Motorizmus

Poznáme detaily o elektrickej verzii nového Kangoo Van E-TECH Electric

Renault vládne trhu úžitkových elektromobilov v Európe už od roku 2011. Elektrické Kangoo od svojho uvedeniao slovilo približne 70 000 firemných zákazníkov, čo je každé piate predané elektrické úžitkové vozidlo. Onedlho zažije premiéru nový Renault Kangoo Van E-TECH Electric, ktorý sa verejnosti predstaví 16. novembra na výstave Solutrans v Lyone.

Vďaka novej lítiovo-iónovej batérii s využiteľnou kapacitou 45 kWh ponúka nový Renault Kangoo Van E-TECH Electric dojazd až 300 km v cykle WLTPi, čo je dostatok energie na to, aby s ním profesionáli mohli bezpečne absolvovať celý svoj pracovný deň bez obáv o dojazd. Batéria je umiestnená pod podlahou vozidla a nijak nezasahuje do nákladného priestoru, ktorý zostal rovnaký, ako v prípade termickej verzie so spaľovacím motorom.

Šesť jazdných režimov

Kangoo Van E-TECH Electric má motor s výkonom 90 kW a krútiacim momentom 245 Nm. Disponuje jazdným režimom Eco, ktorý obmedzuje výkon a maximálnu rýchlosť vozidla, optimalizuje dojazd a je vhodný najmä v prípade prevozu ľahšieho tovaru. Vodič si môže vybrať medzi troma spôsobmi rekuperácie brzdnej energie: sailing (režim B1): režim s obmedzenou rekuperáciou, Drive (B2): stredný režim pre univerzálne využitie s rovnakým pocitom ako pri využití pedálu vo vozidle so spaľovacím motorom a Brake (B3): maximálny rekuperačný režim pre využitie v zápchach a na horách.

FOTO: Renault Group

Pri Novom Kangoo Van E-TECH Electric je klasické hydraulické brzdenie doplnené o systém ARB (adaptívne rekuperačné brzdenie), ktoré maximalizuje množstvo rekuperovanej energie nezávisle na zvolenom režime.
Jednotlivé kombinácie jazdných režimov a spôsobov rekuperácie energie ponúkajú vodičom 6 jazdných módov s cieľom optimalizovať pohodlie a dojazd podľa spôsobov využitia vozidla a podmienok premávky. Informácie o zvolenom jazdnom režime, riadení toku energie a o asistenčných systémoch sú na plne prispôsobiteľnom digitálnom 10palcovom displeji, ktorý je k dispozícii za príplatok.

Do modernizácie výrobného závodu investovala automobilka 450 mil. eur ( FOTO: Renault Group)

170 kilometrov za 30 minút

Elektrická úžitková novinka ponúka na výber z 3 typov nabíjacích zariadení. Štandardne je vybavená trojfázovou 11 kW nabíjačkou Chameleon, vhodnou pre všetky typy domáceho nabíjania. Za príplatok je k dispozícii 22 kW nabíjačka Chameleon pre rýchle nabíjanie vo verejných nabíjacích staniciach a taktiež 80 kW nabíjačka pre rýchle nabíjanie na jednosmerný prúd, umožňujúca dosiahnuť dojazd 170 km (cyklus WLPT) za 30 minút. Vozidlá vybavené 22 kW a 80 kW dobíjacími systémami majú batériu vybavenú systémom vodného chladenia. Batéria Nového Kangoo Van E-TECH Electric sa dá dobiť z 15 % na 100 % za 3 h 50 pri použití Wallboxu s výkonom 11 kW. Na Wallboxe 7,4 kW za menej ako 6 hodín.

Tepelné čerpadlo pre optimalizáciu dojazdu

Z dôvodu zaručenia lepšieho dojazdu v priebehu všetkých ročných období je Kangoo Van E-TECH Electric vybavený klimatizáciou s tepelným čerpadlom. V prípade jeho spojenia s 22 kW nabíjačkou umožňuje rekuperovať teplo z vonkajšieho vzduchu pre vyhrievanie interiéru vozidla bez využitia elektrického odporového článku, ktorý spotrebúva energiu. Výkon tepelného čerpadla je optimálny v rozmedzí -15 °C až +15 °C, čo zodpovedá teplotám v chladných obdobiach vo väčšine európskych krajín. Za príplatok môžete mať aj vyhrievané čelné sklo, sedadlá a volant.

V závode sa spolu s modelom Kangoo vyrábajú aj sesterské modely Mercedes-Benz Citan a Nissan Townstar (FOTO: Renault Group)

Pracovitý ako Kangoo

Kangoo Van E-TECH Electric ponúka inovácie, vybavenie a rovnaké pohodlie ako Kangoo Van so spaľovacím motorom, aj inovatívne riešenie „Open Sesame by Renault“, ponúkajúce najväčší bočný vstup na trhu v dĺžke 1,45 m, inovatívny vnútorný strešný nosič „Easy Inside Rack“ alebo multimediálny systém Easy Link s 8“ displejom. Vo vozidle je tiež handsfree karta, automatická ručná brzda, 3 sedadlá vpredu so sklopným prostredným operadlom, ktoré tvoria mobilnú kanceláriu a približne 60 litrov úložných priestorov v kabíne, medzi ne patrí aj výsuvná priehradka „Easy Life“.

K dispozícii sú moderní jazdní asistenti poslednej generácie, ako je adaptívny tempomat s funkciou zastavenia a systém Easy Pilot, prvý krok k autonómnemu jazdeniu. Nový Renault Kangoo Van E-TECH Electric má tiež rovnaké praktické vlastnosti ako jeho dvojča so spaľovacím motorom: 3,9 m3 nákladného priestoru (4,9 m3 v predĺženej verzii, ktorá bude k dispozícii v druhej polovici roka 2022), 600 kg užitočného zaťaženia (800 kg v predĺženej verzii) a môže utiahnuť príves s hmotnosťou 1 500 kg.

Špičková výroba v Maubeuge

Od roku 2011 vyrába Kangoo aj sesterský Citan závod Renault vo francúzskom Maubeuge, odkiaľ sa vyváža do celého sveta. K príležitosti zahájenia výroby nového radu Kangoo spolu s partnerskými vozidlami Mercedes a Nissan a pre zaistenie kvality na najvyššej úrovni, investoval Renault do tohto závodu 450 miliónov eur. Inštalovala sa aj nová montážna linka na batérie. Elektromotor Nového Kangoo Van E-TECH Electric sa vyrába v závode Renault v Cléonu v Normandii. Nový Renault Kangoo Van E-TECH Electric sa začne v Európe predávať na jar 2022.

Zdroj
transport.sk
Editor
TS

Prečítajte si aj

Back to top button