Vitajte v prvej triede: Triede V
Ak niekto povie, že cestoval niekoľko hodín autom, väčšinou si to spájame s menším pohodlím a často aj únavou. S Triedou V a jej prezidentskými sedadlami sa však cestovanie mení na relax.
Ak sa vám zdá, že preháňame, dovoľte nám priblížiť vám detaily. A začnime od toho najpohodlnejšieho, čo Trieda V ponúka: prezidentské sedadlá. Mercedes ich takto nenazýva náhodou.
Prezidentský špeciál
Ponúkajú taký komfort, že sa v nich cítite doslova ako prezident. Majú tri druhy masáže, možnosť vyhrievania aj odvetrávania a dokonca aj použitie oboch týchto funkcií naraz. Všetko ovládate elektricky, teda s minimálnou námahou. Iba posúvanie celého sedadla je manuálne, stále však jednoduché. Sedadlá si viete sklopiť, vysunúť opierku nôh a na opierke hlavy je veľmi príjemný vankúš, takže vám nič nebráni vytvoriť si maximálne pohodlie, takmer ako vo vlastnej posteli. Čerešničkou na torte je, keď sa pri zapnutej masážnej funkcii pozeráte na oblohu cez priestranné dvojdielne panoramatické strešné okno.
Stále praktická
Popri neprekonateľnom luxuse však v Mercedese mysleli aj na praktickú stránku, preto je za prezidentskými sedadlami, ktoré sú v druhom rade, ešte jeden, tretí rad sedadiel, ktorý pojme troch ľudí. Pri posunutí sedadiel v druhom rade dopredu poskytuje tretí rad dostatok miesta, avšak, priestor pre batožinu v kufri postačuje iba na malé tašky a kufre, ak by mala celá posádka veľké cestovné kufre, bol by to problém. V tejto konfigurácii ale „Véčka“ nemá za úlohu voziť 7 cestujúcich aj s plnou batožinou.
Najlepší podvozok v triede
O komfortnú jazdu sa okrem sedadiel stará aj nádherne vyladený podvozok. Absorbuje každú nerovnosť, takže vaše pohodlie nenaruší ani rozbitá cesta plná výtlkov. O bezpečnosť sa stará celý zástup asistenčných systémov, v tomto smere je Trieda V ako luxusné osobné auto. Zo všetkých asistentov tu nenájdete asi iba systém aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu.
Vrchol ponuky
O pohon nášho testovacieho korábu sa staral dieselový štvorvalec OM654 s výkonom 239 k v spolupráci s (tiež novou) automatickou 9-stupňovou prevodovkou 9G-TRONIC. Pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC asi tiež netreba zvlášť predstavovať. Táto kombinácia je vrcholom toho, čo Trieda V ponúka.
Aj vodič bude spokojný
Popri cestujúcich bude určite so svojím pracovným prostredím spokojný aj vodič. Pohodlné predné sedadlo, moderná palubná doska s extravagantnými budíkmi či jednoduché ovládanie multimediálneho systému robia jeho prácu veľmi príjemnou. Testovaná verzia mala multimediálny systém COMAND Online, v prípade záujmu si ale viete objednať aj systém MBUX.
Vozidlo | Mercedes-Benz Trieda V |
Motor | V300d |
Druh paliva | diesel |
Prevodovka | 9-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 1 950 cm3 |
Max. výkon | 176 kW (239 k) pri 4 200 min-1 |
Max. krútiaci moment | 500 Nm pri 1 600 – 2 400 min-1 |
Max. rýchlosť | 214 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,5 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 7,9 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 7,1 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | variabilný, do 1 030 l |
Rozmery (d x š x v) | 5 140 x 1 928 x 1 880 mm |
Rázvor | 3 200 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 230 kg |
Celková hmotnosť | 3 100 kg |
Cena základného modelu | od 43 820 eur bez DPH |
Cena testovaného modelu | 84 863 eur bez DPH |