Nasledujúca generácia vozidla eSprinter úspešne absolvovala test pri nízkych teplotách
Napriek ľadu a snehu: nové vozidlo eSprinter je plne pripravené na používanie aj v extrémnych podmienkach.
Zákazníci kladú na akumulátorové elektrické transportéry rovnaké požiadavky ako na ich náprotivky so spaľovacím motorom. Na prvých priečkach: úplná spoľahlivosť aj v najnáročnejších poveternostných podmienkach. Pretože zákazníci – podnikatelia sú odkázaní na to, že ich transportér nenechá v problémoch ani na ľade a snehu.
Preto divízia Mercedes Benz Vans testuje všetky elektrické transportéry v extrémnych klimatických podmienkach, napríklad na zasneženej a zľadovatenej vozovke, v ostrom vetre a pri teplotách dosahujúcich až 30 stupňov pod nulou. Je to ozajstná záťažová skúška pre vozidlo aj tím vývojárov.
V náročnom skúšobnom areáli vo švédskom regióne Arjeplog blízko polárneho kruhu sa vozidlá podrobujú množstvu testov. V rámci nich sa okrem iného skúmajú vplyvy extrémneho chladu na ovládateľnosť, ergonómiu, teplotný manažment a komfort interiéru.
V studených komorách sa vozidlá dodatočne pred jazdou ochladia, čím sa preveruje zabezpečenie komponentov náhonu, vyhrievacích sústav, softvéru a rozhraní pred chladom. Precízne sa skúmajú a optimalizujú aj vlastnosti pri nabíjaní a manažment nabíjania.
Už po polovici skúšobného obdobia, ktoré trvá niekoľko týždňov, sa jasne ukazuje, že nasledujúca generácia vozidla eSprinter odoláva ľadu, snehu a extrémnemu chladu a poradí si aj s najnáročnejšími testovacími cyklami.
Ďalšia generácia modelu eSprinter
Požiadavky na nasledujúcu generáciu vozidla eSprinter boli stanovené v úzkej spolupráci so zákazníkmi, napríklad zo sektoru kuriérskych, expresných a doručovateľských služieb, ako aj výrobcami nadstavieb.
Nasledujúca generácia vozidla eSprinter s tromi variantmi akumulátora a množstvom nadstavbových variantov od skriňového vozidla až po šasi pre skriňové nadstavby by mala otvoriť nielen nové zákaznícke segmenty, ale aj nové trhy, okrem iných USA a Kanadu. Dojazd sa v porovnaní s aktuálnym modelom eSprinter v závislosti od konfigurácia viac než zdvojnásobí.
Výroba nasledujúcej generácie vozidla eSprinter sa spustí postupne, najprv v druhej polovici roka 2023 v Charlestone (Južná Karolína, USA), následne v Düsseldorfe a Ludwigsfelde. Hlavným princípom značky Mercedes-Benz je trvalá udržateľnosť, a preto bude ďalšia generácia modelu eSprinter vyrábaná CO2-neutrálne.
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz investoval do nasledujúcej generácie vozidla eSprinter približne 350 miliónov eur. Na prispôsobenie výroby v troch závodoch sa v každom prípade investuje približne 50 miliónov eur.
Stratégia akumulátorových elektrických vozidiel divízie Mercedes-Benz Vans – premena na čisto elektrické vozidlá
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz je presvedčený o ekologických a ekonomických výhodách akumulátorových elektrických vanov. Divízia Mercedes-Benz Vans pevne zakomponovala svoje najvyššie ambície v oblasti elektrickej mobility do svojej stratégie a dôsledne elektrifikuje všetky konštrukčné rady.
Už dnes si môžu výrobcovia nadstavieb a zákazníci vybrať spomedzi štyroch modelov s elektrickým pohonom s akumulátormi: z vozidla eSprinter, zo skriňového vozidla eVito ako aj eVito Tourer a EQV. Okrem toho v tomto roku rozšíri portfólio produktov divízie Mercedes Benz Vans, ktoré sú lokálne bez emisií, nový model eCitan, teda malý elektrický transportér na podnikateľské účely, ako aj elektrifikovaný variant Triedy T, teda malý van pre rodiny a ľudí, ktorí svoj voľný čas trávia aktívne.
Prostredníctvom nasledujúcej generácie modelu eSprinter divízia Mercedes Benz Vans dôsledne presadzuje svoju stratégiu a zdôrazňuje svoje najvyššie ambície dosiahnuť vedúce postavenie v oblasti poskytovania vozidiel s elektrickým pohonom.
A okrem toho sú už prehodené výhybky smerom k plnoelektrickej budúcnosti. Značka s hviezdou je pripravená stať sa do konca desaťročia plnoelektrickou – všade tam, kde to pripúšťajú podmienky trhu. To znamená, že od roku 2025 budú všetky nové architektúry vozidiel výlučne elektrické.
Na základe toho bude aj divízia Mercedes-Benz Vans vyvíjať novú, čisto elektrickú architektúru pre tretiu generáciu elektrických transportérov. Má názov VAN.EA. Prvé transportéry založené na architektúre VAN.EA prídu na trh v polovici desaťročia.