Motorizmus

Nová éra radu Renault LCV

Nová éra radu Renault LCV. Renault predstavuje nový rad elektrických ľahkých úžitkových vozidiel Estafette, Goelette a Trafic.

Renault ukázal celý rad úplne nových elektrických LCV, ktorý je flexibilný a škálovateľný, postavený na architektúre SDV (Software Defined Vehicle), vyvinutej spoločnosťou Ampere. Estafette, Goelette a Trafic sú výsledkom spolupráce s Flexis, nezávislou spoločnosťou založenou Renault Group, Volvo Group a CMA CGM Group.

Tento nový rad 100 % elektrických dodávok E-Tech bol vyvinutý tak, aby spĺňal celý rad obchodných požiadaviek. Nová platforma predstavuje významný pokrok v dizajne inteligentných vozidiel, ponúka flexibilitu, ergonómiu a konektivitu s prakticky nekonečnými možnosťami prispôsobenia a zníženými prevádzkovými nákladmi, pričom zaručuje vysokú úroveň bezpečnosti a výkonu.

Trafic E-Tech electric

Plne elektrický moderný a funkčný van je modelom štvrtej generácie Trafic. Píše novú kapitolu ságy, ktorá sa začala v roku 1980. Od uvedenia na trh sa vyrobilo viac ako 2,5 milióna kusov a pokračuje vo svojej veľmi úspešnej kariére.

Trafic E-Tech Electric sa vyznačuje modernými proporciami a dizajnom jedného boxu pre čistý a dynamický profil. Má krátky predný previs a predĺžený rázvor, pričom kolesá sú umiestnené v rohoch, aby maximalizovali vnútorný priestor pri zachovaní polomeru otáčania ekvivalentného s Renaultom Clio. S výškou menej ako 1,90 m zaručuje ľahký prístup do podzemných parkovísk. Centrálnym prvkom podsvietenia horný pás vpredu podčiarkuje high-tech vzhľad vozidla, v strede pásika upúta pozornosť aj podsvietené logo.

Zadná časť sa vyznačuje vysokou líniou karosérie na úrovni bočných okien spolu s výrazne zakrivenými, asymetrickými krídlovými dverami a spojlerom s deflektormi na optimalizáciu aerodynamiky. Zadné svetlá získavajú jedinečný svetelný podpis umocnený 3D dizajnom. Ochrana spodnej časti karosérie sa plynule spája s predným a zadným nárazníkom v praktickom čiernom plaste, ktorý eliminuje možné poškodenia pri parkovaní či v hustej mestskej premávke.

Goelette E-Tech electric

Historický Renault LCV Goelette bol na cestách desať rokov od roku 1956. Odolný, robustný a ľahko prestaviteľný, bol jednou z najobľúbenejších dodávok pre vozové parky alebo majiteľov malých podnikov so špecifickými požiadavkami. Goelette E-Tech electric vyhovuje širokému spektru potrieb, je dostupný v troch verziách: podvozok s kabínou, skriňový a sklápač, čím sa otvára cesta pre široký výber prestavieb. Predná časť kabíny je rovnako dizajnovaná ako elektrický Trafic E-Tech. Zadná časť nemá žiadnu špecifickú výbavu. Bol navrhnutý pre prakticky nekonečnú škálu príslušenstva a prispôsobených funkcií, s konštrukčnými časťami schopnými prispôsobiť sa skrini alebo iným konfiguráciám nadstavieb.

Estafette E-Tech electric

Súčasný reštart ikonickej dodávky Renault zo 60. rokov 20. storočia, prispôsobenej požiadavkám modernej mestskej logistiky – to je Estafette E-Tech electric. Viac ako pol milióna vozidiel nieslo meno Estafette v rokoch 1959 až 1980. Tento ikonický názov je symbolom ľahkého úžitkového vozidla niekoľkých generácií. Jeho dizajn je do značnej miery inšpirovaný konceptom Renault Estafette Concept, predstaveným vlani v septembri.

S dĺžkou len 5,27 m a šírkou 1,92 m je to kompaktné vozidlo, s ktorým sa ľahko manipuluje v meste. Je vysoký 2,60 m, čo umožňuje osobe s výškou do 1,90 m ľahko sa pohybovať po interiéri, medzi kokpitom a nákladným priestorom. Rovnako ako s elektrickým Traficom E-Tech sa s ním výnimočne ľahko manipuluje, čo mu umožňuje pohybovať sa v úzkych uličkách a hustých mestských oblastiach. Estafette E-Tech electric má veľké trojdielne panoramatické čelné sklo pre lepšiu viditeľnosť, bezpečnosť a komfort jazdy.

Moderná predná časť sa vyznačuje charakteristickým svetelným podpisom: svetelným pásom s rovnými dennými svetlami. Má posuvné bočné dvere s neviditeľnou integrovanou dráhou pre hladké otváranie. Jednodielne roletové dvere v zadnej časti optimalizujú nákladový priestor, zatiaľ čo stúpačka z nehrdzavejúcej ocele podčiarkuje robustnosť vozidla.

Tieto tri vozidlá – Estafette, Goelette a Trafic – sa budú vyrábať vo Francúzsku v závode Renault Group Sandouville a na trh sa majú dostať od roku 2026.

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button