Motorizmus

Toyota uviedla na trh tretiu generáciu modelu Prius

Japonská automobilka Toyota Motor slávnostne uviedla na trh vylepšený model hybridného auta Prius, ktorý má konkurovať modelu Insight z dielní jej rivala Hondy.

Toyota plánuje predať na celom svete 300.000 až 400.000 týchto vozidiel ročne. Aby dosiahla svoj cieľ, bude vylepšený a ekologickejší Prius lacnejší ako jeho predchodca. Toyota odštartovala predaj novej, tretej generácie Priusu, na slávnostnej ceremónii v Tokiu. Vozidlo, ktoré okrem benzínového motora využíva aj elektrické články, predstavil priamo prezident firmy a vnuk jej zakladateľa Akio Tojoda. Automobilka už podľa neho registruje 80.000 objednávok. Prius už pred inováciou patril medzi najžiadanejšie hybridné vozidlá na svete. Od roku 1997, kedy Toyota uviedla na trh prvú generáciu tohto modelu, sa z neho predalo na celom svete 1,256 milióna kusov. V ostatných rokoch však Priusu začala šliapať na päty automobilka Honda so svojim modelom Insight. Preto Toyota plánuje predávať Prius v Japonsku za rovnakú cenu ako Insight. V USA bude Prius stáť 22.000 USD (16.274,60 eura).

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button