Jeep Gladiator po tridsiatich rokoch
Jeep Gladiator po tridsiatich rokoch. Nový Jeep Gladiator je prvý pick-up značky za takmer tri desaťročia. Vychádza z modelu Wrangler, takže sa môže pochváliť rovnakými schopnosťami, ale zároveň aj pestrejšou výbavou.
Model Gladiator si z Ameriky priviezol široké možnosti individualizácie. Od uvedenia na slovenský trh v roku 2021 je k dispozícii viac než 200 originálnych doplnkov Jeep od firmy Mopar, ktorými je možné vozidlo ešte viac prispôsobiť na prácu alebo na trávenie voľného času.
Hnacie ústrojenstvo
Jeep Gladiator je vybavený novým trojlitrovým turbodieslom Multijet V6, ktorý poskytuje výkon 264 k a krútiaci moment 600 Nm. O radenie sa stará osemstupňová automatická prevodovka. Tuhé nápravy zaisťujú excelentné možnosti kríženia. Pohon všetkých kolies ponúka hneď niekoľko možností, ktoré sa radia mechanicky pákou rozdeľovacej prevodovky. Na ceste si vystačíte s pohonom zadných kolies. Ďalšou možnosťou je pohon všetkých kolies v režime Auto – predok sa pripája v prípade potreby. Ďalej môžete zaradiť stály pohon všetkých kolies a poslednou možnosťou je redukcia. Ťažná kapacita je až 2 700 kilogramov.
Jeep Gladiator po tridsiatich rokoch
Funkčný dizajn
Nákladový priestor môže byť osvetlený, vybavený zásuvkou odolávajúcou poveternosti a integrovanými upínacími prvkami vysokej pevnosti. Zamykací úložný priestor pod zadnými sedadlami rozširuje prepravné možnosti 153 cm dlhej korby. Model Gladiator má rovnako ako verzia Wrangler k dispozícii niekoľko konfigurácií pre jazdu pod holým nebom vrátane sklopného čelného skla. Možnosti zahŕňajú plátennú strechu v čiernej farbe alebo pevnú strechu, zloženú z odnímateľných panelov, vo farbe laku vozidla. Spodok vozidla je chránený oceľovými krytmi.
Digitálna technológia
Systém ovládania Uconnect je ponúkaný na dvoch obrazovkách s uhlopriečkou 7 palcov alebo 8,4 palca. Uconnect vodičovi umožňuje konfigurovať informácie zobrazené viac ako 100 spôsobmi pre jednoduchšie porozumenie. Systém je otvorený pre Apple aj Android a môže mať vlastné napojenie na mobilné dáta.
Jeep Gladiator po tridsiatich rokoch
Pomocníci do terénu
Vôbec prvýkrát je pri značke použitá predná kamera. Umožňuje ľahko vidieť prekážky vpredu v teréne alebo v meste. Je umiestnená na mriežke chladiča a má funkciu samočistenia. Pri zaradenej redukcii možno aktivovať terénny tempomat pre rýchlosť 1 – 8 km/h, keď vodič len točí volantom a vozidlo pridáva a brzdí samo.
Hudba so sebou
Medzi ďalšie možnosti patrí audiosystém Premium Alpine s deviatimi reproduktormi a zadným subwooferom a prenosný bezdrôtový Bluetooth reproduktor. Nachádza sa za zadnými sedadlami a dobíja sa za jazdy. Je vodoodolný po dobu 30 minút a až do hĺbky 90 cm a môže byť tiež spárovaný s reproduktorom iného Jeepu Gladiator. Navyše je schopný nabíjať ďalšie zariadenie, a to v prípade, keď je pripojené k jeho USB portu.
Jeep Gladiator po tridsiatich rokoch
Vozidlo | Jeep Gladiator 3.0 Ds 4WD Overland |
Motor | V6/vznetový preplňovaný |
Zdvihový objem valcov | 2 987 cm3 |
Max. výkon | 194 kW (264 k)/3 600 min-1 |
Max. krútiaci moment 600 Nm/1 400 – 2 800 min-1 | 600 Nm/1 400 – 2 800 min-1 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,6 s |
Prevodovka | A8 |
Kombinovaná spotreba | 9,8 l/100 km |
Spotreba v teste | 9,2 l/100 km |
Emisie CO2 | 257 g/km |
Rozmery korby (d x š x v) | 1 531 x 1 442 x 445 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 478 kg |
Celková hmotnosť | 2 925 kg |
Rozmery (d x š x v) | 5 591 x 1×894 x 1×843 mm |
Rázvor | 3 488 mm |
Základná cena test. vozidla | 67 800 eur bez DPH |