Cestná doprava

Ľ.VÁŽNY: MDPT by už konečne malo povedať, kde, kedy a za čo bude stavať diaľnice

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR by už konečne malo povedať, kde, kedy a za čo bude stavať diaľnice. Zatiaľ sa správa len v intenciách dvoch „h“ – hybernácie a hypotézy. Na dnešnom brífingu v Banskej Bystrici, ktorá bola reakciou na dopoludňajšiu tlačovú konferenciu ministra dopravy Jána Figeľa, to uviedol poslanec za stranu SMER-SD Ľubomír Vážny.
„Slovensko zrejme aj naďalej bude vo výstavbe diaľnic spať,“ uviedol bývalý minister dopravy Vážny a pripomenul, že vláda dodnes nemá jasno v tom, ktoré úseky diaľnic ide stavať, za aké peniaze a kedy k tomu dôjde.

Podľa neho to, čo ministerstvo dopravy dodnes deklarovalo, sú len hypotézy. „Deklarujú úspory na výstavbu diaľnic vo výške 330 miliónov eur, podľa mojich prepočtov ale prerobia najmenej 210 miliónov eur,“ uviedol. „Ukončenie tejto stavby bude trvať do roku 2020 a len predĺženie stavby z dôvodu inflácie bude výrazné,“ uviedol.

Exminister reagoval aj na zámer ministerstva dopravy začať stavať zvyšné časti D1 na jar 2011. Podľa jeho názoru sa to nedá stihnúť. Treba totiž prevziať stavenisko, aktualizovať projektovú dokumentáciu a vykonať obstarávanie, čo začiatok stavby značne predĺži.

Minister dopravy Figeľ však tvrdil, že ak by sme mali stavať diaľnice cez PPP projekty, ktoré preferovala minulá vláda, tak za úrok, ktorý je trikrát vyšší, ako sa bežne požičiava na finančných trhoch. Aktuálne si totiž Slovensko na trhoch požičiava za 4 %, no v prípade týchto projektov ide o 12-% úrok. Vážny však uviedol, že to, za aký úrok banky na stavbu diaľnic požičajú, je len výsledkom aktuálnej situácie na finančných trhoch.

Prečítajte si aj

Back to top button