Štartujú veľkoplošné opravy ciest 1. triedy, začína sa s 30 úsekmi
Na Slovensku štartujú veľkoplošné opravy ciest prvej triedy. Začína sa s 30 úsekmi po celom Slovensku. Pôjde spolu o 90 kilometrov (km), investícia je 23 miliónov eur. Oznámil to vo štvrtok na sociálnej sieti minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) spolu s generálnou riaditeľkou Slovenskej správy ciest (SSC) Martinou Tvrdoňovou.
Projekt je rozdelený na tri časti, a to západ, stred a východ Slovenska. Traja víťazní uchádzači súťažia ešte o práce na konkrétnych úsekoch v elektronických aukciách. Doposiaľ podľa Tvrdoňovej SSC zorganizovala 30 takýchto „minitendrov“ a má tak podpísaných 30 čiastkových zmlúv v objeme 23 miliónov eur. V tomto prvom balíku to predstavuje 90 km opráv ciest prvej triedy. Tvrdoňová dodala, že v tomto roku chce SSC preinvestovať 50 miliónov eur na tento projekt a opraviť 180 km ciest.
„Tieto čiastkové zmluvy zajtra pôjdu do centrálneho registra zmlúv, postupne budú účinné a naši dodávatelia budú musieť vypracovať projekt dopravného značenia, budú musieť ohlásiť na príslušných stavebných úradoch začatie týchto opráv, hneď ako toto bude vybavené, my odovzdávame stavenisko a opravy, závisí od toho, o ktorú ide, budú trvať mesiac až dva,“ priblížila Tvrdoňová s tým, že začať by sa tak malo v najbližších týždňoch. Ozrejmila, že nejde o lokálne opravy, ale o opravy väčšieho rozsahu.
Skonštatovala, že najviac úsekov v prvom balíku opráv je v Banskobystrickom kraji, pretože je najviac zasiahnutý. Ide o 46 kilometrov opráv a dokopy to je 12 úsekov. Zahŕňajú napríklad križovatku R2 Ožďany – Rimavská Sobota Vinica, úsek medzi Haličom a Lučencom, Dolným Harmancom a Harmaneckou jaskyňou, ale aj úsek v meste Krupina.
V rámci Košického a Prešovského kraja prejdú opravou štyri úseky, napríklad úsek štátna hranica s Maďarskom – Šebastovce či Kendice – Haniska. Za Bratislavský, Trnavský a Nitriansky kraj bolo podpísaných päť čiastkových zmlúv, týka sa to úsekov Šaľa most, Dolný Štál či Biela Hora. V Trenčianskom a Žilinskom kraji ide o deväť úsekov, napríklad Dlhá nad Oravou, Sedliacka Dubová, Veličná – Dolný Kubín, dve akcie sú aj v Žiline.
„Snažili sme sa na základe nejakého geografického princípu povenovať každému tomu samosprávnemu kraju, aby sa necítil dotknutý, ale nemenej dôležitá je druhá línia a tá spočíva v tom, že sa spravili, samozrejme, prehliadky stavebno-technického stavu týchto ciest a identifikovali sa tie najhoršie a najvypuklejšie problémy,“ objasnila postup výberu jednotlivých úsekov Tvrdoňová.