Advertisement
Testy osobných vozidiel

Mini Cooper S – Malé, drzé, neprehliadnuteľné

Mini Cooper S – Malé, drzé, neprehliadnuteľné. Existujú autá, ktoré si vás získajú na prvý pohľad. Nie sú to len dopravné prostriedky, ale zážitky na štyroch kolesách. Mini Cooper S vždy patrilo medzi ne – spája štýl, emócie a zábavu v jednom balení. Nová generácia ostáva verná svojmu odkazu, no pridáva moderné technológie a vyšší komfort.

Mini Cooper S v trojdverovej verzii je vozidlo s dlhým rodokmeňom, ktoré už desaťročia definuje pojem štýlového mestského auta. Hoci korene modelu siahajú do 60. rokov, jeho skutočný športový charakter sa naplno rozvinul až v spolupráci s Johnom Cooperom. Práve vďaka nemu vznikla verzia S – ostré, rýchle Mini, ktoré sa stalo legendou.

Dnešná generácia nesie tento odkaz ďalej, no zároveň reflektuje súčasné požiadavky na komfort a technológie. Stále si zachováva ikonický vzhľad, no prichádza s modernejšími líniami, kvalitnejším interiérom a sofistikovanejším podvozkom. Ako teda nový model jazdí a v čom je iný oproti predchodcovi?

Klasické krivky v modernej podobe

Na prvý pohľad je jasné, že ostáva verné svojmu charakteristickému dizajnu. Krátke previsy, široký postoj a typické kruhové svetlá mu dodávajú šarm, ktorý si drží už desaťročia. Najnovšia generácia však prináša niekoľko zmien – predná maska je o niečo výraznejšia a zjednodušené línie dodávajú autu čistejší a modernejší vzhľad.

Veľkou zmenou je odstránenie klasických chrómových prvkov, ktoré nahradili tmavé a matné detaily. To autu dodáva agresívnejší, športovejší nádych. Športový charakter podčiarkuje aj exkluzívna farebná kombinácia Legend Grey s kontrastnou červenou strechou a spätnými zrkadlami, ktorá v tejto verzii Mini Cooper S okamžite upúta pozornosť.

Zadná časť zostáva verná britským koreňom – svetlá v tvare Union Jacku sú stále neprehliadnuteľným prvkom. Novinkou sú však 18-palcové disky John Cooper Works Lap Spoke 2-tone, ktoré nielen opticky rozširujú postoj auta, ale prispievajú aj k lepšej stabilite v zákrutách.

K tomu všetkému sa pridávajú nové farby a dizajnové balíky, ktoré umožňujú ešte väčšiu mieru personalizácie. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je celkový dizajn uhladenejší, no zároveň neprišiel o svoj charakteristický „drzý“ výraz. Mini stále púta pozornosť, pričom v tejto verzii k lepšej aerodynamike prispieva aj decentný zadný spojler.

Kvalitnejšie materiály a revolúcia v technológiách

Po otvorení dverí vás privíta modernizovaná kabína, ktorá spája retro prvky s najnovšími technológiami, pretože Mini vždy stavalo na štýle a jedinečnosti. Interiér tejto verzie je ladený v štýle John Cooper Works, čo sa odráža na športových detailoch, červenom prešívaní a dynamickom dizajne prvkov palubnej dosky.

Dominantou palubnej dosky je veľký kruhový OLED displej, ktorý nahrádza klasické analógové ukazovatele.

Tento krok môže byť pre puristov kontroverzný, no je to najväčší technologický skok, aký Mini za posledné roky urobilo, a zároveň najdiskutovanejšia zmena. Ovládanie infotainmentu je intuitívne a ponúka množstvo možností prispôsobenia. Vďaka funkcii Mini Experience Modes je možné meniť atmosféru interiéru podľa nálady vodiča – od ambientného osvetlenia až po grafické rozhranie displeja. Materiály pôsobia prémiovejšie –plasty sú kvalitnejšie a spracovanie precíznejšie.

Športové sedadlá John Cooper Works sú nielen výrazne tvarované pre lepšiu oporu v zákrutách, ale ponúkajú aj elektrické nastavenie a vyhrievanie, čím zvyšujú komfort vodiča a spolujazdca. Pocit priestrannosti zvyšuje panoramatické strešné okno, ktoré prináša viac svetla do interiéru a opticky dodáva kabíne vzdušnejší a priestrannejší dojem.

Priestor na predných sedadlách je dostatočný, no zadná lavica ostáva skôr núdzovým riešením. V porovnaní s predchodcom je interiér modernejší, luxusnejší a lepšie vybavený. Mini dokázalo zachovať svoju ikonickú atmosféru, no zároveň drží krok s dobou.

Využitý každý centimeter

Kufor síce neohúri objemom, no s kapacitou 210 litrov v základnom usporiadaní a až 725 litrov po sklopení operadiel ponúka viac, než sa na prvý pohľad zdá. Prekvapí aj praktickým riešením v podobe dvojitého dna, pod ktorým sa ukrýva ďalší priestor na drobnosti. Aj pri takto malom aute je vidieť, že každý centimeter priestoru bol využitý s maximálnym dôrazom na praktickosť.

Stále ostré, stále zábavné

Pod kapotou pracuje 2,0-litrový štvorvalec s výkonom 204 koní a 300 Nm. Spolu so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou zabezpečuje svižné zrýchlenie a hladký chod.
Z nuly na stovku vystrelí za 6,6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť dosahuje 242 km/h. No čísla sú len jedna vec – to, čo Mini robí Mini, je jazdný zážitok. Podvozok je tuhý, riadenie presné a reakcie bleskové. Vďaka systému Mini Experience Modes si vodič môže prispôsobiť odozvu motora, charakteristiku prevodovky a riadenie podľa svojho štýlu jazdy – od pohodlného mestského režimu až po ostré športové nastavenie.

V zákrutách je Cooper S ako doma – krátky rázvor a nízka hmotnosť z neho robia jedno z najzábavnejších áut vo svojej triede. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je podvozok nielen tuhší, ale zároveň lepšie filtruje nerovnosti, čo znamená vyšší komfort na dlhších cestách.

Systém Driving Assistant Plus pomáha vodičovi pri dlhších jazdách adaptívnym tempomatom a ďalšími bezpečnostnými funkciami, čo Mini pridáva ďalší rozmer nielen z hľadiska zábavy, ale aj každodenného komfortu.

Pokiaľ ide o spotrebu, tak ak budete využívať jeho športový charakter naplno, hodnota sa ľahko zvýši – v meste to bolo za 9,5 l, po diaľnici pri 110 km/h za 5,6 l a pri 130 km/h za 7,6 l. Priemerná spotreba sa ustálila na 6,7 l/100 km.

Záver

Stále Mini, stále skvelé. Mini Cooper S je presne také, aké by ste od neho čakali – malé, živé, zábavné a plné charakteru. Prináša modernejšie technológie, vyšší komfort a vylepšené jazdné vlastnosti, no nezabudlo na to, čo ho robí výnimočným.

Mini Cooper S – Malé, drzé, neprehliadnuteľné

Technické údaje

Názov: Mini Cooper S 3-dverové
Motor:2.0 Turbo
Zdvihový objem: 1 998 cm³
Max. výkon: 150 kW (204 k)/5 000 – 6 500 min-1
Max. krútiaci moment: 300 Nm/1 450 – 4 500 min-1
Max. rýchlosť: 242 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h:6,6 s
Prevodovka: 7-st. automatická – športová dvojspojková
Kombinovaná spotreba (WLTP): 6,4 l/100 km
Spotreba v teste: 6,7 l/100 km
Emisie CO2: 144 g/km
Pohotovostná hmotnosť: 1 360 kg
Celková hmotnosť: 1 735 kg
Rozmery d × š × v: 3 876 × 1 970 × 1 432 mm
Rázvor: 2 495 mm
Objem batožinového priestoru: 210 – 725 l
Základná cena:25 833 eur bez DPH
Cena testovaného vozidla: 37 651 eur bez DPH

Prečítajte si aj

Back to top button