Prvý plne elektrický stohovač Kalmar
Prvý plne elektrický stohovač Kalmar. Plne elektrický eko stohovač Kalmar (eco reachstacker), poháňaný technológiou lítiovo-iónových batérií, testovali v logistickom centre Cabooter Group vo Venlo v Holandsku už v roku 2021.
Výrobca manipulačnej techniky Kalmar, ktorý je súčasťou skupiny Cargotec, odovzdal v máji prvý plne elektrický stohovač svojmu dlhodobému partnerovi, spoločnosti Cabooter Group. Tá elektrický stohovač najskôr šesť mesiacov testovala. V súčasnosti stroj pokračuje v prevádzke v intermodálnom termináli Greenport Venlo na juhovýchode Holandska.
Od svojho založenia v roku 1995 sa spoločnosť Cabooter Group rozrástla na globálneho poskytovateľa logistiky a jedného z popredných prevádzkovateľov logistických uzlov v Európe. Spoločnosť už skôr do svojej flotily zaradila päť stohovačov Kalmar Eco, ktoré využíva v termináli vo Venlo a rovnako i v termináli spoločnosti Kaldenkirchen v Nemecku.
Ako súčasť slávnostného odovzdania bola spoločnosti Cabooter Group udelená aj cena Kalmar Eco Hero Award, ako uznanie jej záväzku prijať udržateľné elektricky poháňané zariadenia. Cabooter je ambasádorom udržateľnosti, ktorý by mal viesť a inšpirovať ostatných zákazníkov, aby nasledovali ich environmentálny prístup. Cabooter Group bude v rámci tohto záväzku zdieľať svoje skúsenosti s prevádzkou elektricky poháňaných strojov.
Elektrický stohovač Kalmar Eco 420-450E ponúka zdvíhaciu kapacitu 45 ton, Kalmar Eco DRG500-700E sa vyznačuje kapacitou 50 až 70 ton, obe verzie poháňa elektromotor Volvo s výkonom 235 kW. Podľa výrobcu sa výrazne zlepšila ekologická efektívnosť operácií pri manipulácii s nákladom a zároveň umožňuje zákazníkom udržiavať najvyššiu úroveň produktivity a bezpečnosti. K dispozícii je s radom modulárnych batérií a riešení nabíjania.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2024/12/Prvy-plne-elektricky-stohovac-kalmar-1024x682.jpg)
Prvý plne elektrický stohovač Kalmar
Kalmar dodáva aj dva elektrické stohovače francúzskemu prevádzkovateľovi multimodálneho terminálu BTM. Stroje budú prevádzkované v Terminal Ouest Provence (TOP). TOP predstavuje nový intermodálny terminál, ktorý severne od Marseille postavila skupina Open Modal Group, BTM je jej dcérskou spoločnosťou. BTM bude prevádzkovať terminál, ktorý bude odbavovať vlaky prevádzkované T3M a ťahané Combirail, obe sú dcérskymi spoločnosťami Open Modal Group. Spoločnosť Open Modal Group má cieľ integrovať a dekarbonizovať svoj intermodálny dopravný reťazec vrátane cestnej dopravy a na podporu tohto cieľa si vybrala elektrické dosahové stohovače Kalmar. Flotila dosahových stohovačov BTM zahŕňa šesť dieslom poháňaných zakladačov Kalmar.
Kalmar je v súčasnosti jediným dodávateľom, ktorý vyrába plne elektrické stohovače v Európe.
Christophe Lefel, generálny riaditeľ, BTM: „Elektrický dosahový stohovač Kalmar je osvedčené, spoľahlivé riešenie, ktoré eliminuje emisie pri zdroji a podporuje naše ciele v oblasti dekarbonizácie. Pri výbere nového vybavenia pre vozový park v TOP bola našou prioritou spoľahlivosť spolu s nulovými emisiami a práve z týchto dôvodov sme sa rozhodli pre partnerstvo so spoločnosťou Kalmar.“
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2024/12/Prvy-plne-elektricky-stohovac-kalmar-styri-1024x682.jpg)
Sebastien Proenca, Country Director, Francúzsko, Kalmar: „Stále viac prevádzkovateľov terminálov sa rozhoduje pre elektrický pohon, aby minimalizovali emisie a hluk, ktoré sa prenášajú vzduchom. Naše osvedčené riešenie elektrického dosahu ponúka vysoký stupeň flexibility, pokiaľ ide o batérie a možnosti nabíjania, vďaka čomu je obľúbenou voľbou medzi operátormi, ktorí sa snažia dekarbonizovať svoje prevádzky. Sme radi, že BTM si vybralo naše riešenie pre Terminal Ouest Provence.“
Kalmar je globálnym lídrom v oblasti udržateľnej manipulácie s nákladom pre prístavy, terminály, distribučné centrá a ťažký priemysel. Vďaka rozsiahlemu elektrickému portfóliu a globálnej servisnej sieti pomáha zákazníkom prejsť na bezpečnejšie, ekologickejšie a produktívnejšie prevádzky. Kalmar vyvíja inovatívne riešenia, ktoré formujú budúcnosť odvetvia.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2024/12/Prvy-plne-elektricky-stohovac-kalmar-tri-1024x682.jpg)