Testy osobných vozidiel

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6. Po elektrickom Hyundai Ioniq 5, sme si vyskúšali jeho o číslo väčšieho súrodenca. Po týždni v poriadnej zime so snehom aj mrazom už máme jasno, či si zaslúži titul svetového auta roku 2023.

Hyundai používal pôvodne označenie Ioniq pre rôzne elektrifikované modely, v súčasnosti je to rad čisto elektrických vozidiel. Zatiaľ zahŕňa modely Ioniq 5 a 6.

Kvapka je najefektívnejšia

Zatiaľ čo pri modeli Ioniq 5 išlo predovšetkým o extravagantný dizajn, tak hranatý hatchback veľkosti kompaktného SUV dnes nikde inde nekúpite, u Ioniqu 6 bol kladený dôraz predovšetkým na čo najnižší aerodynamicky odpor. Asi nebudem prvý, kto v tvare kvapky vidí legendárne vozidlá Tatra s ich prúdnicovým tvarom či „kórejské porsche“. Aj vďaka aerodynamickému dizajnu a dôslednému zakrytiu všetkých škár sa súčiniteľ odporu vzduchu zastavil na hodnote 0,21. Mimochodom Ioniq 5 má cx 0,29. Ak by ste obe autá postavili vedľa seba, asi by ste nepovedali, že pochádzajú z rovnakej stajne. Každé z nich je totiž úplne iné, a pritom obe sú v dobrom slova zmysle poriadni exoti. Ioniq 6 navyše dosť klame telom, pretože na prvý pohľad by mu nikto netipoval 4,9 m. Je to vlastne klasicky manažérsky sedan, aj keď na to úplne nevyzerá.

Moderna, čo neobťažuje

Zatiaľ čo zvonku majú obe vozidlá rovnaký len znak, vo vnútri už je vidieť príbuznosť ďaleko viac. Prístrojová doska pôsobí čisto a jednoducho, má tiež dva veľké prepojené displeje s uhlopriečkou 12,3“, dotykový panel klimatizácie disponuje samostatnými klasickými aj digitálnymi ovládačmi a nachádza sa v stredovom paneli pod dotykovým displejom infotainmentu. S jedným detailom sa Kórejci vyhrali. Na volante nie je logo značky, ale štyri diódy informujúce o stave nabitia akumulátora.

Navyše ako sa v Morseovej abecede označuje písmeno H? Áno, štyrmi bodkami… Pomerne dlho sme si zvykali na kamery namiesto zrkadiel, ale nakoniec sme ich prijali, rovnako ako zapustené kľučky vo dverách, ovládanie okien na stredovom tuneli alebo armádu komfortných a bezpečnostných asistentov.

Hyundai Ioniq 6

Dojazd 430 km

Techniku „šestka“ logicky zdiela s menšou „päťkou“, a to vrátane pohonu. V ponuke sú dve veľkosti akumulátora, 53 kWh (verzia Eco) a 77 kWh (Power), pohon zadných i všetkých kolies a s tým súvisiace tri výkonové varianty 111 kW (150 k), 168 kW (229 k) a 239 kW (325 k). Nami testovaná prostredná dvojkolka Power ponúka nadpriemernú dynamiku, ktorú na snehu musí neustále krotiť elektronika. Hyundai musíme pochváliť za veľa možností, ako dostať z akumulátorov maximálny dojazd aj v zime. Podľa WLTP má plná kapacita vystačiť až na 614 km, avšak v naozajstnej zime, ktorá u nás panovala na začiatku decembra, bolo maximum cca 430 km. Keď veľmi chcete, môžete z neho vytlačiť aj viac, stačí si správne vybrať z nespočetného množstva účinkov rekuperácie (dá sa jazdiť aj tak, že vôbec nemusíte siahnuť na brzdu), k dispozícii sú tri jazdné režimy a trojitý účinok klimatizácie. Spotreba sa pohybuje medzi 18 a 28 kWh podľa typu prevádzky, priemer sa ustálil na cca 19 kWh/100 km. Ioniq 5 nám jazdil za 27 kWh/100 km.

Rýchlo do plna

Prémiová 800V palubná sieť (obvykle 400V) umožňuje dobíjanie s výkonom až 350 kW (!), takže keď máte k dispozícii superrýchlu nabíjačku a dosť peňazí na drahšiu tarifu, nezažijete s autom väčšie časové obmedzenia. Keď prázdne auto pripojíte na domácich 230 V, asi vás však zaskočí 69 hodín do dobitia.
Hyundai Ioniq 6 si titul svetového auta (a navyše aj najlepšieho elektromobilu roka) právom zaslúži, len to dobíjanie na 230V by mohlo byť rýchlejšie.

Technické údaje

VozidloHyundai Ioniq 6 Power Style Premium
Motorelektrický
Max. výkon168 kW (229 k)
Max. krútiaci moment350 Nm
Kapacita batérie77 kWh
Typ batérieLi-ion
Maximálna rýchlosť185 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h7,4 s
PrevodovkaA1
Kombinovaná spotreba14,3 kWh/100 km
Spotreba v teste18,9 kWh/100 km
Dojazd614 km
Pohotovostná hmotnosť1915 kg
Celková hmotnosť2410 kg
Objem batožinového priestoru401 l
Rozmery d × š × v4855 × 1880 × 1490 mm
Rázvor2950 mm
Základná cena test. vozidlaod 46 490 €

Zdroj
transport.sk
Editor
Michal Štengl, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button