi 6,5 a 7 l.

Batožinový priestor má v základe objem 448 l

Vďaka za komfort

Kladné body u nás MG získalo za príjemne komfortné perovanie, ktoré v našich mestách naozaj oceníte. K pohode na palube prispieva aj veľmi slušné odhlučnenie. Auto s plnou výbavou zahŕňa napríklad 3D parkovací asistent, bi-LED svetlomety alebo navigáciu. A k tomu navyše pridáva sedemročnú záruku a dostatočne širokú sieť predajcov a servisov po celej SR.

Importér nahradil kožené čalúnenie príjemnejším látkovým čalúnením

To je vážne Číňan?

VozidloMG ZS 1.0 TGI Elegance
MotorR3/zážihový preplňovaný
Zdvihový objem valcov999 cm3
Max. výkon 82 kW (111 k)/5 200 min-1
Max. krútiaci moment160 Nm/1 800 – 4 700 min-1
Max. rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 12,4 s
Prevodovka M6
Kombinovaná spotreba 7,2 l/100 km
Spotreba v teste 6,8 l/100 km
Emisie CO2 149 g/km
Objem batožinového priestoru448/1 375 l
Pohotovostná hmotnosť1 259 kg
Celková hmotnosť 1 730 kg
Rozmery (d × š × v) 4 323 × 1 809 × 1 653 mm
Rázvor2 577 mm
Základná cena test. vozidla 19 790 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor

Prečítajte si aj

Back to top button