Najlepší súčasný elektromobil?
Najlepší súčasný elektromobil? Model Megane si počas štyroch generácií získal srdcia motoristov a pre značku sa stal jedným z jej nosných modelov. Piata generácia prináša niečo úplne nové. Prichádza totiž len ako elektromobil, avšak pripravená tak, že sa o nej pokojne dá hovoriť ako o prémiovom modeli.
Tento dojem sme nadobudli už počas prvej jazdy vo februári tohto roka. Týždňový redakčný test však tento pocit potvrdil. Nový Megane E-TECH pôsobí prémiovo a zároveň unikátne už navonok.
Výhody novej platformy
Elektrické hnacie ústrojenstvo umožnilo niekoľko zaujímavých zmien, napríklad umiestnenie kolies do rohov karosérie, nárast rázvoru na 2 685 mm alebo rovnú podlahu, vďaka tenkej batérii. Tá navyše posunula ťažisko bližšie k zemi v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, čo je však pri elektromobile dosť očakávaný benefit. K priestrannosti interiéru dopomohlo tiež posunutie palubnej dosky smerom dopredu, takže pri danej veľkosti pôsobí Megane E-TECH ako rodinné auto s množstvom vnútorného priestoru a veľkým počtom odkladacích miest.
Skvelé jazdné vlastnosti
Megane E-TECH váži 1 711 kg, napriek tomu ale s výkonom 220 k jazdí veľmi dynamicky. Umocniť to môže režim Sport, no povedzme si úprimne, nečakajte výkon pretekárskeho auta. V prvom rade ide stále o rodinný automobil, takže táto úloha mu logicky sedí najlepšie. V meste a aj počas medzimestských presunov sme si užili možnosť štyroch stupňov rekuperácie, ktorá sa ovláda pomocou pádiel na volante. Toto riešenie nielenže šetrí energiu, ale aj oživuje samotnú jazdu. Pozitívom je výborne naladený podvozok, takže ani s 20-palcovými kolesami nemusíte riešiť kvalitu slovenských ciest.
Spomínaná batéria má kapacitu až 60 kWh, dojazd podľa WLTP dosahuje 450 km, v reálnej kombinovanej premávke je to približne 370 až 390 km, v závislosti od toho, kde a akým štýlom jazdíte. Palubná nabíjačka podľa údajov automobilky zvládne výkon 80 kW. Na batériu poskytuje Renault záruku 8 rokov, resp. 160 000 km a zároveň počas tohto obdobia garantuje, že jej kapacita neklesne pod 80 %.
Pokrokový infotainment
Posed za volantom je veľmi pohodlný a dopĺňa ho moderné, prevažne digitálne prostredie v okolí vodiča. Napriek dostupnosti obrovského množstva rôznych informácií je všetko prehľadné a ovládanie, či už jazdných prvkov, alebo multimediálneho systému, je intuitívne. Multimediálny systém využíva softvér Android Automotive od spoločnosti Google, no nemusíte sa báť, bez problémov s ním spárujete aj svoj iPhone. Nechýba ani hlasové ovládanie, fungujúce spoľahlivo.
Najlepší súčasný elektromobil?
Vozidlo | Renault Megane E-TECH |
Motor | elektromotor |
Druh paliva | elektrická energia |
Prevodovka | automatická |
Max. výkon | 160 kW (220 k) pri 5 473 –11 688 min-1 |
Max. krútiaci moment | 300 pri 100 – 4 714 min-1 |
Max. rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,5 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 16,1 kWh/100 km |
Dojazd | 450 km |
Objem batožinového priestoru (VDA) | 389 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 200 x 2 055 x 1 505 mm |
Rázvor | 2 685 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 711 kg |
Celková hmotnosť | 2 158 kg |
Cena základného modelu | 43 400 eur |
Základná cena testovanej verzie | od 47 900 eur |