Nová generácia Dacie Sandero
Nová generácia Dacie Sandero výborne nadviazala na silné stránky svojho predchodcu, no zároveň ich ešte vylepšila. Čo jej ostalo, je to najpodstatnejšie: vynikajúci pomer medzi tým, koľko stojí a čo vám za tieto peniaze poskytne.
V tomto redakčnom teste sme sa zamerali na Daciu Sandero Stepway, ktorá má oproti Sanderu navyše napríklad oplastovanie, no upúta aj maska chladiča s chrómovými prvkami či predné LED svetlá v tvare Y. Pri dizajne vyzdvihnime aj taký detail, akým sú naozajstné koncovky výfukov. Na streche dominujú vkusne tvarované pozdĺžne nosiče, ktoré môžete pomocou kľúča otočiť aj priečne. Vzhľad SUV podčiarkuje svetlá výška 201 mm.
Príjemnejšie vnútro
Interiér súčasnej generácie je útulnejší, použité materiály vytvárajú lepší dojem, zvlášť textílie použité na palubnej doske alebo dverách, pekne tvarované výduchy klimatizácie alebo chrómové lemy jej ovládačov. Lepšie pôsobí aj použitie novej, kratšej páky prevodovky. K modernému vzhľadu napokon prispieva ovládanie na volante aj multimediálny systém R-Link. Jeho displej je ergonomicky natočený smerom k vodičovi.
V aute môžete mať vyberateľný držiak na smartfón, ktorý je možné umiestniť na ľavú aj na pravú stranu, no skôr ako ten by sme volili zrkadlenie smartfónu a využitie Android Auto, resp. Apple CarPlay. Áno, aj toto Sandero Stepway dokáže. Po pravej ruke má vodič takisto hneď dva USB porty, z ktorých vrchný slúži iba na nabíjanie, pomocou spodného sa pripojíte k vozidlu.
Priamo pred vodičom je medzi budíkmi displej palubného počítača, ktorý poskytuje základné informácie. Za volantom je veľmi dobrý posed a jazdu v tme solídne spríjemňujú spomínané LED svetlá. Už stretávacie svietia dosť silno, takže po prepnutí na diaľkové svetlá neregistrujete zásadný skok.
Lepší prístup do kufra
Batožinový priestor má objem 410 litrov a je lepšie prístupný, nakladacia hrana je totiž nižšie. Sklápanie zadných sedadiel je jednoduchšie vďaka držiakom bezpečnostných pásov, ktoré vám pri manipulácii nebudú zavadzať. Podlaha batožinového priestoru môže byť na želanie dvojitá. Cestujúci majú na zadných sedadlách solídny priestor pre kolená aj priestor nad hlavou.
Pod kapotou trojvalec
Pod kapotou je 1,0-litrový motor TCe s max. výkonom 91 k, ktorý je pocitovo o niečo hlučnejší, ako by sme si želali, na druhej strane je ale auto postavené na platforme CMF-B, na ktorej stoja aj modely materského Renaultu, a to Clio alebo Captur. Podvozok je naladený o niečo tvrdšie ako pri modeli Sandero, Sandero Stepway sa ale hanbiť nemusí. So šesťstupňovým manuálom sa dobre pracuje, pri rozbehoch si to vyžaduje viac otáčok, no od dvojky je radenie veľmi plynulé.
Sandero Stepway má v ponuke výbavy viacero asistentov, okrem dnes už v podstate štandardných prvkov, akými sú tempomat s obmedzovačom rýchlosti, parkovacie senzory či elektrický posilňovač riadenia, tu nájdete aj systémy,
ako aktívny systém núdzového brzdenia, varovanie pred mŕtvym uhlom alebo elektronickú parkovaciu brzdu. Prekvapením pre nás bol pohľad na hodnotenie Euro NCAP, ktoré dalo novému Sanderu Stepway iba dve hviezdičky.
Vozidlo | Dacia Sandero Stepway Comfort |
Motor | 1,0 TCe |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna |
Zdvihový objem valcov | 999 cm3 |
Maximálny výkon | 67 kW (91 k) pri 4 600 – 5 000 min-1 |
Maximálny krútiaci moment | 160 Nm pri 2 100 – 3 750 min-1 |
Maximálna rýchlosť | 172 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 12 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 5,6 – 5,8 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 6,7 – 7,2 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 410 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 099 x 1 848 x 1 535 mm |
Rázvor | 2 604 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 152 kg |
Celková hmotnosť | 1 561 kg |
Cena základného modelu | od 11 850 eur |
Základná cena testovanej verzie | od 13 150 eur |