Motorizmus

Nový Mercedes-Benz eSprinter s dojazdom 440 km

Nový Mercedes-Benz eSprinter s dojazdom 440 km. Parametre elektrických vanov sa neustále zlepšujú a o ich reálnom využití v mestskej distribúcii už dnes nepochybujú ani zarytí odporcovia. Elektrovany už naberajú parametre aj pre prímestskú či medzimestskú prepravu.

Nová elektrická dodávka eSprinter bude vybavená vylepšenými možnosťami konektivity. Po prvýkrát s multimediálnym systémom MBUX, navyše s vylepšenými bezpečnostnými a asistenčnými systémami. Elektricky poháňaná zadná náprava nového Mercedes-Benz eSprinter ponúka zákazníkom výhody. A to z hľadiska dĺžky vozidla, maximálnej celkovej hmotnosti vozidla (do 4,25 tony), ako aj ťažnej kapacity (do 2 ton) a objemu nákladu (maximálne 14 m³).

Nová generácia Mercedesu eSprinter sa už dá objednať. Veľkorozmerná dodávka Mercedes vo svojej plne elektrickej verzii je k dispozícii od 16. januára s dvoma tvarmi a dĺžkami karosérie, tromi veľkosťami batérií a vysokým užitočným zaťažením. Od 16. januára je možné ju objednať v kombinácii s 56 kWh alebo 113 kWh využiteľnej kapacity batérie. Onedlho bude nasledovať verzia s 81 kWh.

Možný dojazd až 530 kilometrov

Nový eSprinter preukázal svoju efektivitu počas testovacej jazdy. Predprodukčné vozidlo novej dodávky eSprinter s kapacitou batérie 113 kWh absolvovalo trasu zo Stuttgartu do Mníchova a späť – dlhú 475 kilometrov – a to iba na jedno nabitie batérie a bez ďalšieho dobíjania. Elektrický dojazd vypočítaný na základe simulácie na základe cyklu WLTP bude až 440 km. Podľa simulácií založených na mestskom cykle WLTP je pri cestách v mestských oblastiach možný dojazd až 530 kilometrov.

Články batérie sú vyrobené z fosforečnanu lítio-železitého. Podľa zásady „jazdite predvídavo a šetrite energiou“ sa informácie z radaru, kamery a navigácie prepájajú do siete. Sila rekuperácie sa automaticky prispôsobuje situácii v reálnom čase.

Nový Mercedes-Benz eSprinter s dojazdom 440 km

Rovnako ako všetky elektrické dodávky od Mercedes-Benz, aj nový eSprinter je schopný nabíjať striedavým prúdom (AC) aj jednosmerným prúdom (DC). Palubnú nabíjačku je možné nabíjať jednosmerným prúdom až do 115 kW. Pre eSprinter je dostupná aj digitálna služba Mercedes me Charge. Zákazníci tak majú prístup k jednej z najväčších verejných nabíjacích sietí v Európe s približne 600 000 nabíjacími miestami – vrátane európskej rýchlonabíjacej siete IONITY.

Rýchle nabíjanie

Palubná nabíjačka, ktorá napríklad pri nabíjaní striedavým prúdom cez nabíjaciu skrinku premieňa elektrický prúd vo vozidle, dosahuje maximálny výkon 11 kW. Na rýchlonabíjacej stanici je možné nový eSprinter nabíjať s výkonom až 115 kW. Pre zákazníkov to v prípade rýchleho nabíjania konkrétne znamená, že sa akumulátor s kapacitou 56 kilowatthodín z 10 na 80 % nabije za približne 28 minút. Akumulátor s využiteľnou kapacitou 113 kilowatthodín na to potrebuje približne 42 minút.

Mercedes Benz User Experience

Napokon, v modeloch eSprinter aj Sprinter bude v základnej výbave použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX (Mercedes Benz User Experience) s 26 cm (10,25-palcovým) displejom. To sa vyznačuje ešte rýchlejším výpočtovým výkonom a ďalej vylepšenou navigáciou v menu. Vďaka MBUX je nový eSprinter integrovaný aj do elektromobilového ekosystému inteligentnej navigácie (navigácia s elektrickou inteligenciou) s aktívnym riadením dojazdu a cloudovými službami a aplikáciami.

Zdroj
transport.sk
Editor
Viliam Bujna, zdroj: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj

Back to top button