Cestná doprava

E-Transit Courier – opäť najprv v elektrine

E-Transit Courier – opäť najprv v elektrine. Ford Pro predstavil novú generáciu svojej najmenšej dodávky, a to rovnako ako pri väčšom Custome v elektrickej verzii. Nový E-Transit Courier zaujme dizajnom, hranatým volantom a o štvrtinu väčším nákladovým priestorom určeným konečne aj pre dve europalety.

Ford E-Transit Courier bol navrhnutý a skonštruovaný tímami vo výskumnom a vývojovom centre Ford Otosan v Sancaktepe v Turecku v spolupráci so špecialistami na úžitkové vozidlá Ford Pro z Duntonu vo Veľkej Británii a z Kolína nad Rýnom v Nemecku.

Väčší úžitok

Elektrický Ford Transit Courier má úplne novú konštrukciu, z ktorej ťaží predovšetkým nákladový priestor. Ten je vo všetkých rozmeroch väčší ako pri súčasnom modeli, takže je schopný prevážať dve europalety. Za to vďačí najmä novej konštrukcii zadného zavesenia zväčšujúcej šírku medzi podbehmi kolies o viac ako 200 mm. Nákladový priestor je 1 220 mm široký, 1 803 mm dlhý (+182 mm) a 1 253 mm vysoký (+9 mm). Celkový objem vzrástol z 2,3 na 2,9 m3, v prípade elektrickej verzie stúplo užitočné zaťaženie z 582 na 700 kg.

Zážihové a vznetové modely uvezú až 678 kg, s voliteľnou výbavou High Payload dokonca 850 kg. Novinkou je variabilná priečka, ktorá predlžuje ložnú dĺžku až na 2 661 mm. Elektrická verzia má navyše aj 44-litrový priestor pod prednou kapotou (tzv. frunk), určený pre dobíjacie káble. Oceľová priečka s plnou výškou je štandardom pri všetkých modeloch vo verzii van a na prianie je možné objednať okno v priečke chránenej sieťovinou a prievlakovú priečku pre nadmerný náklad. Zákazníci si môžu objednať aj koľajnice umiestnené v strednej výške nákladového priestoru, ktoré pomáhajú upevniť väčšie predmety.

E-Transit Courier sa zatiaľ ponúka iba v jednej dĺžke

Vysoký elektrický výkon

E-Transit Courier poháňa nový elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), ktorý zaisťuje maximálnu rýchlosť 145 km/h. Informácie o akumulátoroch výrobca nezverejnil, poznáme iba parametre nabíjania. Základná 11 kW AC palubná nabíjačka ich nabije z 10 na 100 % za 5,7 hodiny. Pri použitý príplatkovej jednosmernej DC nabíjačky má nabitie z 10 na 80 % v ideálnych podmienkach trvať 35 minút. Po prepočte tak získa zákazník za 10 minút nabíjania 87 km dojazdu.

Ako prvé ale na trh prídu varianty s klasickými spaľovacími motormi. Zákazníci si môžu objednať buď zážihový 1.0 EcoBoost 100 a 125 k (74 a 92 kW), alebo vznetový 1.5 EcoBlue so 100 k (74 kW). Štandardom k motorom je šesťstupňový manuál, silnejší benzínový motor je možné mať s novou sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. K štandardnej výbave patrí systém Auto Start-Stop a aktívna mriežka ventilátora pre dosiahnutie maximálnej účinnosti.

Úplne nový dizajn

Ostrejší vonkajší dizajn so vzpriamenou maskou chladiča s integrovanými svetlometmi, charakteristickou svetelnou LED lištou a chrómovanou mriežkou s diamantovým vzorom vytvára nový výrazný vzhľad vozidla E-Transit Courier.

Dizajn interiéru zodpovedá tomu, čo Ford predstavil vo väčšom Custome, a prináša na vanoch veľmi špecifické prvky. Základom je „plávajúci“ dizajn prístrojovej dosky pre lepší priestor a viditeľnosť s hranatým volantom „Squircle“ pre väčší priestor pre nohy a lepší výhľad a nový „digiboard“ s 12″ digitálnym prístrojovým štítom a 12″ dotykovou obrazovkou SYNC 4.

Pracovisko vodiča môže byť vybavené praktickými detailmi, ako je vo svojej triede jedinečná skladacia podložka pre notebook alebo blok A4 či elektrická ručná brzda a radiaca páka na stĺpiku volantu, šetriace priestor. Novinkou je aj veľká stredová konzola s konfigurovateľnými úložnými priestormi a odnímateľnými prvkami pre jednoduché a bezpečné usporiadanie zariadení, dosiek s klipmi a pre menšie predmety.

Vozidlo má digitálnu prístrojovú dosku

Obratný aj bezpečný

E-Transit Courier je vybavený najrozsiahlejšou ponukou pokročilých asistenčných systémov pre vodičov, ktoré dopĺňajú komfortné systémy ako štandardné – bezkľúčové štartovanie, zadná parkovacia kamera, predné a zadné parkovacie senzory. Zlepšenú manévrovateľnosť potvrdzuje priemer otáčania 10,7 m.
Pokročilé senzory a technológie konektivity poskytujú novú úroveň zabezpečenia prostredníctvom alarmov a výstrah v aplikácii FordPass Pro.

Tieto nové technológie dokážu rozpoznať a upozorniť majiteľa na útoky, ktoré bežný poplašný systém nemusí byť schopný odhaliť. Ford Pro tiež uvádza na trh štyri nové súpravy zámkov, vyvinuté v spolupráci s odborníkmi na zabezpečenie dodávok zo spoločnosti TVL Security, ktoré pomáhajú chrániť vozidlo a jeho obsah a sú k dispozícii ako voliteľná výbava z výroby.

Na prelome roku

Zatiaľ čo E-Transit Courier sa začne v rumunskej továrni v Craiove vyrábať neskôr v roku 2024, modely s dieselovým a benzínovým motorom je možné objednávať od leta 2023 s dodaním na prelome roku.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj

Prečítajte si aj

Back to top button