Octavia Combi má problém
Octavia Combi má problém. Nová generácia kombi Peugeot 308 SW s motorom 1.5 BlueHDi 130 k ponúka tak vyvážený pomer ceny, výbavy, vysokej úžitkovej hodnoty a nízkych prevádzkových nákladov, že by fleetoví manažéri mali rozhodne zbystriť a zmeniť svoje zaužívané uvažovanie.
Nástupca u nás dlhodobo obľúbeného kombi nižšej strednej triedy prišiel na trh po pomerne dlhých ôsmich rokoch a okrem nami testovanej verzie je v ponuke opäť aj ako päťdverový hatchback.
Dlhšie a nižšie
Nový Peugeot 308 SW je rovnako ako predchodca postavený na platforme EMP2, má však o dva milimetre dlhší rázvor (2 732 mm). Karoséria sa natiahla o nezanedbateľných päť centimetrov na 4 636 mm, čím skrátila svoj dĺžkový hendikep na dlhodobého kráľa tohto segmentu – Škodu Octavia Combi (4 689 mm). Naopak, výška sa o dva centimetre znížila na 1 442 mm. Sedačky vpredu aj vzadu sú preto uložené veľmi nízko, takže z auta sa pomerne ťažko vystupuje. Podobne ako v Peugeote 508 pôsobí vnútro vozidla subjektívne značne stiesnene, čo je ale skôr optický klam, pretože reálne ponúka verzia 308 dostatok miesta.
Octavia Combi má problém
Veľký praktik
Veľmi dobre je na tom SW aj v ostro sledovanom priestore za piatymi dverami, kde v základe ponúka 608 l. Tento údaj však zahŕňa aj priestor pod podlahou, ktorý k tomu všetkému v našom prípade čiastočne zaberal subwoofer skvele hrajúceho audia Focal. Vynikajúcou správou je, že všetky verzie majú zadné operadlá delené v pomere 40/20/40 (typické najmä pre prémiové značky) a po ich sklopení (páčkou to možno urobiť aj z kufra) vznikne rovná plocha a priestor s veľkosťou 1 634 l.
Ako v Audi
Do už známeho konceptu palubnej dosky i-Cockpit s malým volantom a kaplnkou nad ním Peugeot pridal dva nové prvky. Palubné prístroje môžu mať holografické 3D zobrazenie, keď jedna vrstva informácií vystupuje do priestoru. Táto funkcia sa dá aj vypnúť. Druhú, podľa nás užitočnejšiu novinku predstavuje i-Toggles. Ide o úzky dotykový panel pod hlavným stredovým displejom, kde sa zobrazujú virtuálne tlačidlá palubných funkcií. Tie sú dosť veľké, takže ich môžete ovládať aj za jazdy.
Dôležité tiež je, že si ich môžete meniť a pridať sem svoje obľúbené funkcie, ako napríklad nastavenie typu masáže predných sedadiel. Túto skvelú funkciu možno nájsť napríklad vo vozidlách Audi. A na naše prekvapenie sa pod tento displej vošiel ešte rad klasických tlačidiel.
Nehynúca klasika
Peugeot 308 je k dispozícii s kompletnou ponukou pohonov vrátane čiastočne a plne elektrifikovaných pohonov. My sme siahli po konzervatívnom spojení naftovej tisícpäťstovky s výkonom 130 k a osemstupňového automatu, ktorý si môžete objednať namiesto manuálu. Táto kombinácia je jednoducho skvelá, Peugeot 308 SW sa vďaka nej mení na úžasného hltača kilometrov. Automat radí citlivo, jemne a logicky presne v okamihu, keď to má robiť.
Žiadne zbytočné podtáčanie alebo vytáčanie. Navyše, aj s automatom dokáže diesel jazdiť za 4,6 l, takže s 53-litrovou nádržou nebudete vhodným zákazníkom pre vernostné programy čerpacích staníc. Peugeot zapracoval i na odhlučnení, motor prakticky nepočujete. Jediné, čo narúšalo pohodu za volantom, bolo tvrdšie perovanie na väčších nerovnostiach, spôsobené 18″ kolesami. Ale inak je Peugeot 308 SW veľmi silný súper, s ktorým musia v Mladej Boleslavi rozhodne počítať.
Octavia Combi má problém
Vozidlo | Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 GT Pack |
Motor | R4/vznetový preplňovaný |
Zdvihový objem valcov | 1 499 cm3 |
Max. výkon | 96 kW (130 k)/3 750 min-1 |
Max. krútiaci moment | 300 Nm/1 750 min-1 |
Max. rýchlosť | 208 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 10,9 s |
Kombinovaná spotreba | 4,6 l/100 km |
Spotreba v teste | 4,6 l/100 km |
Emisie CO2 | 121 g/km |
Objem batožinového priestoru | 608 l/1 634 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 400 kg |
Celková hmotnosť | 1 950 kg |
Rozmery (d x š x v) | 4 636 x 1 852 x 1 442 mm |
Rázvor | 2 732 mm |
Základná cena test. vozidla | 22 190 eur bez DPH |