Práca aj oddych v luxuse
Práca aj oddych v luxuse. Mercedes-Benz 300 d Marco Polo je auto, ktoré spája dva v jednom. Dokáže byť vaším spoločníkom na cestách a zároveň „parťákom“ na túry a pobyt v prírode. Obe tieto úlohy však zvláda so sebe vlastným pohodlím a luxusom.
Rodinu modelov Marco Polo tvoria od roku 2017 tri modely: Marco Polo ACTIVITY, postavený na báze modelu Vito; Marco Polo HORIZON, ktorý okrem všestrannosti a rôznych konfigurácií sedadiel ponúka až päť miest na spanie; a napokon model Marco Polo, ktorý už má zabudovanú kuchynskú linku, stropnú posteľ či skrinku na šaty. Posledné dva modely sú však postavené na báze luxusnejšej Triedy V.
Zmení sa za pár sekúnd
My sme počas redakčného testu vyskúšali verziu Marco Polo HORIZON, ktorá zo spomínanej trojice najlepšie kombinuje všestranné využitie s pohodlím. Ak vozidlo potrebujete pre každodenné činnosti alebo dokonca pre svoju prácu, je to klasická Trieda V s tromi radmi sedadiel, ktorá odvezie 7 cestujúcich. Keď sa na víkend rozhodnete vyraziť do prírody, stačí vybrať druhý rad sedadiel a vaše auto sa zmení na veľmi útulný malý byt na kolesách.
Nechýbajú tu viaceré praktické prvky. Strechu vyklopíte po uvoľnení poistiek za pár sekúnd a podľa potreby môžete počas dňa spodnú časť zdvihnúť, aby ste mali v aute viac miesta. V noci po jej sklopení získate posteľ pre dvoch ľudí. Na prespatie môže slúžiť takisto zadná lavica sedadiel, ktorá sa po sklopení mení na posteľ. Podľa výrobcu je určená pre troch ľudí, my sme sa na nej komfortne vyspali dvaja.
Jedinou komplikáciou, v prípade, že idete kempovať viacerí, môže byť príliš veľa batožiny. My sme totiž už vo dvojici využili všetky odkladacie priestory, ťažko povedať, kam by sa všetko zmestilo, ak by sme boli štyria. Auto je vybavené nezávislým kúrením, ktoré však nebolo príliš intuitívne, takže si jeho ovládanie treba naštudovať, najmä ak ho používate prvýkrát. Predné sedadlá sú otočné, dokážete si ich nastaviť smerom k sebe a vytvoriť tak malú obývačku. Celkovo nás pri tomto aute potešilo, že všetky prvky pre kempovanie sme dokázali ovládať intuitívne a jednoducho (okrem spomínaného nezávislého kúrenia).
Nabitý výbavou
Testované auto malo viaceré zaujímavé prvky výbavy. Jednoznačne prvým je vzduchové odpruženie AIRMATIC, ktoré fantasticky tlmí nerovnosti. Stredové spätné zrkadlo bolo digitálne, s vysokou kvalitou obrazu, takže sme za každých okolností mali prehľad o tom, čo sa deje za vozidlom. Multimediálny systém MBUX mal 10,25-palcovú obrazovku, pri ňom musíme opäť vyzdvihnúť kvalitu grafiky aj samotné fungovanie. V aute sú dve 230 V zásuvky – jedna vonkajšia na pripojenie k elektrickej sieti a na napájanie dodatočných vnútorných spotrebičov či nezávislého vykurovania, druhá je vnútorná.
Dva v jednom
Model Marco Polo HORIZON sme si skutočne užili. Počas pracovného týždňa bol pre nás spoľahlivým a najmä pohodlným prepravcom. Trieda V, na ktorej je tento model postavený, je napríklad povestná svojím prémiovým spracovaním a Marco Polo z toho ťaží. V piatok, keď sme sa vybrali za oddychom, sa z neho za pár minút stal náš domov v prírode. Vysunutie strechy či premena zadnej lavice na posteľ sú otázkou niekoľkých minút. Kúpou jedného auta tak získavate dve odlišné možnosti využitia.
Práca aj oddych v luxuse – Mercedes-Benz 300 d Marco Polo
Vozidlo | Mercedes-Benz V 300 d |
Motor | OM654 DE20LA |
Druh paliva | diesel |
Prevodovka | 9-stupňová automatická 9G-TRONIC |
Zdvihový objem valcov | 1 950 cm3 |
Max. výkon | 500 Nm pri 1 600 – 2 400 min-1 |
Max. krútiaci moment | 174 kW (237 k) pri 4 200 min-1 |
Max. rýchlosť | 210 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 9 s |
Objem batožinového priestoru | 830 l |
Rozmery (d x š x v) | 5 140 x 1 986 x 2 249 mm |
Rázvor | 3 200 kg |
Celková hmotnosť | 3 100 kg |
Cena základného modelu | 69 069 eur |
Cena testovaného modelu | 110 056 eur |