Cestujúci môžu nahlasovať problémy v regionálnej doprave v Bratislavskom kraji
Vyzval k tomu predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba s tým, že im stále ešte chodia otázky a sťažnosti ku konkrétnym autobusovým spojom. Podnety však podľa neho treba adresovať dopravcovi a nie kraju.
„BSK je objednávateľ a nie prevádzkovateľ regionálnej autobusovej dopravy, preto podnety a sťažnosti je potrebné adresovať spoločnosti Arriva. Takto budú vyriešené adresne a čo najrýchlejšie,“ uviedol Droba. Cestujúcich predovšetkým žiada, aby nahlasovali spoje, ktoré sú plánované a neprídu. „Dopravcu za ne neminú pokuty,“ vyhlásil.
Podnety a sťažnosti týkajúce sa regionálnej autobusovej dopravy v Bratislavskom kraji môže verejnosť adresovať na mail bratislava@arriva.sk. Musia obsahovať údaje o linke, smere jazdy, dátum a čas, názov zastávky a popis problému.
Arriva začala zabezpečovať prímestskú dopravu v Bratislavskom kraji v polovici novembra 2021. Od začiatku však mala problém s nedostatkom vodičov. Spôsobilo to výpadky viacerých spojov, najmä v okolí Pezinka a Senca. Dopravca deklaroval vyriešenie problému.
Začiatkom januára vyhlásil, že dopravná obslužnosť v kraji bude od pondelka (10. 1.) na úrovni viac ako 90 percent. K zlepšeniu vypravenosti spojov malo dôjsť v rámci riadne platných cestovných poriadkov v celom kraji. Podarilo sa to vďaka prijatiu nových vodičov.
„Začína u nás pracovať ďalších viac ako 30 nových kolegov. Môže ojedinele prísť k miernym nezrovnalostiam pri obsluhovaní niektorých liniek, ale pre zabezpečenú obslužnosť to nebude až také citeľné. Takmer všetky linky budú obslúžené,“ vyhlásila 7. januára riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností Arriva na Slovensku Petra Helecz.