Suzuki S-Cross v novom
Suzuki S-Cross v novom. Nový S-Cross z dielne automobilky Suzuki prišiel na trh koncom minulého roka. Priniesol na svoje pomery revolučný dizajn aj viaceré nové technológie. A opäť potvrdzuje to, čo máme na Suzuki tak radi – je to dobré auto za dobré peniaze.
Novinka dostala hranatejšiu prednú masku, štýlové LED svetlá, ďalší segment svetiel v spodnej časti a zásadne sa zväčšila aj mriežka chladiča. LED svetlá sú aj vzadu a prepája ich čierna lišta. Nielen toto riešenie celé auto rozširuje a robí ho na pohľad skutočne robustným. Ako správne SUV má S-Cross svetlú výšku 180 mm.
Suzuki S-Cross v novom
Nová palubná doska
Vo vnútri je asi najpodstatnejšou zmenou nová palubná doska. Uhlopriečka multimediálneho displeja má 9 palcov a zaujme vás aj jeho kvalitná povrchová úprava. Infotainment ponúka dobre fungujúci softvér s rýchlou odozvou, ale aj bezdrôtové prepojenie vášho smartfónu cez Apple CarPlay a Android Auto. Súčasťou výbavy môže byť prepracovaný kamerový systém s 360° obrazom a kontrolou pravého kolesa pri jazde v úzkych priestoroch. Klimatizácia, režimy jazdy aj uzamykanie pohonu všetkých kolies sa naďalej ovládajú fyzickými tlačidlami, takže Suzuki (našťastie) zostáva verné svojej funkčnosti, pre ktorú máme túto značku tak radi.
Analógové budíky pred vodičom nám neprekážali, pri funkčnom zameraní v modeloch Suzuki sa nám to zdá byť v poriadku, aj keď kritici volajú po modernejších riešeniach. Mínusom pre nás bola iba chýbajúca možnosť ovládať zobrazenie malého stredového displeja pred vodičom pomocou tlačidiel z volantu. Predsa len, používať na to „tyčinku“ priamo pri displeji je trochu zastarané.
Miesta je dosť
Vodič si dokáže nájsť svoju ideálnu polohu vďaka možnostiam prispôsobenia volantu aj nastavenia sedadla. V celom aute je veľmi slušný priestor, vzadu sa odvezú aj vyšší dospelí ľudia. Batožinový priestor má dvojité dno a praktické priehradky po oboch stranách. Základný objem 430 l sa po sklopení sedadiel zväčší na 1 230 l. Potešil nás tiež funkčný, príjemný poťah sedadiel. Počas týždňového testu sme na cestách strávili viac času ako obyčajne a o to viac oceňujeme toto príjemné, priestranné prostredie.
Jedna možnosť pohonu
Pod kapotou sa nachádza jediná voľba, ktorú môžete mať v prípade modelu S-Cross – motor 1,4 Boosterjet Hybrid. Ako ste už možno zaznamenali, jazdili sme s pohonom všetkých kolies AllGrip, ak si ale želáte výhradne dvojkolku s predným náhonom, aj takáto možnosť tu je. Možnosť výberu máte aj v prípade prevodovky. Kým my sme jazdili s dobre slúžiacim 6-rýchlostným manuálom, ponukový leták obsahuje aj automat. S-Cross váži iba 1,3 tony, čo pozitívne vplýva na spomínanú dynamiku.
Motor, doplnený mild-hybrid technológiou so štartérgenerátorom asistujúcim pri rozjazdoch a rekuperácii energie, má výkon 129 k. Je to o niečo menej ako v prípade predchodcu, za čo môže potreba znižovania emisií. Aj s takýmto motorom sa dá jazdiť príjemne a miestami aj dynamicky. I v tomto prípade platí, že sa netreba báť vysokých otáčok. Mild-hybrid vie dobíjať akumulátor iba pri zaradenom prevodovom stupni, takže ak sa počas jazdy radi hráte s predvídavosťou a brzdením motorom, pomôžete si k dostatočne dobitej batérii a súčasne k lepšej spotrebe paliva. Úroveň nabitia malého akumulátora môžete vidieť na displeji palubného počítača.
Všestranný podvozok má o niečo tuhšie naladenie odpruženia, čo prispieva k stabilite a ovládateľnosti. V podmienkach slovenských ciest je schopnosť absorbovať nerovnosti a prispieť k pohodlnej jazde podstatným parametrom. Vďaka pohonu AllGrip a možnosti voľby jazdných režimov spolu s možnosťou uzamknutia sa však s týmto autom nemusíte pohybovať iba po asfalte. Práve naopak, S-Cross sa ochotne pozrie aj mimo neho.
Suzuki S-Cross v novom
Vozidlo | Suzuki S-Cross |
Motor | 1,4 Boosterjet Hybrid |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna |
Zdvihový objem valcov | 1 373 cm3 |
Max. výkon | 95 kW (129 k) pri 5 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 235 Nm pri 2 000 – 3 000 min-1 |
Max. rýchlosť | 195 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 10,2 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 5,8 – 6,1 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 6,3 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 430/1 230 l |
Rozmery (d x š x v) 4 300 x 1 785 x 1 589 mm | 4 300 x 1 785 x 1 589 mm |
Rázvor | 2 600 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 285 kg |
Celková hmotnosť | 1 755 kg |
Cena základného modelu | od 20 490 eur |
Základná cena testovanej verzie | od 25 490 eur |