Cestná doprava

Prvé mrazy a sneh výstavbu cesty R1 nespomalili

Advertisement

Práce na výstavbe rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou pokračovali aj počas prvých mrazov a sneženia na prelome novembra a decembra.

Ako informovala Lenka Kubejová zo spoločnosti Granvia Construction, tempo stavebných prác z mesiaca október sa podarilo udržať a na cestách sa robili zemné práce a ukladali sa podkladové aj živičné vrstvy. „Pokračovala tiež výstavba cestnej kanalizácie a stavebnej časti informačného systému. Veľmi dobre napredujú práce aj na oporných múroch. Na mostných objektoch pokračujú kompletné práce od pilotáže po realizáciu nosných konštrukcií a príslušenstva bez akýchkoľvek závažných problémov. Celkovo bolo na všetkých úsekoch dokončených 159 a rozpracovaných 242 objektov,“ skonštatovala Kubejová.
      
Stavebné práce sa realizujú súčasne na viacerých miestach. Na úseku Nitra, západ – Selenec bolo dokončených 91 stavebných objektov a rozpracovaných ďalších 124 objektov. Od nultého po 12. kilometer cesty stavbári budovali násypy zemného telesa, realizovali aktívne zóny s ich prekrytím štrkom a pokračovala stavba konštrukčných vrstiev vozovky a úpravy svahov zárezov. Na križovatke pri obci Lehota boli práce zamerané na prípravu ukladania konštrukčných vrstiev mechanicky spevneného kameniva a živíc, vykonávali sa tu aj zemné práce a zakladanie oporného múru. Zároveň pokračovala aj výstavba mosta nad Priemyselnou ulicou v Nitre.
     
Práce pokračovali aj na ďalších úsekoch. „Sústredili sa na zakrývanie zemných plání štrkodrvou a ukladanie mechanicky spevneného kameňa. V zárezoch trasy sa dokončovali odvodňovacie rebrá a protimrazové prísypy. Prebiehalo definitívne svahovanie zárezov a násypov do konečného tvaru spolu so zahumusovaním. Nad potokom Kadaň a poľnou cestou v kilometri 3,344 boli dokončené piliere mosta spolu s hlavicami a pokračovala montáž nosných konštrukcií,“ popísala priebeh prác Kubejová.
      
Stavbári počas novembra pracovali aj na výstavbe mostov nad Hosťovským, Majerským a Olichovským potokom. Stavali sa križovatky Kostiviarska a Cementáreň, budovali sa preložky ciest a pokračovali práce na v úseku Beladice – Tekovské Nemce i na severnom obchvate Banskej Bystrice.
 

Advertisement

Prečítajte si aj

Back to top button