BMW 540i xDrive Touring – rýchle a praktické
BMW 540i xDrive Touring – rýchle a praktické. S radom príplatkov z edícií M a Individual a cenou okolo stotisíc eur má všetko, čo môže vyzretý vodič od kombi chcieť.
Keď BMW inovuje, stále dbá na to, aby majiteľ nového modelu našiel všetko na známom mieste. Preto sú interiéry rôznych generácií, hlavne ich ergonomické usporiadanie, značne podobné. Rovnako je to aj so siluetami jednotlivých modelov. Päťku v kombi skrátka spoznáte vždy, nech je z ktorejkoľvek generácie.
Technická klasika
Aj technika má svoje pravidlá usporiadania, od ktorých BMW upúšťa iba pri malých modeloch. Nájsť tu môžete všetko, na čo ste zvyknutí: radový benzínový šesťvalec uložený s ťažiskom pozdĺž za prednými kolesami, aby prenos krútiaceho momentu z kľukového hriadeľa na kardan prebiehal s čo najmenšími stratami. Aj napriek tomu, že ide o štvorkolku, pohon uprednostňuje zadnú nápravu. Keď pripočítame optimálne rozloženie hmotnosti vozidla medzi nápravy, môžeme povedať, že riadime kombi s najpredvídateľnejším správaním na trhu.
Motor pre nemecké diaľnice
245 kW alebo 333 koní je dostatočná porcia výkonu aj pre najnáročnejšieho vodiča. Nemci, samozrejme, koncipujú takéto autá na diaľnice s neobmedzenou rýchlosťou. Až keď zdolávate dlhé vzdialenosti za extrémne krátku dobu, v tichu a pohodlí, bez stresu, uvedomíte si, za čo vlastne platíte. Ale aj na našich cestách a s takým výkonom toto vozidlo dáva zmysel. Spotrebu znižuje 48 V mild-hybridný systém. Pri bežnom jazdení podľa predpisov bola spotreba v teste 10,3 litra.
Podvozok pre slovenské cesty
Rozdiely medzi jednotlivými jazdnými režimami sú viditeľné. Od režimu Eco+ po režim Šport+ sa mení správanie týchto skupín: motor, osemstupňová automatická prevodovka, riadenie, pohon všetkých kolies, elektronická stabilizácia podvozka, tlmiče a dokonca aj klimatizácia. V športových režimoch auto stuhne a v komfortnom režime sa zasa pohodlne uvoľní. Komfortný režim si obľúbite v meste a pri bežných presunoch, športový režim oceníte, ak sa chcete zviezť najmä pre potešenie.
Luxusný a praktický interiér
Bez ohľadu na výkon, ktorého maximum využijete len zriedka, si užijete ďalšie benefity, ktoré prémiové kombi poskytuje. V prvom rade sú to dokonale prispôsobené kožené sedačky, nastaviteľné vo všetkých smeroch vrátane zovretia bočného vedenia. Rovnako pohodlné sú aj zadné sedačky, majú dlhé sedáky, takže cestujúci vzadu nepotrebujú toľko miesta pre kolená. Kufor má objem 560 litrov a sklopením zadných sedačiek vznikne mierne zalomená plocha bez schodu, po ktorej môžete v prípade potreby posúvať veľké predmety pri nakladaní a vykladaní.
Vyspelá bezpečnosť
Súhra všetkých asistenčných systémov vrcholí v systéme Travel Assist, ktorý sa aktivuje tlačidlom na volante. Vozidlo je schopné autonómnej jazdy 2. stupňa, teda samo sa vedie v pruhu a udržuje zvolenú bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu až do zastavenia. Veľkú úľavu pre oči pri jazde v noci prinášajú maticové LED svetlomety. Manévre na mieste uľahčuje parkovací asistent a dokonalý prehľad o situácii okolo vozidla poskytuje kamerový systém.
BMW 540i xDrive Touring – rýchle a praktické
Vozidlo | BMW 540i xDrive Touring |
Motor | R6/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem | 2 998 cm3 |
Max. výkon | 245 kW (330 k)/5 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 450 Nm/1 600 – 4 800 min-1 |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 5,2 s |
Prevodovka | A8 |
Kombinovaná spotreba | 7,8 l/100 km |
Spotreba v teste | 10,3 l/100 km |
Emisie CO2 | 177 g/km |
Objem batožinového priestoru | 560/1 700 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 925 kg |
Celková hmotnosť | 2 535 kg |
Rozmery (d x š x v) | 4 963 x 1 868 x 1 498 mm |
Rázvor | 2 975 mm |
Základná cena testovaného vozidla | 100 780 eur bez DPH |