Renault Trafic SpaceClass: modernizované VIP vozenie
Renault Trafic vo verzii SpaceClass je veľmi obľúbenou voľbou pre potreby prepravy VIP pasažierov a siahajú po ňom aj viacčlenné rodiny, ktoré si chcú dopriať maximálne pohodlie počas cestovania. To bude ešte príjemnejšie. Trafic SpaceClass totiž dostal ďalšie vylepšenia.
Tie sú zrejmé už pri pohľade zvonku. Nový, podľa nás, reprezentatívnejší vzhľad určuje vpredu mriežka chladiča, ktorá je masívnejšia a kolmejšia. Jej tvary veľmi pekne zvýrazňuje lemovanie chrómovými lištami. Elegantne nadväzujú na svetelný podpis LED svetiel v tvare C. Zvyšok auta vyniká vďaka 17-palcovým diskom kolies z ľahkých zliatin s diamantovým efektom aj tónovanými sklami okien.
Pohľad na to najpodstatnejšie
Pri autách tejto kategórie sa najväčšia pozornosť sústredí dozadu, do priestoru pre pasažierov. Trafic SpaceClass tu ponúka veľké množstvo možností. Naše testovacie vozidlo malo dve lavice sedadiel, ktoré boli usporiadané oproti sebe, to sa ale samozrejme dá meniť podľa potreby. Lavice sú dosť ťažké, na výmenu budete potrebovať okrem seba ešte minimálne jedného pomocníka.
My sme mali na sedadlách použitý látkový poťah, ktorý vyzeral odolne, takýto typ materiálu sa navyše ľahko čistí. Zároveň je ale príjemný a sedenie v ňom je pohodlné. Ešte viac luxusu môže do interiéru priniesť použitie kože. Čo má SpaceClass veľmi dobre vyriešené je vykurovanie resp. chladenie, ktoré prúdi do priestoru pre cestujúcich jednak výduchmi pod stropom a zospodu výduchmi za sedadlami vodiča a spolujazdca. Vzduchotechnika je však elegantne skrytá.
Detaily pre príjemné cestovanie
Krajné sedadlá v druhom aj v treťom rade majú lakťové opierky, v prípade tretieho radu si cestujúci môžu ruku pohodlne vyložiť aj na široký spodný rám okna. Na oboch stranách je vzadu držiak na fľašu a USB port, na strane vodiča dokonca aj klasický port pre elektrospotrebiče, takže počas presunov si môžu cestujúci dobíjať svoje zariadenia či už cez USB kábel alebo pomocou klasickej nabíjačky.
Sedadlá v oboch radoch sú síce delené v pomere 2:1, každé miesto na sedenie je však oddelené výrazným vedením, preto sedáky aj operadlá pôsobia ako samostatné a sedí sa na nich veľmi pohodlne. Hluk vzadu nie je nijako zásadný a ako pasažierom sa nám páčil aj príjemný podvozok.
Skrátka neobišiel ani vodič
Zvlášť vo výbave, ako sme mali toto auto my, po ňom zrejme budú siahať okrem firiem aj väčšie rodiny, v ktorých sa rodičia za volantom často striedajú. Nový Trafic SpaceClass ponúka vodičovi výborný posed, príjemný volant a ergonomické ovládače, doslova tu platí, že v jednoduchosti je krása, ale aj funkčnosť. Vodič má po ruke množstvo odkladacích priestorov vo dverách, priamo pred sebou aj pred spolujazdcom, kde sme našli náš obľúbený šuplík Easy Life.
Z pohľadu komfortu pre vodiča asi najviac zaujala 6-stupňová automatická prevodovka EDC, vďaka ktorej je vozenie sa najmä v meste omnoho príjemnejšie, bez potreby radiť rýchlosti. Šesťstupňový automat ale hlavne pri rozbehoch ťahá otáčky zbytočne vysoko a radí neskoro. Ak chcete, aby pracoval plynulejšie, neprekvapujte ho rýchlym šliapaním na plynový pedál. Pri jemnej práci s plynom pracuje rozumnejšie.
Aj nami testovaná predĺžená verzia s rázvorom 3 498 cm3 mala dobrú obratnosť, pri pohľade na priemer otáčania 13,8 metra sme očakávali, že to bude horšie. Multimediálny systém Easy Link s 8″ dotykovým displejom má funkciu zrkadlenia smartfónu, pohodlne môžete využívať Android Auto aj AppleCar Play. Jeden USB port je na čelnej strane multimediálneho systému, ďalšie dva nabíjacie USB porty sú v priehradke na palubnej doske.
Vozidlo | Renault Trafic SpaceClass |
Motor | Blue dCi 170 EDC |
Druh paliva | diesel |
Prevodovka | automatická EDC/6 |
Zdvihový objem valcov | 1 997 cm3 |
Max. výkon | 125 (170) pri 3 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 380 Nm pri 1 500 min-1 |
Max. rýchlosť | 186 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 10,6 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 7,1 – 7,9 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 8,6 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 1,8 m3 |
Rozmery (d x š x v) | 5 480 x 1 956 x 1 974 mm |
Rázvor | 3 498 cm3 |
Pohotovostná hmotnosť | 2 026 kg |
Celková hmotnosť | 3 070 kg |
Základná cena verzie (L2) | 41 800 eur s DPH |
Základná cena testovaného modelu | 45 700 eur s DPH |