Testy úžitkových vozidiel

Maxus eDeliver – najrozšírenejšia elektrická dodávka

Maxus eDeliver – najrozšírenejšia elektrická dodávka. Ford E-Transit? Mercedes-Benz eSprinter? Alebo e-dodávky od Stellantisu? Samá voda. Najviac elektrických dodávok u nás má na maske logo Maxus, na zadnej časti nápis eDeliver 3. My sme si ho krátko vyskúšali, ale vo farbách nového oficiálneho importéra Auto Palace Spořilov.

Značka Maxus patrí čínskej automobilke SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation). Vznikla na základoch britského výrobcu LDV, ktorého SAIC kúpila v roku 2010. A Maxus bol jeden z posledných vyrábaných modelov.

Bočné aj zadné dvere sa ľahko otvárajú

Najmenšia

eDeliver 3 je základným modelom ponuky oficiálneho importéra, ktorým je od februára spoločnosť AB (patrí pod Auto Binck, rovnako ako multibrandový predajca Auto Palace Group). Na opačnom póle je zatiaľ veľká dodávka eDeliver 9. Do predaja sa chystá novinka eDeliver 5 a importér už do Česka doviezol aj prvý elektrický pick-up T90 EV.

Hoci eDeliver 3 je najmenší model v ponuke, svojimi vonkajšími rozmermi patrí do kategórie stredných dodávok, ako napríklad Citroën Jumpy. Záujemca si môže vybrať medzi dvoma dĺžkovými variantmi L1 (4555 mm) a L2 (5145 mm), šírka je 1780 mm a výška 1895, resp. 1900 mm. Na základe toho ponúka nákladový priestor objem 4,8, resp. 6,3 m3 a vnútornú dĺžku 2180 alebo 2770 mm, medzi podbehmi sme namerali 1655 mm a na výšku 1330 mm.

Prístup do nákladového priestoru zaisťujú asymetricky delené krídlové zadné dvere, posuvné bočné dvere na pravej strane sú široké 710 mm a vysoké 1230 mm. S obomi sa pomerne dobre manipuluje, čo platí aj o kľučkách. Určite zaujímavo znie informácia o užitočnom zaťažení, ktoré pri L1 dosahuje 905 kg, pri L2 o ďalších 85 kg viac. Takže na prácu sa toto auto celkom hodí.

Nákladový priestor má protišmykovú podlahu aj ochranu bokov

Solídne aj mimo mesta

Pri elektrickej dodávke ale každého zaujíma aj dojazd. eDeliver 3 má v podlahe akumulátor s kapacitou 53 kWh, čo stačí na homologovaných 240 a 230 km pri dlhšej verzii. My sme vozidlo testovali v teplom počasí a po nabití ukazoval počítač dokonca 245 km. Reálny dojazd ale veľmi závisí od veľkosti nákladu a tiež od toho, ako sa vodič pohráva s rekuperáciou. K dispozícii má totiž tlačidlo Reg, ponúkajúce tri úrovne od „plachtenia“ až po „one pedal driving“, kedy po zložení nohy z plynu vozidlo po chvíli zastaví.

Hneď pod ním je tlačidlo Eco, ktoré zníži výkon motora v prospech dojazdu. Elektromotor disponuje maximálnym výkonom 90 kW (122 k) a najvyšším krútiacim momentom 255 Nm, pocitovo by sme čakali oveľa viac koní. Namiesto voliča jazdných režimov je tu otočné koliesko, ktoré so sebou nesie jedno riziko. Chýba totiž pozícia P, k dispozícii je R, N a D, takže po zastavení musíte zatiahnuť ručnú brzdu. Pre rozvážkovú službu po meste to nie je úplne optimálne a komfortné. Avšak celkovo sa s Maxusom jazdí príjemne, až na túto drobnosť nám nič neprekážalo. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 120 km/h, v režime Eco na 85 km/h.

Prístrojový panel pôsobí trochu zastaralo, je ale prehľadný

Tak trochu old school

Ak v prípade väčšieho eDeliveru 9 sme chválili moderný interiér, nie vzdialený osobným autám, tak menšia trojka pôsobí, ako by ju navrhli v „deväťdesiatkach“. Prístrojovke dominuje veľký rýchlomer, vľavo od neho je monochromatický displej palubného počítača, ktorý sa ovláda archaicky kolieskom, vpravo sa nachádza ukazovateľ výkonu a stavu akumulátora. Situáciu trochu zachraňuje veľký dotykový displej infotainment systému, ktorý si poradí s Apple CarPlay aj Android Auto.

Chýba pozícia P, takže je treba vždy zatiahnuť ručnú brzdu

Slušná cena aj záruka

Základná cena eDeliveru 3 štartuje na 38 700 EUR bez DPH, výrobca dáva na vozidlo záruku päť rokov alebo 100 000 km a osem rokov na akumulátor.

Technické údaje

Názov:Maxus eDeliver 3 L1 53 kWh
Motor: elektrický
Max. výkon: 90 kW (122 k)
Max. krútiaci moment: 255 Nm
Maximálna rýchlosť: 120 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: výrobca neudáva
Prevodovka:A1
Kombinovaná spotreba: 23,6 kWh/100 km
Spotreba v teste: 22,9 kWh/100 km
Pohotovostná hmotnosť: 1555 kg
Celková hmotnosť: 2500 kg
Objem nákl. priestoru: 4,8 m3
Rozmery nákl. priestoru d × š × v:2180 × 1665 (1220) × 1330 mm
Rozmery d × š × v: 4555 × 1780 × 1895 mm
Rázvor: 2910 mm
Základná cena test. vozidla: 38 700 EUR bez DPH

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button