Renault Kangoo – priateľ rodiny
Renault Kangoo – priateľ rodiny. Rodinne nastavená verzia Renault Kangoo s piatimi sedadlami a benzínovým motorom je určená pre tých, ktorí už na diesel pozerajú s dešpektom. V tejto verzii predstavuje Kangoo niečo ako veľkopriestorový rodinný osobák s univerzálnymi schopnosťami.
Renault Kangoo v päťmiestnej verzii je určený pre praktických rodičov, ktorí majú 2 – 3 deti a chcú veľký priestor na denné, zážitkové i pracovné potreby. Interiér je pekne prepracovaný, z kvalitných materiálov, ktorých spracovanie je tiež na dobrej úrovni, poteší množstvo odkladacích priestorov. Vo dverách nájdete miesto na 1,5-litrovú fľašu, nad vodičom a spolujazdcom je veľká priehradka na rôzne drobnosti či dokumenty.
V stredovom paneli sa nachádza priečinok, kde si môžete nabíjať telefón, nechýbajú dva USB porty a jedna 12 V zásuvka. Mobil nebudete prakticky potrebovať, a to od momentu, keď ho prepojíte s palubným infotainmentom. K dispozícii je však len zopár zobrazení, prepnutie palubného počítača či rádiostanice. Renault Kangoo ponúka samotné prepojenie cez Apple CarPlay alebo Android Auto, telefón si môžete odložiť aj na držiak napravo medzi volantom a displejom infotainmentu. Spojenie cez Bluetooth okrem telefonovania ponúka aj prehrávanie hudby z mobilu. Navigácia je v štandarde vstavaná, dotykový displej reaguje spoľahlivo. Oceňujeme, že ovládacie prvky tepelného režimu sú manuálne, je to lepší trend ako ovládanie cez dotykový displej
Renault Kangoo
Zadné trojsedadlo je ako celá lavica v pomere 60:40 sklopné do takmer úplnej roviny. Takto si môžete Kangoo premeniť na nákladný van, kde odveziete aj väčší náklad. Rovná podlaha medzi kufrom a sklopenými zadnými sedadlami je dobre vyriešená. Pri jazde si uvedomíte, že aerodynamiku v novom Kangoo zvládol Renault veľmi dobre.
Aj napriek veľkosti na seba neupozorňuje odporom vzduchu a je prekvapivo tiché, žiadne záchvevy karosérie, všetko je dobre utesnené. Zvonku zaujme predná maska so sériovými LED svetlami, po oboch stranách sú vzadu bočné posuvné dvere, ktoré nevyžadujú zvláštnu veľkú silu, nástupný otvor je široký 615 mm a poteší i elektrické otváranie okien, veko kufra sa otvára dohora a je dosť ťažké. Celé Kangoo pôsobí robustne, má celkovo 2 090 kg, ale pri jazde s 1,3-litrovým motorom pôsobí ťažšie.
Benzínové či naftové motory?
Na výber sú dva benzínové motory: 1.33 TCe v dvoch výkonových verziách alebo 1.5 Blue dCi taktiež v dvoch výkonových variantoch. V teste sme mali k dispozícii silnejší 1,3-litrový motor v spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Tento motor s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a 240 Nm je na hrane výkonu v pomere k hmotnosti a pri plnom zaťažení, čo sa prejavuje aj na spotrebe. Výrobca uvádza spotrebu 6,8 až 6,9 l/100 km, v teste sme sa dostali na spotrebu 7,4 l/100 km. A to sme jazdili prevažne po diaľnici a cestách 1. triedy. Osobne by sme volili radšej silnejší naftový motor, ktorý má navyše aj lepšiu spotrebu (6 litrov nafty).
Motor v testovanom Kangoo sa pohybuje pri 90 km/h v 1 500 až 1 700 otáčkach a pri 130 km/h medzi 2 300 až 2 500 otáčkami, v závislosti od terénu, čo je v prípade benzínových motorov priemerný štandard. Celkovo sa motor na prevádzkovú teplotu dostáva rýchlo, čo oceníte najmä v období zimy. Renault Kangoo je mimoriadne praktické auto, s pekným interiérom a množstvom miesta a odkladacích boxov. Úprimne vám však odporúčame dieselovú verziu, ktorá je pre tento typ vozidla vhodnejšia a aj úspornejšia.
Renault Kangoo – priateľ rodiny
Vozidlo | Renault Kangoo Techno TCe 130 EDC |
Motor | 1.33 TCe, preplňovaný zážihový štvorvalec |
Zdvihový objem valcov | 1 333 cm3 |
Prevodovka | 7-stupňová dvojspojková EDC |
Maximálny výkon | 96 kW (130 k)/4 500 min-1 |
Maximálny krútiaci moment | 240 Nm/1 500 min-1 |
Maximálna rýchlosť | 184 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 11,6 s |
Emisie CO2 | 56 g/km |
Rozmery (d × š × v) | 4 486 × 1 919 × 1 838 mm |
Objem batožinového priestoru | 775/2 800 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 519 kg |
Celková hmotnosť | 2 090 kg |
Rázvor | 2 716 mm |
Základná cena vozidla | 22 600 € bez DPH |
Cena testovaného vozidla | 27 500 € bez DPH |