MAN eTGS: pripravený na prácu
MAN eTGS: pripravený na prácu. Elektrický model je navrhnutý tak, aby bezemisne zvládol náročné úlohy, ako je zvoz odpadu, preprava stavebných materiálov, letná aj zimná údržba ciest alebo poslúžil ako hákový nakladač. A vďaka konfigurovateľnej batérii ponúka pre každú aplikáciu optimálny dojazd.
Jedným z modelov mníchovskej značky na jej tohtoročnú „elektrizujúcu“ expozíciu na IAA Transportation v Hannoveri bol model eTGS 6×2 osadený sklápačkou Meiller Kipper Trigenius a hydraulickou rukou Palfinger. Výrobca tak ukázal, že je tento rad pripravený aj na väčšinu aplikácií, ktoré zvláda aj jeho konvenčný súrodenec TGS. Popri „stavebných“ úlohách je však eTGS pripravené aj komunálne služby.
Široké možnosti
Pre nadstavby sú pripravené tri konfigurácie podvozku 4×2, 6×2-2 a 6×2-4 s deviatimi rôznymi rázvormi, šiestimi verziami kabíny, riaditeľnými a neriaditeľnými vlečenými nápravami, odpružením listovými perami a vzduchovým odpružením na všetkých nápravách, jazdnými programami špeciálne radom ďalších špecifických prvkov pre konkrétny segment. Podvozky sú vybavené flexibilným priestorom pre komponenty nadstavby na ráme vozidla, zákazník má na výber mechanické aj elektrické pomocné pohony s rôznymi výkonmi.
Napríklad najkratší podvozok s celkovou prípustnou hmotnosťou do 20 t, resp. celkovou hmotnosťou jazdnej súpravy 44 t je vhodný na inštaláciu ramenového nakladača kontajnerov. Trojnápravový podvozok s celkovou hmotnosťou do 28, resp. súpravy 44 t sa hodia na zvoz komunálneho odpadu, inštalovať naň možno ramenové a hákové nakladače kontajnerov (napríklad na stavebnú suť), valníky, trojstranné sklápače alebo sklápače s hydraulickou rukou na prepravu stavebných materiálov. Dobre ale poslúži aj na letnú či zimnú údržbu.
MAN eTGS: pripravený na prácu
Dostatočný dojazd aj výkon
Vozidlá MAN eTGX môžu v závislosti od typu podvozku viezť až 480 kWh elektrickej energie rozdelených do šiestich batériových packov zaisťujúcich dojazd až 500 km. A to aj podvozok 4×2. Ale aj s najkratším rázvorom 3,75 m môžete viezť až 400 kWh v piatich sadách. Pri typickej prevádzke komunálnych vozidiel alebo pri odvoze sutiny a likvidácii odpadu však postačí aj menej batérií, minimum sú tri s celkovou kapacitou 240 kWh, takže užitočné zaťaženie je možné zvýšiť až o 2400 kg.
Podvozok eTGS pre celkovú hmotnosť vozidiel od 18 do 28 ton je k dispozícii s elektromotorom s výkonom 333 k, 449 k alebo 544 k umiestnený v ráme, ktorý cez štvorstupňovú automatickú prevodovku (najslabší motor si vystačí s dvojstupňovou) a krátky kardan poháňa konvenčnú zadnú nápravu . Dve hlavné výhody tohto riešenia sú: použitie osvedčeného riešenia a jednoduchá inštalácia mechanického PTO.
Rýchle nabíjanie
MAN eTGS podporuje vysoký nabíjací výkon štandardom CCS2 až 375 kW, pripravený je ale aj na novú vysokorýchlostnú technológiu MCS (megawatt charging štandard) s maximálnym výkonom až 750 kW. Dve prípojky CCS2 je možné navyše rôzne kombinovať a strategicky umiestniť na rôzne časti vozidla, čo zaisťuje maximálnu flexibilitu pri nabíjaní.
Batérie, ktoré si MAN sám vyrába v Norimbergu, majú v závislosti od spôsobu použitia životnosť až 1,6 milióna kilometrov alebo 15 rokov.
MAN eTGS: pripravený na prácu
Pomoc s prechodom na e-mobilitu
MAN spolu s elektrickými vozidlami dodáva aj komplexné poradenstvo a služby zamerané na e-mobilitu. Tie sú navrhnuté tak, aby vyhovovali konkrétnym potrebám zákazníkov. Táto služba zahŕňa detailné analýzy využitia vozidiel a požiadavky na nabíjaciu infraštruktúru, čo je kľúčové pre úspešný prechod na elektrickú dopravu. Spolupráca s poprednými poskytovateľmi nabíjacích riešení zaisťuje, že zákazníci MAN majú prístup k najnovším technológiám a môžu sa spoľahnúť na kvalitné a spoľahlivé služby. Medzi ne patria aj digitálne nástroje, ako je MAN eReadyCheck, ktorý im pomáha efektívne plánovať trasy, aby mohli maximalizovať výhody elektrickej prevádzky.