BMW M8 – Ideálny letný spoločník
BMW M8 – Ideálny letný spoločník. BMW M8 je pre fanúšikov automobilov známym pojmom. Superšport z dielne mníchovskej automobilky sme už raz v redakčnom teste zažili ako coupé, teraz sa k nám dostal po facelifte a v letnom štýle – ako kabriolet.
Keď sa zapozeráte na toto auto, rýchlo zaregistrujete mnohé črty dizajnového jazyka BMW, napríklad charakteristické obličky na prednej maske, tvar športového nárazníka či predné a zadné svetlomety. M8 je ale elitou toho, čo automobilka ponúka, a preto aj dizajn síce korešponduje s identitou značky, no zachováva si svoju jedinečnosť. Predsa len, ak si kúpite auto za viac ako 200 000 eur, prirodzene očakávate jedinečnosť. Tú, mimochodom, okrem spomínaných prvkov dopĺňajú aj výfuky, ktoré potešia nielen agresívnym vzhľadom, ale aj agresívnym zvukom. Susedia vás každé ráno budú počuť odchádzať z domu, bez ohľadu na to, či necháte klapky výfukov otvorené alebo ich zavriete.
BMW M8 – Ideálny letný spoločník
Nehľadajte jeho limity
Pod kapotou je uložený vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra. Dopĺňajú ho hneď dve turbá, takže vás zrejme neprekvapí výkon 625 k. Z 0 na 100 km/h sa dostanete za 3,3 sekundy, a to len pripomenieme, že hmotnosť auta je tesne nad 2 tony. O radenie prevodových stupňov sa stará 8-stupňová automatická športová prevodovka, ktorá vďaka funkcii Drivelogic umožňuje až sedem rôznych nastavení radenia. Samozrejmosťou sú jazdné režimy Road, Sport a Track, ktorých nastavenie si viete prispôsobovať.
V modeloch M Competition sa na volante nachádzajú dve červené tlačidlá s označením M1 a M2. Pod ich voľbu si môžete uložiť svoje obľúbené nastavenia jazdného režimu, takže keď sa chcete v zlomku sekundy prepnúť do najšportovejšieho módu, stačí vám stlačiť tlačidlo. Po aktivácii a následnom prudkom pridaní plynu začne v prípade vášho záujmu auto napriek pohonu všetkých kolies xDrive posielať väčšinu krútiaceho momentu na zadné kolesá a vy sa môžete pripraviť na poriadny zážitok.
Bavori mysleli na bezpečnosť, preto auto disponuje celou paletou asistenčných a bezpečnostných systémov. Časť z nich sa dá vypnúť, napríklad kontrola trakcie, no ak sa pre tento krok rozhodnete, buďte opatrní. Auto má limity tak ďaleko, že bežní vodiči, medzi ktorých zaraďujeme aj nás, by sa nemali pokúšať dosiahnuť ich, a už vôbec nie na verejných cestách.
BMW M8 – Ideálny letný spoločník
Kvalita všade okolo vás
BMW je povestné kvalitnými materiálmi a exaktným spracovaním detailov vo svojich vozidlách. Testované M8 Cabrio malo kombináciu čiernej a červenej kože s luxusne vyzerajúcim prešívaním a logom M8 na opierkach hlavy. Jazda je prirodzene tvrdá, nič iné sa ani očakávať nedá. Potešilo nás odhlučnenie, ktoré bolo aj pri plátenej streche veľmi dobré.
Rozloženie ovládacích prvkov je v podstate rovnaké ako v prípade iných modelov BMW. A práve to býva občas superšportu z dielne BMW vyčítané – ako vrchol ponuky by mal mať zásadne jedinečnejší interiér, s menšou podobnosťou modelom „nižších“ segmentov. Avšak, je na mieste meniť niečo, čo je kvalitné, funkčné a pekné zároveň?
Má zmysel?
BMW M8 Cabrio začína na cene 163 500 eur, testovaná verzia Competition štartuje od 181 071 eur. Pre mnohých astronomická suma za auto, navyše za kabriolet, pri ktorom nemožno očakávať zásadné praktické využitie. Toto auto vás v maximálnom pohodlí prepraví aj na dlhé vzdialenosti, no batožinový priestor je minimálny a sedenie na zadných sedadlách nepatrí medzi najpohodlnejšie zážitky. No o to sa tento model ani nesnaží. Chce vás tešiť jazdou, urobiť z presunu z miesta A na miesto B zážitok a priniesť vám vietor do vlasov. Toto všetko mu ide na výbornú.
Vozidlo | BMW M8 Competition Cabrio |
Motor | V8 |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 4 395 cm3 |
Max. výkon | 460 kW (625 k) pri 6 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 750 Nm pri 1 800 – 5 860 min-1 |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 3,3 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom (WLTP) | 11,5 l |
Objem batožinového priestoru | 350 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 867 x 1 907 x 1 353 mm |
Rázvor | 2 827 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2137 kg |
Cena základného modelu | 163 500 eur |
Základná cena testovanej verzie | 181 071 eur |