Rôzne

Scania: rad XT v akcii

Scania: rad XT v akcii. Scania, známa predovšetkým ako popredný výrobca cestných nákladných vozidiel, sa stále viac presadzuje aj v oblasti stavebnej techniky. Rad Scania XT, navrhnutý pre najnáročnejšie podmienky, sa stal obľúbenou voľbou pre stavebný a banský segment vďaka svojej robustnosti, spoľahlivosti a univerzálnemu využitiu.

Scania XT, navrhnutá na prácu v náročných podmienkach, sa stala symbolom robustnosti a odolnosti v stavebnom a banskom segmente. Vozidlá tohto radu sa často využívajú ako sklápače, domiešavače betónu alebo hákové nosiče kontajnerov, ktoré vďaka svojej univerzálnosti nachádzajú uplatnenie pri preprave materiálov, techniky i paletovaného tovaru.

Modulárna konštrukcia podvozkov umožňuje ľahkú prispôsobiteľnosť rôznym typom nadstavieb, čo oceňujú najmä ich výrobcovia. Vďaka tomu môžu firmy optimalizovať svoj vozový park a rýchlo reagovať na meniace sa potreby stavebného trhu. Rad XT tak dokazuje, že Scania tu nie je len pre cestnú dopravu, ale má čo ponúknuť aj v extrémnych pracovných podmienkach.

Scania: rad XT v akcii

Scania XT je obľúbený základ pre domiešavače betónu

Zmena za dvadsať minút

Spoločnosť KVD Plus, ktorá sa špecializuje na recykláciu stavebných odpadov, demolačné a zemné práce, rozšírila svoj vozový park o dve nové vozidlá Scania P 500 s výmennými nadstavbami. Tieto vozidlá sú vybavené konfiguráciou náprav 8×4*4, čo zaisťuje skvelé manévrovacie schopnosti a možnosť prispôsobenia rôznym druhom zákaziek.

Vďaka výmenným nadstavbám, ako je domiešavač betónu alebo sklápač, môže spoločnosť rýchlo reagovať na potreby svojich zákazníkov. Tieto nadstavby boli vyrobené renomovanými firmami Fornal, VS-mont a Schwing Stetter, ktoré zaistili ich vysokú kvalitu a spoľahlivosť. Samotná výmena nadstavieb je navyše veľmi efektívna a trvá iba 20 minút, čo výrazne zvyšuje produktivitu a skracuje prestoje.

Vozidlá sú poháňané šesťvalcovým motorom s výkonom 500 koní a sú vybavené robustnou konštrukciou XT, ktorá je navrhnutá pre prácu v náročných podmienkach. „Vďaka novým vozidlám Scania budeme schopní rýchlejšie a flexibilnejšie plniť potreby našich zákazníkov,“ uviedol Zdeněk Kvída, konateľ spoločnosti KVD Plus.

Spoločnosť KVD Plus používa dva podvozky P500 8×4*4 s výmennými nadstavbami

Scania: rad XT v akcii

Odolnosť sa hodí aj armáde

Armáda Českej republiky nedávno dostala nové ťahače Scania R660 A6×4 s návesmi Goldhofer MPA 5, ktoré sú špeciálne navrhnuté na prepravu ťažkej vojenskej techniky. Tieto moderné súpravy umožňujú prepravovať náklady s hmotnosťou až 66 ton pri zachovaní maximálnej rýchlosti 80 km/h, čo predstavuje významný krok vpred oproti starším modelom. Návesy sú vybavené hydraulicky riadenými nápravami, ktoré zaisťujú ľahké manévrovanie aj v obmedzených a náročných priestoroch, čo je pri vojenských operáciách kľúčové.

Samotné ťahače sú poháňané výkonnými osemvalcovými motormi s výkonom 660 koní, ktoré spĺňajú prísne emisné normy Euro 6, čím prispievajú k ekologickejšej prevádzke. Vďaka robustnej konštrukcii a moderným technológiám sú tieto vozidlá schopné zvládať aj extrémne podmienky a náročný terén. Súpravy boli navrhnuté tak, aby poskytovali maximálnu spoľahlivosť a efektivitu, čo je v armádnej logistike nevyhnutné.

„Dodávka týchto ťahačov predstavuje významné zlepšenie našej logistickej kapacity. Nové vybavenie nám umožní efektívnejšie a flexibilnejšie reagovať na potreby modernej armády,“ uviedol brigádny generál Jaroslav Jírů, riaditeľ Agentúry logistiky. Táto modernizácia vozového parku nahrádza zastarané modely a výrazne zvyšuje operačné schopnosti armády. Nová technika tak prispieva k lepšej pripravenosti na súčasné aj budúce výzvy a zároveň zaisťuje bezpečnú a efektívnu prepravu ťažkej techniky.

Armáda novo používa ťahač R660 XT s motorom V8 pre ťahanie vojenskej techniky

Podpora aj cez víkendy

Známa pravda hovorí, že o tom, či sa zákazník znova vráti, rozhoduje predovšetkým kvalitný servis. Servisné zázemie spoločnosti Scania je navrhnuté tak, aby minimalizovalo prestoje vozidiel a zaistilo ich maximálnu prevádzkyschopnosť. Kľúčovou súčasťou tejto stratégie sú aj víkendové smeny, ktoré umožňujú zákazníkom plánovať opravy a údržbu mimo pracovných dní, čo je obzvlášť dôležité pre firmy s nepretržitou prevádzkou alebo pre tie, ktoré si nemôžu dovoliť odstávky počas týždňa.

Rad XT môže spoľahlivo fungovať aj v lomoch

Zdroj
Foto: Scania
Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button