Letecká doprava

Pochybnosti o začlenení AUA do Lufthansy zvyšujú tlak na Rakúšanov

Rozhodnutie Európskej komisie (EK) z konca júna ďalej skúmať podmienky začlenenia Austrian Airlines (AUA) do nemeckej Lufthansy zvyšujú vo Viedni obavy, že sa zámer nevydarí.

Členovia vedenia AUA Peter Malanik a Andreas Bierwirth oboznámili vo štvrtok zamestnancov s holou pravdou a zverejnili tvrdý úsporný program. Dnes o tom informuje viedenský denník Die Presse. Do polovice budúceho roka sa musí počet zamestnancov AUA znížiť o 1000 zo súčasných 7500. Nevyhnutným sa stane aj prepúšťanie pre nadbytočnosť, hoci hlavný dôraz sa bude klásť na ich vyčleňovanie do samostatných firiem a neobsadzovanie uvoľnených pracovných pozícií. Úspornými opatreniami by mali klesnúť náklady o 225 miliónov eur (6,78 miliardy Sk). Vedenie AUA sa chce dopracovať k cieľu aj zavedením skráteného pracovného týždňa. Súčasná kríza však sťažuje cestu k nemu. Komisárka EÚ pre hospodársku súťaž Neelie Kroesová uviedla, že posudzovanie štátnej pomoci AUA pri predaji Lufthanse, ktorá má dosiahnuť 500 miliónov eur (15,06 miliardy Sk), sa skončí do konca tohto mesiace a nie až za 90 pracovných dní, ktoré má v podobných prípadoch k dispozícii. Ak by toto rozhodnutie neprišlo do 31. júla, hrozí Austrian Airlines konkurz alebo realizácia záchranného plánu B. Počet zamestnancov a výkonov by sa zredukoval, možno aj na polovicu. Vláda sa bude usilovať jeho realizácii zabrániť všetkými prostriedkami, ale jeho pravdepodobnosť ako hrozba zostáva. Komisárka niekoľkokrát opakovala, že EÚ nemá na finančnom debakli AUA nijaký podiel. Brusel poukazuje v tejto súvislosti na fakt, že hoci postupové dátumy boli pre rakúske orgány dávno známe, k notifikovaniu zmluvy o predaji AUA došlo až v máji. Lufthansa nemusí dodržať predbežnú dohodu o prevzatí AUA, ak obmedzujúce podmienky Bruselu budú pre ňu pritvrdé.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button