Škoda Kodiaq – Dva v jednom
Škoda Kodiaq – Dva v jednom. Mladoboleslavské SUV Kodiaq sa teší obrovskej popularite a patrí medzi kľúčové modely značky. Preto nie je prekvapujúce, že okrem „štandardného“ modelu sú v ponuke aj verzie Sportline, L&K a RS. A práve na posledný, určený pre milovníkov rýchlosti, sme sa pozreli detailnejšie.
Kodiaq RS sa od ostatných verzií odlišuje už na prvý pohľad. Najvýraznejšie sa na tom podpisuje mierne upravený tvar Matrix LED svetlometov, lesklá čierna maska spolu s vinetou vRS a unikátny športový nárazník. Pri pohľade zozadu sú to najmä dve pravé koncovky výfukov.
Známe prostredie
Interiér vás privíta športovými sedadlami s integrovanou hlavovou opierkou, ktoré v koži a s prešívaním nielen pôsobia luxusne, ale poskytujú pohodlné sedenie. Kodiaq RS kombinuje digitálne riešenia s tými konvenčnými. Pred vodičom je 10,4-palcový digitálny štít palubnej dosky s piatimi rôznymi zobrazeniami, ktoré sa navyše dajú ešte individuálne prispôsobovať. Displej multimediálneho systému má 9,2 palca, čo je síce menej, ako napríklad v modeli Enyaq, no spĺňa to účel a celý softvér funguje veľmi spoľahlivo. Ovládanie klimatizácie a ďalších prvkov využíva fyzické tlačidlá a rovnako je na tom ovládanie na volante
Zásadné zmeny pod kapotou
Pod kapotou nastali omnoho zásadnejšie zmeny ako v interiéri. Nový Kodiaq RS už totiž kvôli emisiám nedostal dvojlitrový diesel s biturbom. Ten nahradil benzínový agregát 2.0 TSI s výkonom 180 kW (245 k) a krútiacim momentom 370 Nm, teda menší, ako to bolo v prípade predchodcu. Benzínové TSI ukázalo svoju známu prednosť, jeho plynulý ťah nastupuje od približne 1 500 otáčok a plynule pokračuje až do približne 6 000 otáčok.
Navyše, nový motor spolu s novou prevodovkou odľahčili prednú časť auta, preto je pocitovo svižnejšie, agilnejšie a lepšie manévrovateľné. Čo vás v porovnaní s dieslom zrejme bude tešiť o čosi menej, je spotreba. Ak si jazdu užívate, dostanete sa niekde na úroveň 10 l/100 km, pri ľahšej nohe sa môžete priblížiť k 9,2 l/100 km. Auto, obuté na 20-palcových diskoch, bolo vďaka výborne vyladenému podvozku nadmieru pohodlné. Nastavenie tlmičov si navyše viete prispôsobovať zmenou jazdného režimu, táto možnosť v modernom SUV nemôže chýbať.
Oplatí sa?
Kodiaq RS začína na cene 50 480 eur, s príplatkovou výbavou sa ľahko dostanete na 56 504 eur, čo bola cena nami testovaného modelu. To už nie je málo, obzvlášť na Slovensku, kde ľudia obľubujú modely značky Škoda najmä vďaka pomeru ceny a kvality. Napriek vyššej cene to však platí aj pri tomto vozidle. Ponúka dynamickú jazdu, výborné jazdné vlastnosti a komfort. Jediný detail, ktorý by sme Kodiaqu RS subjektívne vytkli, je umelý športový zvuk výfukov. Jednoducho sa k dvojlitrovému TSI nehodí.
Škoda Kodiaq – Dva v jednom
Vozidlo | Škoda Kodiaq RS |
Motor | 2.0 TSI |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 7-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 1 968 cm3 |
Max. výkon | 180 kW (245 k) |
Max. krútiaci moment | 370 Nm |
Max. rýchlosť | 234 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 6,5 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 8,6 – 8,9 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 9,2 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 835/2 065 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 699 x 1 882 x 1 687 mm |
Rázvor | 2 790 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 938 kg |
Celková hmotnosť | 2 390 kg |
Cena základného modelu | 50 480 eur |
Cena testovaného modelu | 56 504 eur |