Motorizmus

Predaj vozidiel Peugeot Citroën v 1. polroku 2009 klesol o 14 %

Predaj vozidiel francúzskej automobilky Peugeot Citroën v 1. polroku 2009 klesol oproti vlaňajšku o 14 % na 1,587 milióna áut.

Po odrátaní odbytu tzv. CKD áut (completely knocked down, CKD), ktoré sa montujú v zahraničí, napríklad v Iráne, z dielov dodaných francúzskou automobilkou, sa predaj vozidiel Peugeot Citroën v období od začiatku januára do konca júna 2009 znížil medziročne o 17,5 % na 1,386 milióna kusov. Francúzska firma nezverejnila žiadny odhad pre tento rok, skonštatovala len, že na predaj v druhej polovici roka by malo mať vplyv uvedenie nových modelov Citroën C3 a Peugeot 5008 na trh. Automobilový priemysel patrí medzi odvetvia, ktoré globálna finančná a hospodárska kríza zasiahla najviac. Ľudia v ťažkých časoch odkladajú nákup drahých položiek, akými sú autá na neskôr. Výrobcovia vozidiel museli koncom minulého roka zredukovať produkciu aj počet zamestnancov. Predaj áut v Európe v máji klesol už 13. mesiac v rade o 4,9 % na 1,27 milióna vozidiel. Vlády v jednotlivých krajinách sa snažia výrobcom pomôcť, napríklad vo forme finančných bonusov na kúpu nového, ekologickejšieho auta výmenou za staré, tzv. šrotovné. To už prinieslo prvé známky zlepšenia v odbyte automobilov. Vo Francúzku sa napríklad predaj vozidiel v júni zvýšil medzimesačne o 7,1 % a v Nemecku až o 40 %. Ale experti majú obavy, aký dopad bude mať na automobilky ukončenie šrotovného.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button