Cestná doprava

Poľsko-české konzorcium má šancu dostavať diaľnicu po Číňanoch

Konzorcium, ktorého súčasťou je česká stavebná firma Bögl a Krýsl, má šancu dostavať jeden z diaľničných úsekov medzi Varšavou a Lodž, z ktorých pred časom dostala výpoveď čínska spoločnosť Covec. Informujú o tom poľské médiá.

Konzorcium firiem Dolnośląskie Surowce skalný (DSS) a Bögl a Krýsl pozvalo poľské riaditeľstvo ciest a diaľnic k exkluzívnemu rokovania o dokončení stavby 20-kilometrového úseku diaľnice, píše Dziennik-Gazeta Prawna. DSS bol subdodávateľom čínskeho Covecu, ktorému predával stavebný materiál. Čínska firma Covec vyhrala v roku 2009 výberové konanie na stavbu dvoch úsekov vznikajúcej diaľnice A2 v časti medzi mestami Varšava a Lodž. 

Jej ponuka v hodnote 1,3 miliardy zlotých bola až o niekoľko desiatok percent nižšiu, než s akou prišla konkurencia. Tento rok na jar sa ale stavebné práce zastavili. Covec neplatil subdodávateľom a pred niekoľkými týždňami preto dostal zo stavby výpoveď. Na koľko nakoniec stavba dvoch úsekov v celkovej dĺžke takmer 50 kilometrov Poľsko vyjde, nie je zatiaľ jasné. Najväčšiu šancu dostavať dlhší, skoro 30-kilometrový úsek má nadnárodná firma Eurovia, ktorá je súčasťou francúzskeho koncernu Vinci.

Česká firma Bögl a Krýsl tento rok uspela napríklad v tendry na stavbu diaľnice na Slovensku. So slovenským Váhostav-SK postaví pri Levoči deväť kilometrov dlhý úsek diaľnice. V Poľsku už stavia okrem iného obchvat Zerardówa, čo je napojenie na diaľnicu A1, a ďalej obchvat Jastrzebie. Poľská vláda chce, aby sa po diaľnici dalo jazdiť začiatkom júna 2012, kedy v Poľsku a na Ukrajine začne majstrovstvá Európy vo futbale. Diaľnica A2 má prepojiť Varšavu s nemeckou hranicou, vedie tiež cez Poznaň, jedno z usporiadateľských miest.
 

Prečítajte si aj

Back to top button